Bu çalışma, birçok kamu idaresi ve kurumunun hazırlamak zorunda
oldukları stratejik planların etkililiği ile örgütsel öğrenme arasındaki
ilişkiyi incelemektedir. Bir devlet üniversitesinde gerçekleştirilen araştırma, keşfedici bir nitel, örnek olay çalışması olup, üniversitenin akademik bölümlerince hazırlanan stratejik planları ele almaktadır. Araştırma
kapsamında, sekiz fakülte ve bir yüksekokul ile rektörlük nezdinde 32
adet yarı yapılandırılmış mülakat gerçekleştirilmiştir. Çalışma üç adet
araştırma sorusu çerçevesinde planlanmıştır. Söz konusu araştırma soruları, Üniversitede “değişime gösterilen örgütsel açıklık”, “enformasyona ulaşma, paylaşma ve kullanma çabası” ile “planın örgütsel etkililiğe katkısına” odaklanmıştır. Sonuçlar, çift döngülü örgütsel öğrenme
gerçekleşmeden, planlı değişimin gerçekleşmesinin zorluğunu ortaya
koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Ağustos 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 12 Sayı: 24 |