Girişimciliğin artan önemi ile birlikte girişimcilik ekosisteminin her geçen gün
genişlemesi, girişimciliğin belirleyicilerine olan ilgiyi de arttırmıştır. Çalışmada,
girişimciliğin önemli belirleyicilerinden olan yenilikçilik ve girişimcilik merakı arasındaki ilişkide girişimcilik öz-yeterliliğinin aracılık etkisinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Yenilikçilik ve girişimcilik merakı arasındaki ilişkide girişimcilik
öz-yeterliliğin aracılık rolü, girişimcilik eğitimi almış ve almakta olan 245 girişimci
adayından anket yöntemiyle elde edilen veriler ışığında araştırılmıştır. Yenilikçiliğin, girişimcilik merakını pozitif ve anlamlı olarak etkilediği görülmüştür. Ayrıca
elde edilen bulgulara göre, yenilikçilik ve girişimcilik merakı arasındaki ilişkide girişimcilik öz-yeterliliğinin kısmi aracılık rolü üstlendiği belirlenmiştir. Modelin
uyumluluğu dikkate alınarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
Girişimcilik Merakı Yenilikçilik Girişimcilik Öz-Yeterliliği Girişimcilik
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Şubat 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 16 Sayı: 31 |