Battles and the places where they occurred are specifically fundamental in respect of human history. This is due to the fact that the great wars marked a crucial turning point in human history and altered the course of many communities and nations. Visits to places where battles took place are crucial in this regard because they help individuals become more aware of their country's history, quench their curiosity about the past, and gain a firsthand understanding of how wars affect society and countries. People are more inclined to travel to places where battles have occurred as a result of all these motivating factors. Consequently, battlefields have emerged as a key attraction referring to destination marketing. The visitor perspectives and motivations concerning the locations where the battles are fought must be identified in this context, and destination management strategies must be developed in accordance with these perceptions and motivations. Malazgirt Battlefield is also a prominent battlefield with regard to Turkish history, as it opened the gates of Anatolia to the Turks. In order to develop historical and national consciousness, it is quite crucial to determine the motivations of the visitors to this battlefield. Therefore, it is aimed in this study to determine the role of destination attachment in the effect of the perceived destination image of the Malazgirt Battlefield on the revisit intention of visitors. For this purpose, data were collected through a questionnaire applied to 395 people who visited the Muş Malazgirt Battlefield using the convenience sampling method. The collected data were analyzed using the Structural Equation Model. The findings of this study highlighted that the destination image perceived by the participants affects their revisit intention and destination attachment, and destination attachment affects their revisit intention positively. In addition, it has been determined that the destination image perceived by the participants has a partial mediating and moderating role of destination attachment on their revisit intention.
Battlefield Tourism Perceived Destination Image Destination Attachment Revisit Intention Malazgirt Battlefield in Muş.
İnsanlık tarihi açısından savaşlar ve bu savaşların geçmiş olduğu alanlar oldukça büyük bir öneme sahiptir. Zira, yaşanan büyük savaşlar insanlık tarihinde önemli bir dönüm noktası olmuş, toplumların ve milletlerin kaderini değiştirmiştir. Bu açıdan savaşların gerçekleştirilmiş olduğu alanlara yönelik yapılan ziyaretler, insanların milli ve tarihi bilinçlerinin artırılmasında, geçmişe olan meraklarının giderilmesinde ve savaşların toplumlar ve milletler üzerindeki etkisinin yerinde deneyimleyerek anlaşılmasında son derece önemlidir. Bütün bu motivasyon kaynakları insanların savaşların geçmiş olduğu alanlara yönelik ziyaret etme isteklerini gün geçtikçe artırmaktadır. Bu sebeple savaş alanları destinasyon pazarlaması açısından da önemli bir çekicilik unsuru haline gelmiştir. Bu açıdan savaş alanlarının gerçekleştiği destinasyonlara yönelik ziyaretçilerin algı ve motivasyonlarının belirlenmesi, bu algı ve motivasyonlar doğrultusunda destinasyon yönetimi uygulamalarının geliştirilmesi gerekmektedir. Malazgirt Savaş Alanı da Anadolu’nun kapılarını Türklere açmış olan Malazgirt Savaşı’nın gerçekleştirildiği Türk tarihi açısından önemli bir savaş alanıdır. Tarihi ve milli bilincin geliştirilmesi adına bu savaş alanına yönelik ziyaretçilerin motivasyonlarının belirlenmesi oldukça önemlidir. Bu nedenle bu çalışmada Malazgirt Savaş Alanı’na yönelik algılanan destinasyon imajının tekrar ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisinde destinasyon aidiyetinin rolünü belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda kolayda örnekleme yöntemi kullanılarak Muş Malazgirt Savaş Alanını ziyaret eden 395 kişiye uygulanan anket formu aracılığıyla veriler toplanmıştır. Toplanan veriler Yapısal Eşitlik Modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların algıladıkları destinasyon imajının tekrar ziyaret etme niyeti ve destinasyon aidiyetini, destinasyon aidiyetinin ise tekrar ziyaret etme niyetini pozitif yönde etkilediği görülmüştür. Ayrıca katılımcıların algıladıkları destinasyon imajının tekrar ziyaret etme niyetleri üzerinde destinasyon aidiyetinin kısmi aracılık ve düzenleyicilik rolüne sahip olduğu tespit edilmiştir.
Savaş Alanları Turizmi Algılanan Destinasyon İmajı Destinasyon Aidiyeti Tekrar Ziyaret Etme Niyeti Muş Malazgirt Savaş Alanı.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 21 Sayı: 48 |