Bu çalışmada, Türkiye’de sosyal medya kullanımı ile siyasal bilgi açığı ilişkisine birincil olarak odaklanılmaktadır. Bu odak ekseninde çalışma, siyasal konular söz konusu olduğunda; sosyoekonomik statü, eğitim düzeyi, motivasyon, sosyal medya kullanımı değişkenleri kıstasında farklı düzeylerde kategorize olan bireyler arasındaki siyasal bilgi açığını sorgulama ve araştırma amacı üzerine inşa edilmektedir. Söz konusu sorunsallıktan hareketle, başat olarak eğitim düzeyi ve sosyoekonomik düzeydeki farklılaşma merkeze alınmaktadır. Cinsiyet, motivasyon ve sosyal medya kullanımı araştırılan diğer değişkenlerdir. Araştırma, günümüzün en yaygın kullanım alanına sahip olan sosyal medya ortamlarının, belirlenen kıstaslar çerçevesinde ayrı ayrı kategorize olan bireyler arasındaki siyasal bilgi düzeyine dair etkisinin anlamlı bir farklılaşmanın öncüsü olup olmadığını incelemekte ve bilgi açıklarının hangi noktalarda doğduğunu ortaya koymaktadır. Bu amaçla, 1076 kişi ile Türkiye geneli bir saha araştırması yapılmaktadır. Özgün değerinin bu alana dönük ülkemizdeki ilk araştırma olmasına dayanan nicel desendeki çalışmada sahadan edinilen veriler, eğitim düzeyi ve cinsiyet değişkenlerinin bilgi açığı hipotezi araştırmalarında birer belirleyen olmaktan çıktığını belgelemektedir. Sosyo ekonomik statü ve motivasyon, hala belirleyen konumundadır. Siyasal bilgi açığının Türkiye’deki görünümünü en güncel şekliyle sunan bu çalışma, söz konusu teoremin değişen ve dönüşen medya ortamları ile paralel şekilde revizyona uğradığını da belgelemektedir.
Bilgi açığı hipotezi siyasal bilgi açığı sosyal medya kullanımı sosyoekonomik statü motivasyon
This study primarily focuses on the relationship between social media use and the political knowledge gap in Türkiye. Regarding political issues, the work in this focus axis is built on questioning and researching the political knowledge gap among individuals categorized at different levels regarding socio-economic status, education level, motivation, and social media use variables. Based on the problem, the differentiation in education and socio-economic level is at the center. Gender, motivation, and social media use are other investigated variables. The research examines whether the effect of social media environments, which are today’s most common usage area, on the level of political knowledge reveals a meaningful differentiation and reveals at what points information gaps arise. For this purpose, field research was carried out in Türkiye with 1.076 people. The study has a quantitative design based on the fact that its original value is in its being the first research in this field in the country. The data obtained from the documents showed that education level and gender variables are no longer determining factors in the knowledge gap hypothesis research.
Knowledge gap hypothesis political knowledge gap social media use socio-economic status motivation.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 15 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |