The role and influence of social media on daily life is increasing day by day. It also brings about the change of the privacy concept in terms of meaning and role. The personal information that is being shared via social media content is analyzed in a big data pool and is used by various sectors. In this context, it is also discussed whether individuals have information about the privacy policies they approve while using social networks. In this study, it is aimed to evaluate individuals’ perspectives on privacy in social media, big data and privacy issues from the perspective of communication privacy management theory. For this aim, a qualitative research design and an in-dept interview technique was used in the study. In-dept interviews were conducted between November 2019 and December 2019 with 18 social media users who were selected by purposive sampling, which is one of the non-probable sampling methods. The data was evaluated by the Miles & Huberman (1994) model. As a result, it was understood that the participants mostly paid attention to the privacy of their private lives on social media and benefited from the privacy settings offered to them. On the other hand, it was understood that the participants didn’t read the privacy policies published by social media platforms and they approved those policies as they wanted to be members of those platforms. Even if they are worried about sharing their personal information, it seems that they continue to share. In this context, it can be interpreted as the participants’ desire to be on a platfrom and to express themselves through sharing is suppressing their privacy concerns.
Big data privacy social media privacy issues on social media communication privacy management theory
Günlük yaşam üzerinde sosyal medyanın rolü ve etkisi her geçen gün artmaktadır. Bu durum beraberinde gizlilik kavramının anlam ve rol açısından değişimini de getirmektedir. Sosyal medyadaki içerikler aracılığıyla paylaşılan kişisel bilgiler, büyük veri havuzu içinde analiz edilerek pek çok farklı sektör tarafından kullanılmaktadır. Bu bağlamda bireylerin sosyal ağları kullanırken onayladıkları gizlilik politikaları hakkında bilgiye sahip olup olmadıkları da tartışılagelmektedir. Bu çalışmada bireylerin sosyal medyada gizliliğe bakış açılarının, büyük veri ve gizlilik konularının iletişim gizliliği yönetimi kuramı ekseninde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla çalışmada nitel bir araştırma tasarımından ve derinlemesine görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Olasılıklı olmayan örneklem seçimi yöntemlerinden amaçlı örneklem yöntemiyle seçilen 18 sosyal medya kullanıcısıyla Kasım 2019-Aralık 2019 tarihleri arasında derinlemesine görüşme yapılmıştır. Veriler, Miles & Huberman (1994) modeli çerçevesinde değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda katılımcıların ağırlıklı olarak sosyal medyada özel yaşamlarının gizliliğine önem verdikleri ve kendilerine sunulan gizlilik ayarlarından yararlandıkları anlaşılmıştır. Öte yandan katılımcıların, sosyal medya platformlarının yayınladığı gizlilik politikalarını okumadıkları ve okusalar dahi platforma üye olmak istedikleri için onayladıkları anlaşılmıştır. Kişisel bilgilerini paylaşmaktan tedirgin olsalar bile birtakım önlemlerle paylaşmaya devam ettikleri görülmektedir. Bu bağlamda katılımcıların bir platformda bulunma, paylaşımlarla kendilerini ifade etme isteklerinin gizlilik endişelerini bastırdığı şeklinde belirtilebilmektedir.
Büyük veri gizlilik sosyal medya sosyal medyada gizlilik sorunları iletişim gizliliği yönetimi kuramı
Yazarlar bu çalışma için finansal destek almadığını beyan etmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |