Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KÜRESEL ISINMA ETKİNLİKLERİ İLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ SINIF ORTAMLARINDAN YANSIMALAR

Yıl 2025, Sayı: 7, 146 - 172, 30.06.2025

Öz

Çevre sorunları insanoğlunun çevre ile etkileşime geçtiği çok eski tarihlere dayanmaktadır.
Ancak yakın zamanlarda çevre sorunları etkisini daha yoğun ve etkili olarak
gösterdiği için insanoğlu hatta tüm canlılar için tehdit oluşturmaktadır. Küresel boyutta
sorunlar olan küresel ısınma, iklim değişikliği gibi çevre sorunlarına bir nevi insanoğlunun
davranış ve tutumları sebep olduğu için bu sorun temelde eğitim sorunudur.
Çevre sorunu bakımından eğitimler, bireylere katkı sunan araçlar olarak kullanılabilir.
Çevre sorunlarına yönelik devletin önlemler alması ve ihtiyaç duyulan bilincin bireylere
kazandırılması ile çevreye yönelik olumlu davranış ve tutumların kazanılmasında önemli
yere sahiptir. Lise öğrencilerine sunulacak olan küresel ısınma eğitim ve etkinliklerinin
niteliği, küresel ısınmaya yönelik oluşturulabilecek çözümlerin çeşitliliğiyle orantılıdır.
Bu bağlamda Niğde’de öğrenim gören 48 lise öğrencisinde iklim değişikliği ve küresel
ısınmaya yönelik olumlu tutum ve davranışlar oluşması amacıyla öğrencilere küresel
ısınma ve iklim değişikliği konulu 12 hafta süren çeşitli eğitim, etkinlik ve yarışmalardan
oluşan çevre eğitimi gerçekleştirilmiştir. Yürütülen çalışma kapsamında temel karma
araştırma yöntemleri arasında olan birleştirme (çeşitleme) desenine yer verilmiştir. Nicel
kısımda çalışmanın öğrenciler üzerindeki etkisini ölçmek amacıyla “Lise Öğrencileri
İçin Küresel Isınma Konusundaki Görüş ve Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Kullanılan
ölçeğin analizinin ön test-son test değerlendirmesinde tek örneklem bağımsız t – testi
kullanılmıştır. Nitel kısımda ise resim yarışmasından, slogan ve materyal geliştirme etkinliğinden
elde edilen ürünler betimsel analiz ve içerik analiz yöntemleri ile incelenmiştir.
Araştırmada yapılan etkinliklerin lise öğrencilerinin küresel ısınmaya dönük görüş ve
tutumlarında olumlu yönde değişim sağladığı görülmüştür. Öğrencilerin hazırladıkları
ürünlerin de küresel ısınma ve iklim değişikliği konularını betimlediği görülmüştür.

Kaynakça

  • Açıkkol, A. (2006). Üçağızlı mağarası faunasının zooarkeolojik açıdan incelenmesi: Capra, Capreolus, Dama ve Cervusların Morfometrik Açıdan Analizi [Yayınlanmamış Doktora tezi]. Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Antropoloji ABD.
  • Akın, G., Koca Ö., & B., Gültekin, T. (2004). İnsanın evrim sürecine ait bir hipotezin değerlendirilmesi. Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 44(1), 111- 124. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/dtcfdergisi/issue/66769/1044176
  • Aksay, C., Ketenoğlu, O., & Kurt, L. (2005). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. Selçuk Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Fen Dergisi, 25, 29-41. Retrieved from https:// dergipark.org.tr/en/pub/sufefd/issue/23134/247140
  • Albayrak, A., N. ve Atasayan, Ö. (2017). Yerel düzeyde iklim değişikliği farkındalığı analizi/Gebze örneği. TÜBAV Bilim Dergisi, 10(4), 1-10.
  • Arslan, A., & Zengin, R. (2016). Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma kavramına ilişkin algılarının metafor analizi yoluyla incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, (44), 453-466. https://doi.org/10.9761/JASSS3343
  • Atik, A. D., & Doğan, Y. (2019). Lise öğrencilerinin küresel iklim değişikliği hakkındaki görüşleri. Academy Journal of Educational Sciences, 3(1), 84-100. https://doi. org/10.31805/acjes.569937
  • Ay, F., & Yalçın-Erik, N. (2020). Üniversite öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliğine yönelik bilgi ve algı düzeyleri. Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 44(2), 1-18.
  • Aydın, F. (2014). Ortaöğretim öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. Turkish Journal of Education, 3(4), 15-27. Doi: 10.19128/turje.181089
  • Ayvacı, H. Ş., & Şenel Çoruhlu, T. (2008). Öğrencilerin küresel çevre sorunlarına bakışları ve kavram yanılgılarının belirlenmesine yönelik gelişimsel bir araştırma. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2009-2), 11-25. Retrieved from https:// dergipark.org.tr/en/pub/iuhayefd/issue/8793/109894
  • Atabey, N., & Topcu, M. S. (2017). The development of a socioscientific issues-based curriculum unit for middle school students: Global warming issue. International Journal of Education in Mathematics, Science and Technology, 5(3), 153-170.
  • Babaoğlan-Özdemir, B. & Babaoğlan, B. (2022). Lise öğrencilerinin “iklim değişikliği, küresel ısınma, sera etkisi” kavramlarına yönelik metaforik algıları, Anadolu Öğretmen Dergisi, 6(2), 339-354. https://doi.org/10.35346/aod.1136515
  • Başbay, A. (2005). The effects of project based learning approach supported by layered curriculum on learning process. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 95-116.
  • Bayram, C. (2014). Lise öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki görüş ve tutumları [Doctoral dissertation], Necmettin Erbakan Üniversitesi.
  • Bella, S., Azhar, A., & Islami, N. (2023). Development of Think-Pair-Share (Tps) Model Based Learning Tools for Global Warming Materials. Journal of Education and Learning Research, 1(1), 20-29.
  • Bofferding, L., & Kloser, M. (2015). Middle and high school students’ conceptions of climate change mitigation and adaptation strategies. Environmental Education Research, 21(2), 275-294.
  • Bozdoğan, A. E. (2011). “Küresel Isınma” sorunu hakkında eğitim alanında yapılan çalışmalardan bir derleme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 11(3), 1609-1624. Retrieved from https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/118920/
  • Bozkurt, O., & Cansüngü, Ö. K. (2002). İlkoğretim öğrencilerinin çevre eğitiminde sera etkisi ile ilgili kavram yanılgıları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 67–73. Retrieved from http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/ makaleler/952-published.pdf
  • Busch, K. C., Henderson, J. A., & Stevenson, K. T. (2019). Broadening epistemologies and methodologies in climate change education research. Environmental Education Research, 25(6), 955–971. https://doi.org/10.1080/13504622.2018.1514588
  • Campell, J., Waliczek, T. M., & Zajicek, J. M. (1999). Relationship between environmental knowledge and environmental attitude of high school students, Journal of Environmental Education 30(3),17-21. https://doi.org/10.1080/00958969909601873
  • Çepel, N. (2008). Ekolojik sorunlar ve çözümleri. TÜBİTAK Popüler Bilim Kitapları.
  • Darçın, E. S., Bozkurt, O., Hamalosmanoğlu, M., & Köse, S. (2006). Determination of elementary students’ level of knowledge and misconceptions about greenhouse effect. Internatinal Journal of Environmental and Science Education, 1 (2), 104-115. Retrieved from http://www.ijese.net/makale/1259.html
  • Damar, A., Önder, İ., & Durmaz, C. (2017). Ortaokul öğrencilerinin FeTeMM uygulamalarına yönelik tutumları ve bu uygulamalara ilişkin görüşleri. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 1(1), 47-65.
  • Demssie, Y. N., Biemans, H. J. A., & Wesselink, R. (2022). Fostering students’ systems thinking competence for sustainability by using multiple real-world learning approaches. Environmental Education Research, 1-26. https://doi.org/10.1080/1350 4622.2022.2141692
  • Feucht, F. C., Michaelson, K., Hany, S. L., Maziarz, L. N., & Ziegler, N. E. (2021). Is the earth crying wolf? Exploring knowledge source and certainty in high school students’ analysis of global warming news. Sustainability, 13(22), 12899.
  • Echterling, C. (2016). How to save the world and other lessons from children’s environmental literature: Winner of the 2015 children’s literature in education emerging scholar award. Children’s Literature in Education, 47(4), 283-299.
  • Emli, Z., & Afacan, Ö. (2017). Yedinci sınıf öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki zihinsel modelleri. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 14-1(27), 183-202. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/324458
  • Ergin, A., Akbay, B., Özdemir, C., & Uzun, S. U. (2017). Tıp fakültesi öğrencilerinin küresel ısınma ve sağlığa etkileri ile ilgili bilgi, tutum ve davranışları. Pamukkale Tıp Dergisi, 10(2), 172-180. https://doi.org/10.5505/ptd.2017.15428
  • Ergin, E., Altinel, B., & Aktas, E. (2021). A mixed method study on global warming, climate change and the role of public health nurses from the perspective of nursing students. Nurse education today, 107, 105144.
  • Erdoğan S., N., Düzgüneş, E., & Balık, İ. (2008). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. Su Ürünleri Dergisi, 25(1), 89-94. Retrieved from http://www.egejfas.org/en/download/ article-file/57476
  • Eroğlu, B. (2009). Fen bilgisi öğretmen adaylarının küresel ısınma hakkındaki bilgi düzeylerinin belirlenmesi. (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara).
  • Ersoy, F.A., & Türkkan, B. (2010). İlköğretim öğrencilerinin çizdikleri karikatürlere yansıttıkları sosyal ve çevresel sorunların incelenmesi, Eğitim ve Bilim Dergisi, 35(156), 96–109. Retrieved from http://egitimvebilim.ted.org.tr/index.php/EB/article/view/119
  • Erten, S. (2004). Çevre eğitimi ve çevre bilinci nedir, Çevre eğitimi nasıl olmalıdır? Çevre ve İnsan Dergisi. Çevre ve Orman Bakanlığı Yayın Organı, 65(66), 1-13. Retrieved from https://yunus.hacettepe.edu.tr/~serten/makaleler/cevre.pdf
  • Gayford, C. (1996). Environmental education in schools: An alternative framework. Canadian Journal of Environmental Education, 1(1), 104-120. Retrieved from https:// files.eric.ed.gov/fulltext/EJ540075.pdf
  • Gül, Ş., & Sözbilir, M. (2015). Fen ve matematik eğitimi alanında gerçekleştirilen ölçek geliştirme araştırmalarına yönelik tematik içerik analizi. Eğitim ve Bilim, 40, 85-102. https://doi.org/10.15390/EB.2015.4070
  • Gülen, S., & Dönmez, İ. (2020). 7. sınıf öğrencilerinin küresel ısınma kavramına yönelik metafor ve çizimlerinin belirlenmesi: karşılaştırmalı bir çalışma. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14(33), 359-358. https://doi.org/10.29329/mjer.2020.272.17
  • Güloğlu, Y., & Bulut, A. (2016). İklim değişikliği konusunda orman fakültesi öğrencilerinin bilgi düzeylerinin belirlenmesi (Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi örneği). Kastamonu Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 16(2), 640- 654.
  • Gülsoy, E. (2018). Üniversite öğrencilerinin küresel ısınma ve iklim değişikliği üzerine bilgi düzeyi ve algıları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Süleyman Demirel Üniversitesi.
  • Gültekin, M. (2007). Proje tabanlı öğrenmenin beşinci sınıf fen bilgisi dersinde örenme ürünlerine etkisi. Elementary Education Online, 6(1), 93-112
  • Hansen, J., Johnson, D., Lacis, A., Lebedeff, S., Lee, P., Rind, D., & Russell, G. (1981). Climate impact of increasing atmospheric carbon dioxide. Science, 213(4511), 957- 966. https://doi.org/10.1126/science.213.4511.957
  • Handayani, R. A. D., & Triyanto. (2022). Seventh-grade students’ conceptions of climate change, global warming, and the greenhouse effect. Journal of Geoscience Education, 70(4), 490-500.
  • Hirsch, J., Yow, R., & Wu, Y. C. S. (2023). Teaching students to collaborate with communities: expanding engineering education to create a sustainable future. Engineering Studies, 15(1), 30-49.
  • Hokayem, H., & Gotwals, A. W. (2016). Early elementary students’ understanding of complex ecosystems: A learning progression approach. Journal of Research in Science Teaching, 53(10), 1524-1545.
  • IPCC. (2021). Climate Change 2021: The Physical Science Basis. Contribution of Working Group I to the Sixth Assessment Report of the Intergovernmental Panel on Climate Change. Cambridge, United Kingdom and New York, NY, USA: Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781009157896
  • Karakuş, U. (2012) Validity and reliability study of a global warming attiude scale. Energy Education Science and Technology Part B: Social and Educational Studies, 40- 45.
  • Karayel, E.E., Özcan, Z., Mudu, M.M. & Barış Ersoy, N. (2022). Kutup bilimleri farkındalığı seminerlerinin katılımcıların kutup konuları hakkında farkındalığına etkisi. Anadolu Öğretmen Dergisi, 6(1), 166-182. https://doi.org/10.35346/aod.1071499
  • Karpudewan, M., & Roth, W. M. (2018). Changes in primary students’ informal reasoning during an environment-related curriculum on socio-scientific issues. International Journal of Science and Mathematics Education, 16, 401-419.
  • Karpudewan, M., Roth, W. M., & Abdullah, M. N. (2015). Enhancing primary school students’ knowledge about global warming and environmental attitude using climate change activities. International Journal of Science Education, 31-54. https:// doi.org/10.1080/09500693.2014.958600
  • Kahraman, S., Yalçın, M., Özkan, E., & Aggul, F. (2008). Sınıf Öğretmenliği Öğrencilerinin Küresel Isınma Konusundaki Farkındalıkları ve Bilgi Düzeyleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(3), 249-263. Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/ pub/gefad/issue/6746/90711
  • Kaya, E., Akıllı, M., & Sezek, F. (2009). Lise öğrencilerinin çevreye karşı tutumlarının cinsiyet açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(18), 43-54.
  • Kılınç, A., Stanisstreet, M., & Boyes, E (2008).Turkish students’ ideas about global warming. International Journal of Environmental & Science Education, 3(2), 89–98. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/229007719_Turkish_ students’_ideas_about_Global_Warming
  • Korkmaz, K. (2007). Küresel ısınma ve tarımsal uygulamalara etkisi. Alatarım, 6(2), 43- 49. Retrieved from https://www.acarindex.com/pdfler/acarindex-d658defa-866c.pdf Kuzu, A. (2009). Öğretmen yetiştirme ve mesleki gelişimde eylem araştırması. Journal of International Social Research, 1(6).
  • Lenzen, M., & Murray, J. (2001). The role of equity and lifestyles in education about climate change: Experiences from a largescale teacher development program. Canadian Journal of Environmental Education, 6, 32-51. Retrieved from https://files. eric.ed.gov/fulltext/EJ661761.pdf
  • Malak-Akgün, B., Barlık, N., & Akgün, M. (2018). Çevre mühendisliği öğrencilerinin küresel ısınma konusundaki görüşlerinin eleştirel düşünme eğilimleri ve duygusal zekâ düzeyleri açısından değerlendirilmesi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi – ENAD, 6(3), 34-61. https://doi.org/10.14689/issn.2148-2624.1.6c3s2m
  • Mahanoğlu, S. (2019). Ortaokul öğrencilerinin küresel ısınmaya yönelik bilgi ve algılarının incelenmesi [Master’s thesis], Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Miles, M. B., & Huberman A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded source book. (2nd Edition). Sage Publications.
  • Monroe, M. C., Plate, R. R., Oxarart, A., Bowers, A., & Chaves, W. A. (2019). Identifying effective climate change education strategies: A systematic review of the research. Environmental Education Research, 25(6), 791–812. https://doi.org/10 .1080/13504622.2017.1360842
  • Oluk, S., & Özalp, I. ( 2007). Yapılandırmacı kurama göre küresel çevre sorunlarını öğretimi: problemin odak noktası olarak karikatürlerin kullanılabilirliği, Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(2). Retrieved from https://search.trdizin.gov. tr/yayin/detay/71708/
  • Okur, E., & Yalçın Ş. Ö. (2012). Yapısal eşitlik modeli ile geliştirilmiş çevresel tutum ölçeği. Elementary Education Online, 11(1), 85-94. Retrieved from https://dergipark. org.tr/en/pub/ilkonline/issue/8590/106760
  • Ölger, N. (2019). Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin iklim değişikliği konusundaki informal muhakemelerinin incelenmesi [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Aksaray Üniversitesi.
  • Örün, Ö., Orhan, D., Dönmez, P. ve Kurt, A.A. (2015). Öğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Profilleri ve Teknoloji Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(1), 65-76.
  • Özay, E. K. (2010). Lise öğrencilerinin çevreye yönelik tutumlarına etki eden faktörler. Journal of Turkish Science Education, 7(3), 198-211. Retrieved from https://search. trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/117815/
  • Özbek, M. (2000). Dünden Bugüne İnsan Eğitimi. İmge Kitabevi.
  • Öztürk, T. (2016). An oral history study regarding climate change. The Journal of İnternational Education Science, 3(6), 19-33. https://doi.org/10.16991/ INESJOURNAL.191
  • Palaz, T., & Akbaba, B. (2018). Ortaokul öğrencilerinin görüşlerine göre sosyal bilgiler eğitiminde küresel sorunlar ve öğretimi. Turkish Studies Educational Sciences, 17(27), 1213-1246. https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14383
  • Periera, T., & Freire, T. (2021). Positive youth development in the context of climate change: A systematic review. Frontiers in Psychology, 23(12), 786119. https://doi. org/ 10.3389/fpsyg.2021.786119
  • Poortinga, W., Steg, L., & Vlek, C. (2004). Values, environmental concern and environmental behavior. Environment and Behavior, 36(1), 70-93. https://doi.org/ 10.1177/0013916503251466
  • Punch, K. F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar (Çevirenler: D. Bayrak, B. Aslan ve Z. Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Sağlam, N. E., Düzgüneş, E., & Balık, İ. (2008). Küresel ısınma ve iklim değişikliği. Ege Journal of Fisheries and Aquatic Sciences, 25(1), 89-94. Retrieved from http:// www.egejfas.org/tr/pub/issue/5006/67743
  • Savaş, İ., & Can, İ. (2011). Euro‐Dolar Paritesi ve Reel Döviz Kuru’nun İMKB 100 Endeksi’ne Etkisi. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 6(1), 323-339.
  • Seçgin, F., Yalvaç, G., & Çetin, T. (2010, Kasım). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin karikatürler aracılığıyla çevre sorunlarına ilişkin algıları. Sözel bildiri, International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya.
  • Siegner, A., & Stapert, N. (2020). Climate change education in the humanities classroom: A case study of the Lowell Sachool curriculum pilot. Environmental Education Research, 26(4), 511–531. https://doi.org/10.1080/13504622.2019.1607258
  • Stapleton, S. R. (2019). A case for climate justice education: American youth connecting to intragenerational climate injustice in Bangladesh. Environmental Education Research, 25(5), 732–750. https://doi.org/10.1080/13504622.2018.1472220
  • Şahin, K., & Gül, S. (2009). Ortaöğretim Öğrencilerinin Çevre Bilgisi, Davranışı ve Duyarlılıklarının Araştırılması: Samsun Örneği. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 17(2), 541-556. Retrieved from https://search.trdizin. gov.tr/tr/yayin/detay/103108/ortaogretim-ogrencilerinin-cevre-bilgisi-davranisi-veduyarliliklarinin- arastirilmasi-samsun-ornegi
  • Tuncel, G., & Ayva, Ö. (20–22 Mayıs 2010). Süreç Temelli Öğretim İle Sosyal Bilgiler Dersi Öğretimi, 9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ.
  • Tuncel, G. (2017). Sosyal bilgiler dersinde karikatürlerle küresel ısınma eğitimi üzerine örnek bir çalışma. Marmara Coğrafya Dergisi, 35, 87-94. https://doi.org/10.14781/ mcd.291156
  • TOBB. (2007). 21. Yüzyılın kabusu küresel ısınma ve kuraklık. Ekonomik Forum. Erişim adresi: http://haber.tobb.org.tr/ekonomikforum/2007/01/Forum60-63%20. pdf. Erişim tarihi: 21 Aralık 2024.
  • Tok, G., Cebesoy, Ü. B., & Bilican, K. (2017). Sınıf öğretmeni adaylarının iklim değişikliği farkındalıklarının incelenmesi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(2), 23-36.
  • Toprak, İ. (2022). Ortaokul öğrencilerinin küresel iklim değişikliği algıları [Yayımlanmamış yüksek lisans tezi]. Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi.
  • TÜBİTAK. (2000). İnsanlık geleceğiyle mi oynuyor? İklim değişiyor. TÜBİTAK Bilim ve Teknik, Temmuz 2000)
  • Uzun, N., & Sağlam, N. (2006). Orta öğretim öğrencileri için çevresel tutum ölçeği geliştirme ve geçerliliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30. Retrieved from https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/83059/
  • Uzun, S. (2021). Üniversite öğrencilerinin iklim değişikliği konusunda farkındalıklarının belirlenmesi: Düzce Üniversitesi ilgili grupları örneği. Anadolu Orman Araştırmaları Dergisi, 7(2), 161-175. https://doi.org/10.53516/ajfr.1013243
  • Verhulst, E., Nilsen, H. R., & Sortland, B. (2023). Engaging and Empowering Students to Contribute to Sustainable Development Through Developing Interdisciplinary Teamwork Skills. In Sustainable Practices in Higher Education: Finance, Strategy, and Engagement (pp. 9-28). Cham: Springer International Publishing.
  • Weart, S. R. (2008). The Discovery of Global Warming, Harvard University Press.
  • Vaizoğlu, S., & Altıntaş, H. (2005). Bir Tıp Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Çevre Bilincinin Değerlendirilmesi. TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni, 4(4), 151-171. Retrieved from https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/52975/
  • Yalçın, F. (2010). İlköğretim öğrencilerinin küresel ısınma ve sera etkisi konularındaki bilgi düzeylerinin ve yanlış kavramalarının belirlenmesi üzerine bir çalışma. (Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara).
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (5. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2016). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (10. baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldırır, H. E., & Nakiboğlu, C. (2014). Kimya öğretmen ve öğretmen adaylarının derslerinde kullandıkları argümantasyon süreçlerinin incelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2), 124- 154.
  • Yılmaz, A., Morgil, İ., Aktuğ, P. & Göbekli, İ. (2002). Ortaöğretim ve üniversite öğrencilerinin çevre, çevre kavramları ve sorunları konusundaki bilgileri ve öneriler. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 156-162. Retrieved from http:// efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/942-published.pdf
  • Zhao, H., & Ewert, A. (2021). College students’ knowledge and perceptions of tourism climate change impacts: do major, grade and gender matter? Journal of Hospitality & Tourism Education, 33(4), 258-269. https://doi.org/10.1080/10963758 .2020.1727342.
Toplam 90 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Fiziksel Coğrafya ve Çevre Jeolojisi (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Burak Tekeli 0000-0002-6185-9949

Gülşah Saltık Ayhanöz 0000-0003-0174-9999

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2025
Gönderilme Tarihi 11 Şubat 2025
Kabul Tarihi 18 Mart 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Tekeli, B., & Saltık Ayhanöz, G. (2025). KÜRESEL ISINMA ETKİNLİKLERİ İLE ZENGİNLEŞTİRİLMİŞ SINIF ORTAMLARINDAN YANSIMALAR. Çevre Şehir ve İklim Dergisi(7), 146-172.