Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Girişimcilik Odaklı STEM Etkinliklerinin 7.Sınıf Öğrencilerinin Girişimcilik Becerilerine ve Algılarına Etkisinin İncelenmesi

Yıl 2021, , 1263 - 1304, 29.10.2021
https://doi.org/10.14812/cuefd.858527

Öz

Bu çalışmanın amacı 7.sınıf Saf Madde ve Karışımlar ünitesi bağlamında uygulanan Girişimcilik odaklı STEM etkinliklerinin öğrencilerinin girişimcilik becerileri ve algıları üzerindeki etkisini incelemektir. Araştırmada karma yöntem desenlerinden “iç içe gömülü desen” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim öğretim yılı, güz döneminde Van ili merkez ilçesinde yer alan bir devlet okulunun 7.sınıfında öğrenim görmekte olan 23 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada girişimcilik odaklı STEM etkinlikleri altı hafta süren eğitim modülleri aracılığıyla uygulanmıştır. Öğrencilerin girişimcilik becerilerine dair nicel veriler Fen Tabanlı Girişimcilik Ölçeği kullanılarak elde edilirken, girişimcilik algılarına ait nitel veriler yapılandırılmış görüşmeler aracılılığıyla elde edilmiştir. Nicel veriler Wilcoxon işaretli sıralar testi ve ilişkili örneklem t testi kullanılarak analiz edilirken nitel veriler içerik analizi yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğrencilerin girişimcilik becerilerinden risk alma, başarı ihtiyacı ve iletişim becerileri puanlarında artış ve girişimcilik kavramına yönelik algılarında gelişme gözlemlenmiştir. Sonuç olarak, girişimcilik becerilerinin ön planda tutulduğu STEM etkinlikleriyle öğrencilerin girişimciliğe yönelik algı ve becerileri geliştirilebileceği ortaya konulmuştur.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, S. M., Öner, T. & Özdemir, S. (2015). Stem eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı, yoksa gereksinim mi? D. Akgündüz ve H. Ertepınar (Ed.), İstanbul
  • Aydın Üniversitesi Stem Merkezi ve Eğitim Fakültesi, İstanbul. https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/akademik/fakulteler/egitim/Documents/STEM%20Eğitimi%20Türkiye%20Raporu.pdf
  • Aksoy, G. & Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersinin laboratuvar öğretiminde işbirlikli öğrenmenin etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),107-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/5998/79977
  • Altun, S. (2017). The effect of cooperative learning on students’ achievement and views on the science and technology course. International Electronic Journal of Elementary Education, 7(3), 451-468. https://eric.ed.gov/?id=EJ1068065
  • Antoncic, B. (2003). Risk taking in intrapreneurship: Translating the individual level risk aversion into the organizational risk taking. Journal of Enterprising Culture, 11(01), 1-23. https://doi.org/10.1142/s0218495803000020
  • Baron, R. A. & Markman, G. D. (2000). Beyond social capital: How social skills can enhance entrepreneurs' success. Academy of Management Perspectives, 14(1), 106-116. http://www.jstor.org/stable/4165612
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K., & Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Pegem Akademi.
  • Beckett, S. (2014). The art of failure: The importance of risk and experimentation. 4, NE AArts Magazine. Erişim adresi: https://www.arts.gov/stories/magazine/2014/4/art-failure-importance-risk-and- experimentation
  • Beghetto, R.A. (2009). Correlates of intellectual risk taking in elementary school science. Journal of Research in Science Teaching, 46(2), 210-223. https://doi.org/10.1002/tea.20270.
  • Bilgin, İ & Gelici, Ö . (2011). İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinin Tanıtımı ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi . Adıyaman University Journal of Educational Sciences , 1 (1) , 40-70. https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/1372/16169
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem akademi yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (26.baskı). Pegem akademi yayınları.
  • Charney, A. & Libecap, G. D. (2000). The ımpact of entrepreneurship education: An Evaluation of the Berger Entrepreneurship Program at the University of Arizona, 1985-1999. KMO: The Kauffman Center for Entrepreneurship Leadership.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (3.baskı) (A. Aypay, Çeviri Editörü). Anı yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2006). Understanding mixed methods research, (Chapter 1). https://www.sagepub.com/sites/default/files/upm-binaries/10981_Chapter_1.pdf
  • Creswell, J W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Pearson
  • Çelik, H. (2018). Laboratuvar Yaklaşımları ile Fen Öğretimi. O. Karamustafaoğlu, Tezel, Ö., & U. Sarı (Ed.), Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi İçinde (s. 240-279). Pegem Akademi.
  • Çelik, H., Gürpınar, C., Başer, N. ve Erdoğan, S. (2015). Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve girişimcilik becerilerine yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. The Journal of International Education Science, 2(4), 277-307. https://doi.org/10.16991/INESJOURNAL.88
  • Çepni, S. (2012). Bilim, fen, teknoloji kavramlarının eğitim programlarına yansımaları. S. Çepni (Ed). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (1-32). Pegem Akademi.
  • Çorlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu. Turkish Journal of Education, 3 (1), 4-10. https://doi.org/10.19128/turje.181071
  • Deveci, İ. (2016). Fen bilimleri öğretim programıyla (5-8) bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Deveci, İ. (2018a). Ortaokul öğrencilerinin yönelik fen tabanlı girişimcilik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(1), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmse/issue/37134/385444
  • Deveci, İ. (2018b). Ortaokul öğrencilerinin fen tabanlı girişimcilik eğilimlerinin incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-47. https://dergipark.org.tr/tr/pub/fmgted/issue/40553/435929
  • Deveci, İ. (2019). Girişimci proje (G-FeTeMM) sürecinin fen bilimleri öğretmen adaylarının yaşam becerilerine yansımaları: Nitel bir araştırma. Journal of Individual Differences in Education, 1 (1), 14-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jide/issue/45463/570020
  • Deveci, İ. ve Çepni, S. (2017). Examination of science education curriculum (5-8 grades) in terms of entrepreneurship characteristics. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 51-74. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/30918/299038
  • Deveci, İ., Zengin, M.N. ve Çepni, S. (2015). Fen tabanlı girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Journal of Educational Sciences & Practices, 14 (27), 59-80. https://www.academia.edu/25936895/
  • Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and Crisis. W.W. Norton&Company,Inc.
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship education: enabling teachers as a critical success factor. A report on teacher education and training to prepare teachers for the challenge of entrepreneurship education. Entrepreneurship Unit Directorate-General for Enterprise and Industry.
  • European Commission, (2013). Entrepreneurship education: A guide for educators. June 2013. European Union. Entrepreneurship and Social Economy Unit.
  • Fakharzadeh, A. (2012). Development of entrepreneurship attitude in Iranian elementary literature textbooks. Journal of Entrepreneurship Education, 15, 49-62. https://www.abacademies.org/articles/jeevol15si2012.pdf
  • Genç, M., Karaçam, S., ve Aydın, F. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerine göre başarılı öğrenci. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 53-66. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuhayefd/issue/8802/110020
  • Gülen, S. ve Yaman, S. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM tabanlı ATBÖ yaklaşımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1293-1322. https://doi.org/10.26466/opus.439638
  • Handrito, R.P., Slabbinck, H. and Vanderstraeten, J. (2020), Enjoying or refraining from risk? The impact of implicit need for achievement and risk perception on SME internationalization, Cross Cultural & Strategic Management, 27(3), 317-342. https://doi.org/10.1108/CCSM-03-2019-0068
  • Hills, T., Stroup, W. & Wilensky, U. (2005). Patterns of risk seeking and aversion among preservice teachers: Mathematical decisions, preference, efficacy, and participation. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, April.
  • İdin, Ş. (2017). STEM yaklaşımı ve eğitime yansımaları. Karademir, E. (Ed.). Fen Öğretiminde Disiplinler Arası Beceri Etkileşimi (s. 255-286). Pegem Yayıncılık.
  • Khan, M. I. (2011). Entrepreneurship education: Emerging trends and ıssues in developing countries. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelimler ve Sorunlar, İstanbul, 27-29 Mayıs 2011, 742-751.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kusumawijaya, I. K. (2019). The prediction of need for achievement to generate entrepreneurship intention: A locus of control mediation. International Review of Management and Marketing, 9(4), 54. https://doi.org/10.32479/irmm.8330
  • Löbler, H. (2006). Learning entrepreneurship from a constructivist perspective. Technology Analysis ve Strategic Management, 18 (1), 19–38. https://doi.org/10.1080/09537320500520460
  • MEB (2011) MEB 21. yüzyıl öğrenci profili, Ankara, Milli Eğitim Basımevi. http://www.meb.gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf
  • MEB, (2013) İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB, (2018a). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018b). Türkçe Dersi Öğretim Programı, (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018c). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018d). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6, ve 7. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nielsen, M. S. ve Klyver, K. (2020). Meeting entrepreneurs’ expectations: the importance of social skills in strong relationships. Entrepreneurship & Regional Development, 32(9-10), 737-756. https://doi.org/10.1080/08985626.2020.1757159
  • Oner, A., Navruz, B., Biçer, A., Peterson, C., Capraro, R. ve Capraro, M. (2014). Teksas-FeTeMM okullarının akademik performanslarının ilişkili oldukları eğitim servis merkezlerine göre İncelemesi: Boylamsal bir çalışma. Turkish Journal of Education, 3(4), 40-51. https://doi.org/10.19128/turje.181091
  • Öztürk, İ. (2008). İGİAD 2008 Girişimcilik raporu. İstanbul: İktisadî Girişim ve İş Ahlâkı Derneği (İGİAD).
  • Pekbay, C. (2017). Fen teknoloji mühendislik ve matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkileri (Yayımlanmamış doktara tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Price, R. W. (2004). Roadmap to entrepreneurship success: Powerful Strategies for Building a High-Profit Business. Amacom.
  • Rina, L., Murtini, W., & Indriayu, M. (2019). Entrepreneurship Education: Is It Important for Middle School Students? Dinamika Pendidikan, 14 (1), 47-59. https://doi.org/10.15294/dp.v14j1.15126
  • Shahin, M., Ilic, O., Gonsalvez, C., & Whittle, J. (2021). The impact of a STEM-based entrepreneurship program on the entrepreneurship intention of secondary school female students. International Entrepreneurship and Management Journal, https://doi.org/10.1007/s11365-020-00713-7.
  • Taştan-Akdağ, F. (2017). STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers’ receptivity to ıntegrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Nevada, Reno. https://scholarworks.unr.edu/handle/11714/2852
  • Tiryaki, A. (2012). Girişimcilik ve kobiler: Kavramlar, sorunlar ve çözüm önerileri (Ed. Erdoğan, Zafer). İktisat Teorisinde Girişimcilik. Ekin Yayınevi.
  • Trading Economics, (2015). Unemployment rate. http://www.tradingeconomics.com/
  • Wickham, P. A. (2006). Strategic entrepreneurship. Harlow, England: Financial Times Prentice Hall.
  • Van der Lingen, E., & Van Niekerk, G. (2015). Entrepreneurship traits of Science, Engineering and Technology (SET) students. The Southern African Journal of Entrepreneurship and Small Business Management, 7(1), 117-144. https://doi.org/10.4102/sajesbm.v7j1.1.
  • Vikki Pollard, Rachael Hains-Wesson & Karen Young (2018) Creative teaching in STEM, Teaching in Higher Education, 23:2, 178-193. https://doi.org/10.1080/13562517.2017.1379487.
  • Yasak, M. T. (2017). Tasarım temelli fen eğitiminde, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamaları: Basınç konusu örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Yazıcı, Y. Y (2019). 6E öğrenme modeline dayalı FeTeMM eğitiminin girişimcilik, tutum, meslek ilgisine etkisi ve öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Young, J.D (1991). Creating a Low‐Anxiety Classroom Environment: What Does Language Anxiety Research Suggest?. The Modern Language Journal, 75:4, 426-437. https://doi.org/10.1111/j.1540- 4781.1991.tb05378.x

Investigation of the Effects of Entrepreneurship-oriented STEM Activities on 7th Grade Students’ Entrepreneurship Skills and Perceptions

Yıl 2021, , 1263 - 1304, 29.10.2021
https://doi.org/10.14812/cuefd.858527

Öz

The aim of this study is to examine the effect of Entrepreneurship-oriented STEM activities, implemented in the context of Pure Substances and Mixture, on 7th-grade students’ entrepreneurship skills and perception. “Embedded design" from the mixed method designs was utilized as the research design of the study. The study group consistsed of 23 students studying in the 7th-grade of a state school in the central district of Van in the fall semester of the 2019-2020 academic year. Entrepreneurship-oriented STEM activities were implemented through six-week modules. While quantitative data on students' entrepreneurship skills were obtained using Science-Based Entrepreneurship Scale, qualitative data on entrepreneurship perceptions were obtained through structured interviews. Paired sample t-test and Wilcoxon signed rank test were used for quantitative data analysis, content analysis method was used for qualitative data. Results indicated that the mean scores of taking risk, the need of success and communication skills increased and students' entrepreneurship perceptions improved at the end of the study. As a result, it was revealed that STEM activities where entrepreneurship skills are prioritized can improve students' perception and skills towards entrepreneurship.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., Aydeniz, M., Çakmakçı, G., Çavaş, B., Çorlu, S. M., Öner, T. & Özdemir, S. (2015). Stem eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı, yoksa gereksinim mi? D. Akgündüz ve H. Ertepınar (Ed.), İstanbul
  • Aydın Üniversitesi Stem Merkezi ve Eğitim Fakültesi, İstanbul. https://www.aydin.edu.tr/tr-tr/akademik/fakulteler/egitim/Documents/STEM%20Eğitimi%20Türkiye%20Raporu.pdf
  • Aksoy, G. & Doymuş, K. (2011). Fen ve teknoloji dersinin laboratuvar öğretiminde işbirlikli öğrenmenin etkisi. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(1),107-122. https://dergipark.org.tr/tr/pub/erziefd/issue/5998/79977
  • Altun, S. (2017). The effect of cooperative learning on students’ achievement and views on the science and technology course. International Electronic Journal of Elementary Education, 7(3), 451-468. https://eric.ed.gov/?id=EJ1068065
  • Antoncic, B. (2003). Risk taking in intrapreneurship: Translating the individual level risk aversion into the organizational risk taking. Journal of Enterprising Culture, 11(01), 1-23. https://doi.org/10.1142/s0218495803000020
  • Baron, R. A. & Markman, G. D. (2000). Beyond social capital: How social skills can enhance entrepreneurs' success. Academy of Management Perspectives, 14(1), 106-116. http://www.jstor.org/stable/4165612
  • Bayrakçeken, S., Doymuş, K., & Doğan, A. (2013). İşbirlikli öğrenme modeli ve uygulanması. Pegem Akademi.
  • Beckett, S. (2014). The art of failure: The importance of risk and experimentation. 4, NE AArts Magazine. Erişim adresi: https://www.arts.gov/stories/magazine/2014/4/art-failure-importance-risk-and- experimentation
  • Beghetto, R.A. (2009). Correlates of intellectual risk taking in elementary school science. Journal of Research in Science Teaching, 46(2), 210-223. https://doi.org/10.1002/tea.20270.
  • Bilgin, İ & Gelici, Ö . (2011). İşbirlikli Öğrenme Tekniklerinin Tanıtımı ve Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi . Adıyaman University Journal of Educational Sciences , 1 (1) , 40-70. https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/1372/16169
  • Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem akademi yayınları.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2019). Bilimsel araştırma yöntemleri (26.baskı). Pegem akademi yayınları.
  • Charney, A. & Libecap, G. D. (2000). The ımpact of entrepreneurship education: An Evaluation of the Berger Entrepreneurship Program at the University of Arizona, 1985-1999. KMO: The Kauffman Center for Entrepreneurship Leadership.
  • Christensen, L. B., Johnson, R. B., & Turner, L. A. (2020). Araştırma yöntemleri desen ve analiz (3.baskı) (A. Aypay, Çeviri Editörü). Anı yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2006). Understanding mixed methods research, (Chapter 1). https://www.sagepub.com/sites/default/files/upm-binaries/10981_Chapter_1.pdf
  • Creswell, J W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research (4th ed.). Pearson
  • Çelik, H. (2018). Laboratuvar Yaklaşımları ile Fen Öğretimi. O. Karamustafaoğlu, Tezel, Ö., & U. Sarı (Ed.), Güncel Yaklaşım ve Yöntemlerle Etkinlik Destekli Fen Öğretimi İçinde (s. 240-279). Pegem Akademi.
  • Çelik, H., Gürpınar, C., Başer, N. ve Erdoğan, S. (2015). Öğrencilerin yaratıcı düşünme ve girişimcilik becerilerine yönelik fen bilgisi öğretmenlerinin görüşleri. The Journal of International Education Science, 2(4), 277-307. https://doi.org/10.16991/INESJOURNAL.88
  • Çepni, S. (2012). Bilim, fen, teknoloji kavramlarının eğitim programlarına yansımaları. S. Çepni (Ed). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi (1-32). Pegem Akademi.
  • Çorlu, M. S. (2014). FeTeMM eğitimi makale çağrı mektubu. Turkish Journal of Education, 3 (1), 4-10. https://doi.org/10.19128/turje.181071
  • Deveci, İ. (2016). Fen bilimleri öğretim programıyla (5-8) bütünleştirilmiş girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi. (Yayımlanmamış doktora tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Deveci, İ. (2018a). Ortaokul öğrencilerinin yönelik fen tabanlı girişimcilik ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması. Journal of Multidisciplinary Studies in Education, 2(1), 1-15. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jmse/issue/37134/385444
  • Deveci, İ. (2018b). Ortaokul öğrencilerinin fen tabanlı girişimcilik eğilimlerinin incelenmesi. Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, 1(1), 19-47. https://dergipark.org.tr/tr/pub/fmgted/issue/40553/435929
  • Deveci, İ. (2019). Girişimci proje (G-FeTeMM) sürecinin fen bilimleri öğretmen adaylarının yaşam becerilerine yansımaları: Nitel bir araştırma. Journal of Individual Differences in Education, 1 (1), 14-29. https://dergipark.org.tr/tr/pub/jide/issue/45463/570020
  • Deveci, İ. ve Çepni, S. (2017). Examination of science education curriculum (5-8 grades) in terms of entrepreneurship characteristics. Alan Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 51-74. https://dergipark.org.tr/tr/pub/aleg/issue/30918/299038
  • Deveci, İ., Zengin, M.N. ve Çepni, S. (2015). Fen tabanlı girişimcilik eğitimi modüllerinin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi. Journal of Educational Sciences & Practices, 14 (27), 59-80. https://www.academia.edu/25936895/
  • Erikson, E. H. (1968). Identity: Youth and Crisis. W.W. Norton&Company,Inc.
  • European Commission, (2011). Entrepreneurship education: enabling teachers as a critical success factor. A report on teacher education and training to prepare teachers for the challenge of entrepreneurship education. Entrepreneurship Unit Directorate-General for Enterprise and Industry.
  • European Commission, (2013). Entrepreneurship education: A guide for educators. June 2013. European Union. Entrepreneurship and Social Economy Unit.
  • Fakharzadeh, A. (2012). Development of entrepreneurship attitude in Iranian elementary literature textbooks. Journal of Entrepreneurship Education, 15, 49-62. https://www.abacademies.org/articles/jeevol15si2012.pdf
  • Genç, M., Karaçam, S., ve Aydın, F. (2015). Fen bilimleri öğretmenlerine göre başarılı öğrenci. Hasan Ali Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 12 (1), 53-66. https://dergipark.org.tr/tr/pub/iuhayefd/issue/8802/110020
  • Gülen, S. ve Yaman, S. (2018). Altıncı sınıf öğrencilerinin FeTeMM tabanlı ATBÖ yaklaşımı etkinlikleri hakkındaki görüşleri. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8(15), 1293-1322. https://doi.org/10.26466/opus.439638
  • Handrito, R.P., Slabbinck, H. and Vanderstraeten, J. (2020), Enjoying or refraining from risk? The impact of implicit need for achievement and risk perception on SME internationalization, Cross Cultural & Strategic Management, 27(3), 317-342. https://doi.org/10.1108/CCSM-03-2019-0068
  • Hills, T., Stroup, W. & Wilensky, U. (2005). Patterns of risk seeking and aversion among preservice teachers: Mathematical decisions, preference, efficacy, and participation. Paper presented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Montreal, April.
  • İdin, Ş. (2017). STEM yaklaşımı ve eğitime yansımaları. Karademir, E. (Ed.). Fen Öğretiminde Disiplinler Arası Beceri Etkileşimi (s. 255-286). Pegem Yayıncılık.
  • Khan, M. I. (2011). Entrepreneurship education: Emerging trends and ıssues in developing countries. Uluslararası Yükseköğretim Kongresi: Yeni Yönelimler ve Sorunlar, İstanbul, 27-29 Mayıs 2011, 742-751.
  • Korkmaz, H. (2002). Fen eğitiminde proje tabanlı öğrenmenin yaratıcı düşünme, problem çözme ve akademik risk alma düzeylerine etkisi. (Yayınlanmamış Doktora Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Kusumawijaya, I. K. (2019). The prediction of need for achievement to generate entrepreneurship intention: A locus of control mediation. International Review of Management and Marketing, 9(4), 54. https://doi.org/10.32479/irmm.8330
  • Löbler, H. (2006). Learning entrepreneurship from a constructivist perspective. Technology Analysis ve Strategic Management, 18 (1), 19–38. https://doi.org/10.1080/09537320500520460
  • MEB (2011) MEB 21. yüzyıl öğrenci profili, Ankara, Milli Eğitim Basımevi. http://www.meb.gov.tr/earged/earged/21.%20yy_og_pro.pdf
  • MEB, (2013) İlköğretim Kurumları (İlkokullar ve Ortaokullar) Fen Bilimleri Dersi (3,4,5,6,7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programı, Ankara.
  • MEB, (2018a). Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı, (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018b). Türkçe Dersi Öğretim Programı, (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018c). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB, (2018d). Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı, (İlkokul ve Ortaokul 4, 5, 6, ve 7. Sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • Nielsen, M. S. ve Klyver, K. (2020). Meeting entrepreneurs’ expectations: the importance of social skills in strong relationships. Entrepreneurship & Regional Development, 32(9-10), 737-756. https://doi.org/10.1080/08985626.2020.1757159
  • Oner, A., Navruz, B., Biçer, A., Peterson, C., Capraro, R. ve Capraro, M. (2014). Teksas-FeTeMM okullarının akademik performanslarının ilişkili oldukları eğitim servis merkezlerine göre İncelemesi: Boylamsal bir çalışma. Turkish Journal of Education, 3(4), 40-51. https://doi.org/10.19128/turje.181091
  • Öztürk, İ. (2008). İGİAD 2008 Girişimcilik raporu. İstanbul: İktisadî Girişim ve İş Ahlâkı Derneği (İGİAD).
  • Pekbay, C. (2017). Fen teknoloji mühendislik ve matematik etkinliklerinin ortaokul öğrencileri üzerindeki etkileri (Yayımlanmamış doktara tezi). Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Price, R. W. (2004). Roadmap to entrepreneurship success: Powerful Strategies for Building a High-Profit Business. Amacom.
  • Rina, L., Murtini, W., & Indriayu, M. (2019). Entrepreneurship Education: Is It Important for Middle School Students? Dinamika Pendidikan, 14 (1), 47-59. https://doi.org/10.15294/dp.v14j1.15126
  • Shahin, M., Ilic, O., Gonsalvez, C., & Whittle, J. (2021). The impact of a STEM-based entrepreneurship program on the entrepreneurship intention of secondary school female students. International Entrepreneurship and Management Journal, https://doi.org/10.1007/s11365-020-00713-7.
  • Taştan-Akdağ, F. (2017). STEM uygulamalarının öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç ve yaşam becerileri üzerine etkisi (Yayımlanmamış doktora tezi). Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Samsun.
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers’ receptivity to ıntegrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) education in the elementary grades. (Yayımlanmamış doktora tezi). University of Nevada, Reno. https://scholarworks.unr.edu/handle/11714/2852
  • Tiryaki, A. (2012). Girişimcilik ve kobiler: Kavramlar, sorunlar ve çözüm önerileri (Ed. Erdoğan, Zafer). İktisat Teorisinde Girişimcilik. Ekin Yayınevi.
  • Trading Economics, (2015). Unemployment rate. http://www.tradingeconomics.com/
  • Wickham, P. A. (2006). Strategic entrepreneurship. Harlow, England: Financial Times Prentice Hall.
  • Van der Lingen, E., & Van Niekerk, G. (2015). Entrepreneurship traits of Science, Engineering and Technology (SET) students. The Southern African Journal of Entrepreneurship and Small Business Management, 7(1), 117-144. https://doi.org/10.4102/sajesbm.v7j1.1.
  • Vikki Pollard, Rachael Hains-Wesson & Karen Young (2018) Creative teaching in STEM, Teaching in Higher Education, 23:2, 178-193. https://doi.org/10.1080/13562517.2017.1379487.
  • Yasak, M. T. (2017). Tasarım temelli fen eğitiminde, fen, teknoloji, mühendislik ve matematik uygulamaları: Basınç konusu örneği (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Cumhuriyet Üniversitesi, Sivas.
  • Yazıcı, Y. Y (2019). 6E öğrenme modeline dayalı FeTeMM eğitiminin girişimcilik, tutum, meslek ilgisine etkisi ve öğrenci görüşleri (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Kırıkkale Üniversitesi, Kırıkkale.
  • Yıldırım, B. (2016). 7. sınıf fen bilimleri dersine entegre edilmiş fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) uygulamaları ve tam öğrenmenin etkilerinin incelenmesi (Yayımlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Young, J.D (1991). Creating a Low‐Anxiety Classroom Environment: What Does Language Anxiety Research Suggest?. The Modern Language Journal, 75:4, 426-437. https://doi.org/10.1111/j.1540- 4781.1991.tb05378.x
Toplam 63 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdal Şirin 0000-0002-0347-2850

Ayşegül Tarkın Çelikkkıran 0000-0003-4379-3031

Yayımlanma Tarihi 29 Ekim 2021
Gönderilme Tarihi 11 Ocak 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Şirin, E., & Tarkın Çelikkkıran, A. (2021). Investigation of the Effects of Entrepreneurship-oriented STEM Activities on 7th Grade Students’ Entrepreneurship Skills and Perceptions. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 50(2), 1263-1304. https://doi.org/10.14812/cuefd.858527

Copyright © 2011

Cukurova University Faculty of Education

All rights reserved