Araştırmada, bilgi yapıları ve pratik gerçekliğin
yapısal çözümlemesine yönelik üç yıllık uygulama verilerini içeren açık kaynak
sınav uygulamasının; bilgi yapıları, pratik gerçeklik ve yapısal çözümlemeyi
içeren teorik modellemesinin nasıl yapılabileceği ve bu uygulamayı deneyimleyen
öğrencilerin uygulamaya ilişkin görüşlerinin neler olduğu sorularına cevap
aranmıştır. Araştırma betimsel modellere dayalı nitel bir çalışma olup, gömülü
teori ve fenomenolojik araştırma desenlerine dayalı yürütülmüştür. Araştırma
verileri; doküman incelemesi verileri; 2015-2018 arası öğretim yıllarında,
pratik gerçekliğe ilişkin geliştirilen örnek durumlar ve bu durumların yapısal
çözümlemesini içeren soruların
incelenmesini içermektedir. Görüşme verileri, 2015-2017 öğretim yıllarında,
açık kaynak sınavı uygulamasını deneyimleyen 155 gönüllü öğrencinin görüşlerini
içermektedir. Araştırmada doküman verilerinin analizi, pratik gerçekliği içeren
102 örnek durum ve bu örnek durumların yapısal çözümlemesini içeren 44 soru
maddesi; pratik gerçeklik, bilgi yapıları ve yapısal çözümleme kavramları
kapsamında analiz edilmiştir. Görüşme
verileri ise içerik analizi kapsamında; etkili özellikleri, öğrenme
motivasyonu, öğrenme becerileri ve metaforlarla anlatım temaları kapsamında
tümevarımsal içerik analizi yapılmıştır. Araştırma bulguları, uygulamanın teorik
modellemesinin nasıl geliştirilebileceği ve bu uygulamayı deneyimleyen öğrenci
görüşlerinin neler olduğu olarak iki başlık altında sunularak tartışılmıştır.
Bilgi yapıları ve gerçeklik, Yapısal çözümleme, Açık kaynak sınav uygulaması
The aim of this research is to seek an answer for
the questions of how open source exam application which includes three years
practice data for structural analysis of information structures and practical
reality; the theoretical modeling including knowledge structures, practical
reality and structural analysis can be applied and what the views of the
students experiencing this application will be. The research is a qualitative
study based on descriptive models and it is based on grounded theory and
phenomenological research patterns. Research data includes document review
data, examining the sample cases developed about practical reality in the
academic year 2015-2018, and the questions including the structural analysis of
these situations. The interview data includes the views of 155 volunteer
students who experienced open source exams in the 2015-2017 academic year. In
the analysis of research data; document analysis, 102 case studies containing
practical reality and 44 question items including structural analysis of these
sample cases; have been analyzed within the scope of practical reality,
knowledge structures and structural analysis. In the context of content
analysis; inductive content analysis was conducted within the scope of
effective features, learning motivation, learning skills and narrative themes
with metaphors. The findings of the research were discussed under two headings
as how the theoretical modeling of the application can be developed and what
are the views of students who experience this application.
Information data and reality, Structural analysis, Open source exam application
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim, Bilimsel Disiplinler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 18 Eylül 2018 |
Kabul Tarihi | 24 Ekim 2019 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2019, Cilt 48, Sayı 2 |
Bibtex | @araştırma makalesi { cuefd460993, journal = {Cukurova University Faculty of Education Journal}, issn = {1302-9967}, eissn = {2149-116X}, address = {}, publisher = {Çukurova Üniversitesi}, year = {2019}, volume = {48}, number = {2}, pages = {1466 - 1485}, doi = {10.14812/cuefd.460993}, title = {Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)}, key = {cite}, author = {İşeri, Alaettin} } |
APA | İşeri, A. (2019). Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions) . Cukurova University Faculty of Education Journal , 48 (2) , 1466-1485 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuefd/issue/49528/460993 |
MLA | İşeri, A. "Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)" . Cukurova University Faculty of Education Journal 48 (2019 ): 1466-1485 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/cuefd/issue/49528/460993> |
Chicago | İşeri, A. "Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)". Cukurova University Faculty of Education Journal 48 (2019 ): 1466-1485 |
RIS | TY - JOUR T1 - Yapısal Çözümleme Modeli ve Öğretimi Değerlendirme (Açık Kaynak Sınav Uygulaması Modellemesi ve Öğrenci Görüşleri) AU - Alaettinİşeri Y1 - 2019 PY - 2019 N1 - DO - T2 - Cukurova University Faculty of Education Journal JF - Journal JO - JOR SP - 1466 EP - 1485 VL - 48 IS - 2 SN - 1302-9967-2149-116X M3 - UR - Y2 - 2019 ER - |
EndNote | %0 Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions) %A Alaettin İşeri %T Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions) %D 2019 %J Cukurova University Faculty of Education Journal %P 1302-9967-2149-116X %V 48 %N 2 %R %U |
ISNAD | İşeri, Alaettin . "Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)". Cukurova University Faculty of Education Journal 48 / 2 (Ekim 2019): 1466-1485 . |
AMA | İşeri A. Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions). Cukurova University Faculty of Education Journal. 2019; 48(2): 1466-1485. |
Vancouver | İşeri A. Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions). Cukurova University Faculty of Education Journal. 2019; 48(2): 1466-1485. |
IEEE | A. İşeri , "Structural Analysis Model and Teaching Evaluation (Modelling of Open Source Exam Application and Student Opinions)", Cukurova University Faculty of Education Journal, c. 48, sayı. 2, ss. 1466-1485, Eki. 2019, doi:10.14812/cuefd.460993 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved