This study aimed to explore pre-service English language teacher’s performance in revising their writing assignments based on written teacher feedback. Moreover, the participants’ perceptions and emotions were investigated in addition to their writing self-efficacy levels. A total of 15 pre-service teachers took part in the study. Data were collected through teacher written feedback, students’ drafts, an open-ended survey and a semi-structured interview with the participants. Both qualitative and quantitative data analysis tools were employed in the study. Quantitative data analysis results revealed that the participants were more successful in revising direct teacher feedback compared to indirect teacher feedback, and there was not a positive correlation between the participants’ feedback revision success and self-efficacy levels. The results of qualitative data analysis showed that the pre-service teachers were in favor of written teacher feedback and considered it a necessity for the L2 writing class. Moreover, they opted for indirect feedback and feedback on all errors. Finally, they experienced both positive and negative emotions although negative emotions were more prevalent.
Bu çalışma, İngilizce öğretmen adaylarının yazılı öğretmen dönütüne dayalı yazma ödevlerini gözden geçirme ve düzeltme performanslarını ortaya koymayı amaçlamıştır. Katılımcıların yazma öz-yeterlik düzeylerine ek olarak öğretmen dönütü ile ilgili düşünceleri ve deneyimledikleri duyguları da incelenmiştir. Ayrıca, katılımcıların yazma öz-yeterlik düzeyi ile dönüt düzeltme performansları arasındaki ilişkide incelenmiştir. Araştırmaya toplam 15 öğretmen adayı katılmıştır. Çalışma için gerekli veriler, öğretmen yazılı dönütü, öğrenci taslakları, açık uçlu anket ve katılımcılarla gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşme yoluyla toplanmıştır. Araştırmada hem nitel hem de nicel veri analiz araçları kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre, katılımcıların dolaylı öğretmen dönütlerine göre doğrudan öğretmen dönütlerini gözden geçirmede daha başarılı oldukları sonucu ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte, nicel veri analizi sonuçları katılımcıların dönüt düzeltme başarıları ile özyeterlik düzeyleri arasında pozitif bir ilişki olmadığını ortaya koymuştur. Nitel veri analizinin sonuçları, öğretmen adaylarının yazılı öğretmen dönütünden yana olduklarını ve bunu ikinci dil yazma dersi için bir gereklilik olarak gördüklerini göstermiştir. Ayrıca, katılımcılar dolaylı öğretmen dönütünü doğrudan öğretmen dönütüne tercih ettiklerini belirtmişlerdir ve belirli türden hatalara odaklı öğretmen dönütü yerine tüm hatalar ile ilgili dönüt almanın daha faydalı olacağını belirtmişlerdir. Son olarak, katılımcılar öğretmen dönütü aldıkları süreçte olumsuz duyguları daha yaygın olarak deneyimlemelerine rağmen hem olumlu hem de olumsuz duyguları bir arada deneyimlediklerini belirtmişlerdir.
İkinci Dilde Yazma Yazılı Öğretmen Dönütü Yazma Öz-yeterliliği
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ocak 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 52 Sayı: 3 |
Copyright © 2011
Cukurova University Faculty of Education
All rights reserved