With the start of teaching the sect-based Islamic religion lesson in public schools within the scope of a pilot project in Germany, the development and efforts are continuing to ensure that the course can be given both as a lesson in accordance with the constitution and in accordance with the wishes and expecta-tions of Muslims. Since the Islamic religion lesson is still in the process of formation, one of the most curious points is what the expectations of Muslim families from the lessom are. For this reason, in this study, the state of Baden-Württemberg, one of the states of Germany, in the 2018/2019 academic year, 1-4th grades in public schools. It is aimed to determine the opinions and expectations of the parents of Tur-kish Muslim students who take this lesson from the Islamic religion lesson, which is given as a pilot pro-ject at grade levels, on the issues related to the operation and application of the lesson in the light of cur-rent practices. The study is important in terms of revealing the current status of the lesson and shed light on the future development of the lesson in accordance with the wishes and expectations of Muslim fami-lies. Qualitative research method was used in the research. Research data were collected by semi-structured interview technique consisting of open-ended questions. The research sample consists of 11 Turkish students' parents. In the research, the views and expectations of the parents were expressed with the help of the analysis categories in the form of lower and upper categories. Thus, evaluations were made about at which points the Islamic religion lesson is suitable for the expectations of the parents and at which points it should be made appropriate.
Religious Education Islamic Religion Lesson Baden Württemberg Parents Expectations
Almanya`da İslam din dersinin kamu okullarında verilmeye başlamasıyla birlikte dersin hem anayasaya uygun bir ders niteliğinde verilebilmesi hem de Müslümanların istek ve beklentilerine uygun şekilde verilebilmesi yönündeki çabalar da devam etmektedir. İslam din dersinin henüz teşekkül sürecinde olması nedeniyle en çok merak edilen noktalardan biri de Müslüman ailelerin dersten beklentilerinin ne olduğu konusudur. Bu amaçla bu çalışmada Almanya’nın Baden Württemberg eyaletinin 2018/2019 eğitim-öğretim yılında kamu okullarında pilot proje olarak uygulanan İslam din dersinden, öğrenci velilerinin dersin işleyişi ve uygulamasına yönelik dersten beklentileri incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma verileri açık üçlü sorulardan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmıştır. Araştırma örneklemi 11 öğrenci velisinden oluşmaktadır. Araştırmada alt ve üst kategoriler yardımıyla veli beklentileri ifade edilmiştir. Araştırma sonucuna göre, velilerin İslam din dersinin kamu okullarında verilmesinden oldukça memnun oldukları görülmüştür. Veliler İslam din dersinin bütün okullarda ve sınıf düzeylerinde yaygınlaştırılması gerektiği görüşündedirler. Velilere göre dersin içeriği, öğrencilerin dini ilgi ve ihtiyaçları doğrultusunda geliştirilerek detaylandırılmalıdır. Veliler ders konu alanlarının derinleştirilmesini, dersin bilgi ve ibadet odaklı hale getirilmesini beklemektedirler. Dersin öğretmenleriyle iletişime geçmek, ders hakkında daha fazla bilgi sahibi olmak ve ders etkinliklerine destek vermek önemli veli beklentileri arasında yer almaktadır. İslam din dersinin genel olarak veli beklentilerine uygun olduğu, dersin öğrenciler üzerinde dini bilgi ve davranış kazanımı ile dini gelişimini sağladığı anlaşılmaktadır. İslam din dersinin, hem Müslüman toplumun dini kimlik inşasında hem de Alman toplumu içindeki diğer dinden olanlarla insanı ilişkilerin geliştirilmesinde önemli bir etkiye sahip olduğu görülmektedir.
Din eğitimi İslam din dersi Baden Württemberg veliler beklentiler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 26 Sayı: 1 |
Cumhuriyet İlahiyat Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.