Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Comparison in Terms of Faith Styles, Locus of Control, and Psyhological Well-Being .Between Students of Theology Faculty and Other Faculties

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 2, 533 - 571, 15.12.2012

Öz

This study isa field study which examines styles of fa ith, locus of
control, and psychological well-being between the students of
Theology Faculty and otheroffaculties in Sivas Cumhuriyet University.
955 undergraduate students participated in the study,
employing "the S cal e of Religious Attitude and Styles of Fa ith" and
"Locus of Control Scale" and "Psychological Well-Being Scale".
Students ofTheology Faculty have signifıcantly higher scores in
te rm s of religious attitudes. However, they have the highest average
scores but not meaningful, in terms of style of "absolute faith"
that was suggested a positive correlation with the religious attitude.
Students of Theology Faculty who became the nearest internallocus
of control scores in the locus of control, have significantly
the lpwest average score in psychological well-being.

Kaynakça

  • Ryan, RM. ve Deci, E. L. (2001), "On Happiness and Human Potentials:
  • A Review of Research on Edonic and Eudaimonic Well-being",
  • Annual Review of Psychology, 52, pp.141-166.
  • Ryff, C.D. (1989a), "Happiness is Everything, or It? Explorations on
  • the Meaning of Psychological Well-Being", Journal of PersonaUty and
  • Social Psychology, 57-6, 1069-1081.
  • Ryff, C.D. (1989b), "Beyond Ponce de Leon and Life Satisfaction:
  • New Directions In Quest of Successful Ageing", International Journal of
  • Behavioral Development, 12, 1, 33-55.

İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖGRENCİLERİNİN DİGER FAKÜLTE ÖGRENCİLERİ İLE İNANÇ TARZLAR!, DENETİM ODAGI VE PSİKOLOJİK İYİ OLMA HALİ AÇlSINDAN KARŞILAŞTIRILMASl

Yıl 2012, Cilt: 16 Sayı: 2, 533 - 571, 15.12.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, Cumhuriyet Üniversitesi'ne bağlı beş ayrı fakültede
(İla h iyat, Edebiyat, İ.İ.B.F., Fen ve Eğitim) öğrenim gören
öğrencileri, inanç tarzi arı, denetim odağı ve psikolojik iyi olma ha li
değişkenleri bakımından inceleyerek, İ lahiyat Fakültesi öğrencileri
ile diğer fakülte öğrencileri arasındaki farklılıkların anlamlı olup
olmadığını saptamaktır. Araştırmaya 955 lisans (K: 559 -%58,1;
E: 403 -%41,9) öğrencisi katılmış ve araştırmada veri toplama
araçları olarak "Dini Tutum ve İnanç Tarzlan Ölçeği" ile "Denetim
Odağı ve Psikolojik İyi Olma Hali Ölçeği" kullanılmıştır. Ulaşılan
bulgulara göre; ilahiyat Fakültesi öğrendierinin dini tutumları anlam
lı olarak daha yüksektir. Ancak onlar dini tutum ile pozitif korelasyonu
olduğu ileri sürülen "kesin inanç" tarzında anlamlı olmayan
en yüksek ortalama puana sahiptirler. ilahiyat Fakültesi öğ­
rencileri esnek ina na en düşük, dönüşen inanç tarzlan ise en yüksek
anlamlı puanı almışlardır .. Denetim odağında içsel denetim odağına en yakın puanları alan Ilahiyat Fakültesi öğrencileri, psikolojik
iyi olma halinde ise anlamlı olarak en düşük ortalama puanlara
sahip olmuşlardır.

Kaynakça

  • Ryan, RM. ve Deci, E. L. (2001), "On Happiness and Human Potentials:
  • A Review of Research on Edonic and Eudaimonic Well-being",
  • Annual Review of Psychology, 52, pp.141-166.
  • Ryff, C.D. (1989a), "Happiness is Everything, or It? Explorations on
  • the Meaning of Psychological Well-Being", Journal of PersonaUty and
  • Social Psychology, 57-6, 1069-1081.
  • Ryff, C.D. (1989b), "Beyond Ponce de Leon and Life Satisfaction:
  • New Directions In Quest of Successful Ageing", International Journal of
  • Behavioral Development, 12, 1, 33-55.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Beyazıt Yaşar Seyhan

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Seyhan, Beyazıt Yaşar. “İLAHİYAT FAKÜLTESİ ÖGRENCİLERİNİN DİGER FAKÜLTE ÖGRENCİLERİ İLE İNANÇ TARZLAR!, DENETİM ODAGI VE PSİKOLOJİK İYİ OLMA HALİ AÇlSINDAN KARŞILAŞTIRILMASl”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 16/2 (Aralık 2012), 533-571.