Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EBÜ HANiFE'NiN AHAD HADiSi iSLAM HUKUKUNUN BiR KAYNAGI OLARAK KULLANMASI

Yıl 2003, Cilt: 7 Sayı: 2, 319 - 332, 15.12.2003

Öz

Ebu Hanife'nin hadis kültürünün zayıf olduğu, kıyası hadise tercih ettiği
şekilde yaygın iddialar bulunmaktadır. Ancak bu iddialar doğru değildir. Bu iddiaları
ortaya atanların EbCı Hanifeyi ve islidial sistemini iyi bilmedikleri anlaşılmaktadır. Zira
onun mutlak anlamda kıyası ya da re'yi sünnete tercih etmesi söz konusu değildir.
Aksine EbCı Hanife hadisin kabulü için belirlediği şartlara uygun olmayan ahad
hadisleri kabul etmeyip bu gibi hadisiere kıyası ve re'yi tercih etmiştir. 

Kaynakça

  • Bu makale Sahiro'n Syamsuddin'in isıamic Studies dergisinde (40: 2, 2001, pp. 257-272) yayımlanan "EbQ
  • Hanifah's Use bt The Salitery Hadith as a Source of lslamic Law" adlı makalesinin çevirisidir. Çeviride
  • tarafımızdan eklenen notlar (Çev.) rumuzu ile gösterilmiştir .
  • Namori, Princeton: Princeton University Press, 1981, 49) adlı kitabından alınmıştır. Ayrıca bk. Marshall G.
  • S., Hodgson, The Venture of Islam, Chicago: The Universitiy ol Chicago Press, 1974, 1, 327; Ahmed b.
  • Muhammed b. Hallikan, Vefeyatu'/-a'yan ve ebnau ahiri'z-zamfin (thk. ihsan Abbas), Beyrut 1977, V, 409

EBÜ HANiFE'NiN AHAD HADiSi iSLAM HUKUKUNUN BiR KAYNAGI OLARAK KULLANMASI

Yıl 2003, Cilt: 7 Sayı: 2, 319 - 332, 15.12.2003

Öz

There is some argues which inform us that AbCı Hanifah's opinions relating to
legal issues often contradicted the nass of the Our'an and the Hadith. But these
argues are not true. Because the evidence available to us leads us to conclude that
the impression about AbCı Hanilah paid scant attention to solitary ahadith, let alone
ahadith as such, is not correct. The fact is that he employed only those ahadith which
he considered to be in agreement with the strcınger evidence of the Our'an and the
other beter authenticated ahadith 

Kaynakça

  • Bu makale Sahiro'n Syamsuddin'in isıamic Studies dergisinde (40: 2, 2001, pp. 257-272) yayımlanan "EbQ
  • Hanifah's Use bt The Salitery Hadith as a Source of lslamic Law" adlı makalesinin çevirisidir. Çeviride
  • tarafımızdan eklenen notlar (Çev.) rumuzu ile gösterilmiştir .
  • Namori, Princeton: Princeton University Press, 1981, 49) adlı kitabından alınmıştır. Ayrıca bk. Marshall G.
  • S., Hodgson, The Venture of Islam, Chicago: The Universitiy ol Chicago Press, 1974, 1, 327; Ahmed b.
  • Muhammed b. Hallikan, Vefeyatu'/-a'yan ve ebnau ahiri'z-zamfin (thk. ihsan Abbas), Beyrut 1977, V, 409
Toplam 6 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Çevirileri Makaleler
Yazarlar

Sahiron Syamsuddin Bu kişi benim

Abdullah Kahraman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Aralık 2003
Yayımlandığı Sayı Yıl 2003 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

ISNAD Syamsuddin, Sahiron - Kahraman, Abdullah. “EBÜ HANiFE’NiN AHAD HADiSi ISLAM HUKUKUNUN BiR KAYNAGI OLARAK KULLANMASI”. Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/2 (Aralık 2003), 319-332.