Artan rekabet ortamı ve küreselleşme ile birlikte rekabet kavramı daha farklı bir boyut kazanmış, işletmelerin yeni
uygulamalara yönelmelerini zorunlu hale getirmiştir. Benchmarking tekniği de bu anlamda işletmelerin şiddetli
rekabete karşı ayakta durabilmek ve performanslarını artırabilmek için kullanmış oldukları başarılı tekniklerden
biridir.
Bu çalışmada, Erzurum, Erzincan ve Bayburt illerinde ki imalatçı KOBİ’lerde benchmarking tekniğinin bilinirliği ve
uygulanabilirliği araştırılmıştır. Çalışmada anket yöntemi kullanılmış ve elde edilen veriler SPSS paket programı
yardımı ile analiz edilerek sonuçlar yorumlanmıştır. Yapılan analizler sonucunda Benchmarking kullanım düzeyleri
faaliyet gösterilen iller de farklılık gösterirken, faaliyet gösterilen alan, sektör, faaliyet yılı ve çalışan sayısı açısından
herhangi bir farklılık göstermemiştir.
With the increase of competition and globalization, the term competition has gained a broader meaning and this situation has forced businesses to seek for new practices. In this context, benchmarking is one of the successful methods businesses use to stand against fierce competition and increase their performance. In this study, the awareness and feasibility of benchmarking was investigated in manufacturer SME’s in Erzurum, Erzincan and Bayburt district. Question forms were used and the data were analyzed through SPSS software. Then the findings were discussed. As a result of the analyses, it was found that the level of benchmarking practices differs among cities. On the other hand, it was realized that benchmarking practices do not differ in terms of industry groups, years of operation and the number of employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 20 Sayı: 1 |