The general aim of this study is to discuss the role of tourists in the business models of tourism industry on the
basis of their motivations in three domains, namely being the target customer, distribution channels and their
relationships with service providers (i.e. touristic agencies, companies, facilators etc.). Among these aspects, the
impact of customer interface on the basis of their motivation in general and specifically in tourism sector will be
analyzed. Furthermore the intention of this study is to explain and naively model the role of tourists in business
models developed for the businesses in tourism. Regarding to literature, a rough model will be presented where
tourist motivation is the main source for the effectiveness of business models. In conclusion, this manuscript will
underline the importance of tourist motivation within the tourism industry.
Bu çalışmanın esas amacı, insan motivasyonunun rolünü turizm endüstrisinin üç farklı bölgesinde iş modeline olan
etkisini incelemektir. Bu üç farklı bölge sırasıyla hedef müşteri, dağıtım kanalı ve servis sağlayıcılara (Turizm
acentaları, aracı hizmet sağlayıcılar, destekleme hizmetleri vb) olan ilişkiler. Bu çalışmanın amaçları arasında, bir
model aracılığıyla turist motivasyonunun rolünü ve önemini irdelemek de mevcut. Literatüre göre, kabaca bir model
sunularak bu modelde turist motivasyonunun iş modelinin verimliliğinde oynadığı belirleyici rol ele alınacaktır.
Netice itibariyle turist motivasyonunun turizm endüstrisindeki rolünün anlam ve önemi bir kez daha altı çizilerek dile
getirilecektir.
İş modelleri tüketici motivasyonu turistlerin hayat kalitesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 1 |