Firmalar, kaliteye yapılan yatırım ile müşteri tatminini ve bağlılığını sağlayarak kârlılıklarını arttırabilmektedir. Kalite maliyet bilgileri, yönetimin geleceğe ilişkin alacağı kararlarda kılavuz görevi görmekte, insan kaynaklarının planlanması, müşterilerle olan ilişkilerin düzenlenmesi, bütçeleme konularında ve yatırım kararlarında oldukça önemli bir rol oynamaktadır. Bu çalışmanın amacı, kalite maliyetlerinin, maliyet ve yönetim muhasebesi açısından önemini ortaya koymaktır. Bu çerçevede kaliteyi sağlamak için katlanılan maliyetlerin ve daha da önemlisi kalitesiz, düşük kaliteli ürünlerin yarattığı maliyetlerin neler olduğu, kalite maliyetlerinin firma kârlılığı ve verimliliği üzerine etkisi ve kalite maliyet bilgilerinin yönetim açısından önemi ve gerekliliği açıklanacaktır.
Kalite toplam kalite yönetimi önleme değerlendirme iç ve dış başarısızlık maliyetleri
Firms can increase their profitability through investment on quality and so customer satisfaction and loyalty. Quality cost information guides managers in making long term decisions and plays very important role in planning human resources, coordinating customers relationship, budgeting and investment decisions. The aim of this study is to explore importance of quality costs in terms of cost and management accounting. In this perspective, costs which are incurred by increasing quality and more importantly costs which are incurred by low quality products will be defined, then the effects of quality costs on firms’ profitability and productivity also the importance and necessities of quality cost information in terms of management will be explained.
Quality total quality management prevention appraisal internal and external failure costs
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2009 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 1 |