Maddi olmayan varlıkların, organizasyonların piyasa değerlerinin %75’inden fazlasını oluşturması nedeniyle maddi olmayan varlıkların harekete geçirilmesi ve uyumlaştırılması gerekmektedir. Strateji haritaları uzun vadeli hissedar değerinin nasıl oluşturulacağını tanımlar ve dört hiyerarşik seviye içerir. Finansal Perspektif, Müşteri Perspektifi İç Süreç Perspektifi, Öğrenme ve Gelişme Perspektifi. Strateji haritaları her bir perspektif arasındaki ilişkiyi gösterir. Bu çalışmada, maddi olmayan varlıklar ve onların ölçülmesinde kullanılan strateji haritaları incelenmiştir.
Strateji Haritaları Maddi Olmayan Varlıklar Dengeli Ölçüm Kartı (DÖK)
Since intangible assets account for more than 75 percent of market values of organizations, thus they have to be activated and adapted. Strategy maps define how long term value can be created for shareholders and it comprises four hierarchical levels: Financial Perspective, Customer Perspective, Internal Process Perspective, Learning and Growth Perspective. Strategy maps demonstrate the link among each of these perspectives. In this study, intangible assets and strategy maps which are used to measure those assets are examined.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Gönderilme Tarihi | 11 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 2 |