People; In addition to satisfying their basic needs such as eating, drinking, sheltering, security, they can also
consume, be loved, respected, determine status, influence others and prefer luxury and expensive products for
their shopping. With this study, it is aimed to determine whether consumers in Tokat are prone to ostentatious
consumption in their consumption and purchase decisions. Questionnaire was used as the data collection method
and the data were analyzed using factor analysis, t test and ANOVA test using SPSS16 package program. As a result
of the factor analysis of 32 variables related to consumption, the variables were grouped under five factors and
explained 72,819% of the total variance. As a result of the difference analysis; The relationship between marital
status, age, education, working area, brand and fashion understanding of the participant and showy consumption
trends were found.
İnsanlar; yeme, içme, barınma, güvenlik gibi temel ihtiyaçlarını karşılamanın dışında sevilmek, saygı görmek, statü belirlemek, başkalarını etkilemek amacıyla da tüketimde bulunabilir ve bu amaçla alışverişlerinde lüks ve pahalı ürünler tercih edebilirler. Yapılan bu çalışma ile Tokat ilinde bulunan tüketicilerin tüketim ve satın alma kararlarında gösterişçi tüketime eğilimli olup olmadıklarını tespit etmek amaçlanmıştır. Veri toplama yöntemi olarak anket kullanılmış ve elde edilen verilere SPSS16 paket programı kullanılarak faktör analizi, t testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Tüketime ilişkin 32 değişkene yapılan faktör analizi sonucunda, değişkenler beş faktör altında toplanmış ve toplam varyansın %72,819'unu açıklayabilmiştir. Fark analizleri sonucunda; medeni hal, yaş, eğitim, çalışma alanı, katılımcının marka ve moda anlayışıyla gösterişçi tüketim eğilimleri arasında ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Gönderilme Tarihi | 12 Ocak 2020 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 24 Sayı: 1 |