Ülkemizde ilk kez 2020 yılının mart ayında görülen Covid-19 (koronavirüs) nedeniyle birçok alanda pek çok önlem alınmıştır. Alınan önlemlerden biri de üniversitelerde yüz yüze eğitime ara verilmesi ve uzaktan eğitime geçilmesidir. Ayrıca yaşanan bu salgın nedeni ile birçok kişide koronavirüs kaygısı oluşmuştur. Buradan hareketle çalışmada, üniversite öğrencilerinin koronavirüs kaygısının motivasyonları üzerinde herhangi bir etkiye neden olup olmadığı incelenmiştir. Bu amaçla Çukurova Üniversitesi’nde okuyan öğrencilere kişisel bilgi formunu, koronavirüs kaygı ölçeğini ve motivasyon ölçeğini içeren bir anket uygulanmıştır. Yapılan çalışmaya, Çukurova Üniversitesi’nde farklı bölümlerde okuyan 329 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Motivasyon ölçeğinden elde edilen bulgulara öncelikle faktör analizi uygulanmış, faktör analizi sonucunda 21 değişken 5 faktöre indirgenmiştir. Ardından demografik değişkenlerin öğrenci motivasyonu üzerinde bir etkisinin olup olmadığını incelemek amacıyla yapılan analizlerde bağımsız örneklem t testinden faydalanılmıştır. Ayrıca koronavirüs kaygı ölçeğinin öğrenci motivasyonu üzerinde etkisi olup olmadığı regresyon modelleri kurularak incelenmiştir. Sonuçta, koronavirüs kaygısının öğrenci motivasyonu üzerinde bir etkisi olmadığı gözlemlenmiştir.
Covid-19 kaygısı motivasyon faktör analizi regresyon analizi bağımsız örneklem t testi
Many precautions have been taken in many areas due to Covid-19, which was first seen in our country in March 2020. One of the measures is the transition to distance education in universities. Due to epidemic, many people have been worried. In this study, it is examined whether the coronavirus anxiety of university students had an effect on their motivation. So, a questionnaire including personal information form, coronavirus anxiety and motivation scale is applied to Çukurova University’s students. 329 students in different departments voluntarily participated. Firstly, factor analysis is applied to the findings obtained from the motivation scale, and 21 variables are reduced to 5 factors. Then, t-test is used to examine whether demographic variables have an effect on motivation. Then, whether the coronavirus anxiety scale has an effect on motivation is examined by regression models and it is concluded that coronavirus anxiety has no effect on student motivation.
Covid-19 anxiety motivation factor analysis regression analysis independent sample t test
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2021 |
Kabul Tarihi | 14 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 2 |