Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SÜREÇ İYİLEŞTİRME: HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA

Yıl 2022, Cilt: 26 Sayı: 1, 1 - 16, 28.10.2023
https://doi.org/10.51945/cuiibfd.590666

Öz

Günümüzün bankacılık faaliyetleri ciddi gelişmeler göstermiş, ürün gamı
genişlemiş, yüz binlerce kişiye istihdam sağlamış ve ekonomiye ciddi katkılar
sağlamıştır. Bu faydaları sağlarken bünyesinde pek çok yapıyı, organizasyonu ve
süreci barındırmaktadır.
Yapılan çalışmada bir katılım bankasının
bireysel krediler operasyon sürecine ilişkin bir süreç iyileştirme çalışması
yapılmıştır. Mevcut süreç detaylı analiz edilerek incelenmiş, süreçte temin
süresinde gecikmeye etki eden faktörler belirlenmiştir. Değer akış haritalama
çalışması yapılarak, mevcut süreçteki aksaklıklar giderilmiştir. Mevcut ve önerilen
süreç karşılaştırılarak, öneriler sunulmuştur. 

Kaynakça

  • 1. Abdulmalek, F. A., Rajgopal, J., 2007, Analyzing the benefits of lean manufacturing and value stream mapping via simulation: a process sector case study, Int. J. Production Economics 107
  • 2. Birgün, S; Gülen,K; Özkan,K; Yalın Üretime Geçiş Sürecinde Değer Akışı Haritalama Tekniğinin Kullanılması:İmalat Sektöründe Bir Uygulama; İstanbul Ticaret Üniversitesi Fen Bilimleri Dergisi, S.47-59,2006
  • 3. Castle, A., Harvey, R., 2009, Lean information management: the use of observational data in health care, International Journal of Productivity and Performance Management, 22
  • 4. Jones, C., Medlen, N., Merlo, C., Robertson, M., Shepherdson, J., 1999, The Lean Enterprise, BT Technol J,17
  • 5. Joosten , T., Bongers, I., Janssen, R., 2009, Application of lean thinking to health care: Issues and observations, International Journal for Quality in Health Care
  • 6. Kim, C. S., Spahlinger, D. A., Kin, J. M., Billi, J. E., 2006, Lean Health Care: What can hospitals learn from a world- class automaker?, Journal of Hospital Medicine
  • 7. Langabeer, J. R., Dellifraine, J. L., Heineke, J., Abbass, I., 2009, Implementation of Lean and Six Sigma quality initiatives in hospitals: A goal theoretic perspective, Springer Science, 9
  • 8. Lee, S. M., Olson, D. L., 2008, Lee, S., Hwang, T., Shin, M. S., Entrepreneurial applications of the lean approach to service industries, The Service Industries Journal,18
  • 9. Portioli, A., 2008, Lean Healthcare. An Experience in Italy, IFIP International Federation for Information Processing, 257
  • 10. Yıldız,K; Şatoğlu, Ş, Değer Akış Analizi Ve Gıda Sektöründe Bir Uygulama, Xı. Üretim Araştırmaları Sempozyumu, 23-24 Haziran 2011
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ediz Atmaca 0000-0002-0671-3939

İlhan Bulut Bu kişi benim 0000-0003-2042-4495

Yeşim Kalender 0000-0001-8862-013X

Erken Görünüm Tarihi 28 Ekim 2023
Yayımlanma Tarihi 28 Ekim 2023
Gönderilme Tarihi 11 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 4 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Atmaca, E., Bulut, İ., & Kalender, Y. (2023). SÜREÇ İYİLEŞTİRME: HİZMET SEKTÖRÜNDE BİR UYGULAMA. Çukurova Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 26(1), 1-16. https://doi.org/10.51945/cuiibfd.590666