Bu
araştırmanın amacı, ortaöğretim düzeyinde eğitim-öğretim gören öğrencilerin
dindarlık ve tahripçilik düzeyleri arasındaki ilişkiyi belirlemek ve bunu bazı
değişkenler açısından incelemektir. Genel tarama modelinde olan bu araştırmanın
verileri, Ergen Tahripçilik Ölçeği,
Dinsel Yaşayış Ölçeği ve geliştirilen Kişisel Bilgi Formu ile elde edilmiştir.
Öğrencilerin dindarlık ve tahripçilik düzeyleri ile ilgili bulgular, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, tek
yönlü varyans analizi ve basit regresyon analizi kullanılarak elde edilmiştir.
Araştırmanın örneklemini, Şanlıurfa/Siverek ilçesinin genel liselerinde okuyan
ve basit tesadüfî yolla seçilen 400 öğrenci oluşturmaktadır. Bunların %66'sı (264) kız, %34'ü (136) ise erkektir. Ortaöğretim öğrencileri için, din-önem düşüncesi,
öznel dindarlık algısı ve okul türü değişkeni öğrencilerin tahripçilik
davranışlarına göre anlamlı bir farklılık göstermiştir. Dindarlığın ahlak
boyutu ile tahripçilik arasındaki ilişkiye bakıldığında, ahlak boyutu
tahripçilik puanlarındaki varyansın %5’ini açıklamaktadır. Genel dinsel yaşayış
ile tahripçilik arasındaki korelasyonun düşük düzeyde negatif olduğu ve genel
dinsel yaşayış ile tahripçilik arasında anlamlı bir ilişkinin bulunduğu
sonucuna ulaşılmıştır (r= -.14 p< .01).
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 13 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 17 Sayı: 2 |
Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.