Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Language and Literature Instructions at the Departments of Religious Culture and Moral Knowledge Teaching: Case of Çukurova University Faculty of Theology

Yıl 2007, Cilt: 7 Sayı: 1, 95 - 121, 01.03.2007

Öz

Departments of Religious Culture and Moral Knowledge Teaching have been established at some Turkish universities at the faculties of Theology since 1998–1999 academical year. In the academical year of 2006–2007 this department has been transferred to the Faculty of Education in accordance with a decree of Higher Education Council. However Departments of Religious Culture and Moral Knowledge Teaching will continue to function at the Theology faculties until the end of 2009. At this department a group of subjects related to language and literature are taught under the heading “Turkish Minor”. A statistical study based on the views of students has been conducted. This was realized through a survey on the final year students. As a result certain evaluations have been obtained regarding the quality of “Turkish Minor Subjects” which have been taught for about ten years.

Kaynakça

  • Adem, Mahmut, Eğitim Planlaması, Ankara, 1997.
  • Büyükkaragöz, S. Savaş, Program Geliştirme, Konya, 1997
  • Demirel, Özcan - Şahinel, Melek, Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi, Ankara, 2006.
  • Kuzgun, Yıldız, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara, 2000.
  • Sever, Sedat, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara, 2004.
  • Yalın, Halil İbrahim, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, İstanbul, 2005.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) Başkanlığı, İlahiyat Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme ve Lisans Programları, Ankara, 1998.
  • Zengin, Z. Salih - Yapıcı, Asım, “İlköğretim Okullarındaki DKAB Dersleri İçin Öğretmen Yetiştirilmesi ve Eğitim Fakülteleri: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Örneği”, Değerler Eğitimi Der- gisi, C.IV, S.11, Haziran, 2006, ss. 173–206).

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği

Yıl 2007, Cilt: 7 Sayı: 1, 95 - 121, 01.03.2007

Öz

Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü, 1998–1999 öğretim yılından itibaren ülkemizdeki İlahiyat Fakültelerinden bir kısmında öğretime başlamıştır. 2006–2007 yılında ise Bölüm, YÖK kararıyla Eğitim Fakültelerine aktarılmıştır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümü 2009 yılının sonuna dek İlahiyat Fakültesindeki öğretimine de devam edecektir. Bölümde “Türkçe Yan Alan” adıyla dil ve edebiyat derslerinden oluşturulmuş bir grup ders okutulmaktadır. Bu dersler hakkında öğrenci görüşlerinden hareketle bir istatistik çalışması yapılmıştır. Çalışma, 2007 yılında mezun edilen son sınıf öğrencilerine uygulanan anket vasıtasıyla gerçekleştirilmiştir. Böylelikle yaklaşık 10 yıllık bir sürede Türkçe yan alan derslerinin niteliği hakkında birtakım değerlendirmeler elde edilmiştir.

Kaynakça

  • Adem, Mahmut, Eğitim Planlaması, Ankara, 1997.
  • Büyükkaragöz, S. Savaş, Program Geliştirme, Konya, 1997
  • Demirel, Özcan - Şahinel, Melek, Türkçe ve Sınıf Öğretmenleri İçin Türkçe Öğretimi, Ankara, 2006.
  • Kuzgun, Yıldız, Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Ankara, 2000.
  • Sever, Sedat, Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme, Ankara, 2004.
  • Yalın, Halil İbrahim, Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme, İstanbul, 2005.
  • YÖK (Yükseköğretim Kurulu) Başkanlığı, İlahiyat Fakülteleri Öğretmen Yetiştirme ve Lisans Programları, Ankara, 1998.
  • Zengin, Z. Salih - Yapıcı, Asım, “İlköğretim Okullarındaki DKAB Dersleri İçin Öğretmen Yetiştirilmesi ve Eğitim Fakülteleri: Ç.Ü. Eğitim Fakültesi Örneği”, Değerler Eğitimi Der- gisi, C.IV, S.11, Haziran, 2006, ss. 173–206).
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nuran Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, N. (2007). Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 7(1), 95-121.
AMA Yılmaz N. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Mart 2007;7(1):95-121.
Chicago Yılmaz, Nuran. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil Ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 7, sy. 1 (Mart 2007): 95-121.
EndNote Yılmaz N (01 Mart 2007) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 7 1 95–121.
IEEE N. Yılmaz, “Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 7, sy. 1, ss. 95–121, 2007.
ISNAD Yılmaz, Nuran. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil Ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 7/1 (Mart 2007), 95-121.
JAMA Yılmaz N. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2007;7:95–121.
MLA Yılmaz, Nuran. “Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil Ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 7, sy. 1, 2007, ss. 95-121.
Vancouver Yılmaz N. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenliği Bölümlerinde Dil ve Edebiyat Öğretimi: Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2007;7(1):95-121.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.