Çevirisini yaptığımız makalesinde Fazlurrahman İbn Sina’da varlık ve mahiyet kavramlarını inceler. Fazlurrahman’a göre bu iki kavramı inceleyen Batılı düşünürler onları yanlış anlamışlardır. Bu yanlış anlama ise, Goichon ve Thomas Aquinas üzerinden İbn Rüşd’e kadar uzanır. Varlık, var olana ait özel bir sıfattır. O, genel-soyut bir kavram değil, hakkında konuştuğumuz belirli bir mahiyetin özel yüklemidir.
Çev. Hasan Akkanat, F.-. (2010). İbn Sina’da Mahiyet ve Varlık. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 10(2), 193-209.
AMA
Çev. Hasan Akkanat F. İbn Sina’da Mahiyet ve Varlık. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Haziran 2010;10(2):193-209.
Chicago
Çev. Hasan Akkanat, Fazlurrahman-. “İbn Sina’da Mahiyet Ve Varlık”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 10, sy. 2 (Haziran 2010): 193-209.
EndNote
Çev. Hasan Akkanat F- (01 Haziran 2010) İbn Sina’da Mahiyet ve Varlık. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 10 2 193–209.
IEEE
F.-. Çev. Hasan Akkanat, “İbn Sina’da Mahiyet ve Varlık”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 10, sy. 2, ss. 193–209, 2010.
ISNAD
Çev. Hasan Akkanat, Fazlurrahman-. “İbn Sina’da Mahiyet Ve Varlık”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 10/2 (Haziran 2010), 193-209.
JAMA
Çev. Hasan Akkanat F-. İbn Sina’da Mahiyet ve Varlık. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2010;10:193–209.
MLA
Çev. Hasan Akkanat, Fazlurrahman-. “İbn Sina’da Mahiyet Ve Varlık”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 10, sy. 2, 2010, ss. 193-09.
Vancouver
Çev. Hasan Akkanat F-. İbn Sina’da Mahiyet ve Varlık. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2010;10(2):193-209.