Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 2, 346 - 363, 31.12.2023
https://doi.org/10.30627/cuilah.1349579

Öz

Bu çalışmanın amacı erken çocukluk dönemi değerler eğitimi veren kurumlarda aile katılımının incelenmesidir. Durum çalışması deseninde yürütülen araştırmada, İstanbul ili Ümraniye ilçesinde 2021-2022 eğitim-öğretim yılında farklı iki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 5 öğretici ve 5 veli ile yüz yüze görüşme yapılmış; Türkiye’nin çeşitli illerindeki 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında görev yapan 205 öğreticiye de “Okul Öncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejilerini Belirleme Ölçeği (AKSBÖ)” uygulanmıştır. Veri analizinde nitel veriler üzerinde içerik analizi yapılmış; nicel veriler bilgisayar ortamında değerlendirilerek betimsel istatistiklere yer verilmiştir. Ölçek sonucuna göre öğreticilerin en çok tercih ettikleri aile katılımı stratejilerinin öğretmen-aile iletişim temelli stratejiler ve ev temelli stratejiler olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğreticilerin öğretmen temelli stratejilere nadiren, okul-aile temelli stratejilere ara sıra yer verdikleri belirlenmiştir. Benzer şekilde öğreticilerle ve velilerle yapılan görüşmeler sonucunda öğreticilerin ve velilerin aile katılımı ile ilgili yeterli bilgiye sahip olmadıkları, 4-6 yaş grubu Kur’an kurslarında aile katılımının yeterli düzeyde olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S., & Diş, O. (2019). Öğretmen Görüşleri̇ne Göre Okul-Ai̇le İşbi̇rli̇ği̇ni̇n Okul Ortamına Yararları. Electronic Turkish Studies, 14(7), 3598-3613.
  • Akgül, M. (2020). 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursu Eği̇ti̇mi̇ni̇n Veli̇ Görüşleri̇ Doğrultusunda Değerlendi̇ri̇lmesi̇ (Amasya Örneği̇) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Akkaya, M. (2007). Öğretmenlerin ve Velilerin Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Argon, T., & Kıyıcı, C. (2012). İlköğreti̇m Kurumlarında Ai̇leleri̇n Eği̇ti̇m Süreci̇ne Katılımlarına Yöneli̇k Öğretmen Görüşleri̇. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, Art. 19.
  • Aslan, M., & Bozan, S. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı. EJERCongress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı. https://www.researchgate.net/profile/Serdar-Bozan-2/publication/344292228_Okul_Oncesi_Egitimde_Aile_Katilimi/links/5f7d8897a6fdccfd7b4caf8b/Okul-Oencesi-Egitimde-Aile-Katilimi.pdf
  • Atakan, H. (2010). Okul Öncesi Eğitiminde Aile Katılımı Çalışmalarının Öğretmen Ve Ebeveyn Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Bay, D. N., Bahçivan, E., & Kalay, B. (2018). Okul Öncesinde Okul-Ai̇le İşbirliğine Yönelik Ailelerin ve Öğretmenleri̇n Görüşleri̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3), Art. 3.
  • Cansoy, R., & Türkoğlu, M. E. (2020). Verilerden Anlam İnşa Etme Süreci (2. bs, ss. 129-160). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri (S. B. Demir & M. Bütün, Çev.; 6. bs). Siyasal Kitabevi.
  • Çağdaş, A., & Seçer, Z. Ş. (2015). Anne- Baba Eğitimi (2. bs). Eğiten Kitap.
  • Ekinci Vural, D., & Kocabaş, A. (2016). Okul Öncesi Eğitim ve Aile Katılımı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59). Erdoğan, Ç., & Demi̇rkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımına İlişkin Öğretmen Ve Yönetici Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), Art. 3.
  • Gökyer, N. (2017). Okulöncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 334-348. https://doi.org/10.17679/inuefd.345583
  • Görür, E. (2020). Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Aile Katılımı Etkinlikleri Hakkında Öğretmen Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Günay Bilaloğlu, R. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı. İçinde D. Aslan (Ed.), Erken Çocukluk Eğitimine Giriş (1. bs, ss. 200-225). İzge Yayıncılık.
  • Günay Bilaloğlu, R., & Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Engelleri Ve Süreçte Karşılaşılan Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 804-823.
  • Güven, G., Bayraktar, V., & Temel, F. (2017). Okul Öncesi Eğitimi Alanında Çalışan Öğretmenlerin Aile Eğitim Stratejilerine İlişkin Görüşlerinin Kıdem Durumuna Göre İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), Art. 2.
  • Kar, E. B., Uzun, E. M., & Gök, R. (2017). Sınıf Ve Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇n Veli̇leri̇ Eği̇ti̇m Süreci̇ne Katmak İçi̇n Yaptıkları Uygulamalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 11-20.
  • Keleş, O., & Dikici Sığırtmaç, A. (2016). Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Uyguladıkları Ai̇le KatılımStrateji̇leri̇ni̇ Beli̇rleme Ölçeği̇ Geçerli̇k Güveni̇rli̇k Çalışması. Eurasian Academy of Sciences Eurasian Education & Literature Journal, 6, 49-58.
  • Kuloğlu, A., Yaşar, Z., & Özer, M. (2021). Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Değerler Eği̇ti̇mi̇yle İlgi̇li̇ Görüşleri̇. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 171-186.
  • Kurt, İ. (2017). Veli̇leri̇n 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kurslarından Memnuniyet Düzeyleri̇ ve Beklentileri̇ Üzerine Bir Araştırma (Ankara Örneği̇) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi.
  • Kurtbaş, F. (2019). Okul Öncesi Dönem Değerler Eğitimi Uygulama Çalışmalarında Aile Katılımının Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Kurtuldu, B. S. (2010). Okulöncesi Eğitiminde Okul-Aile İlişkilerinde Yaşanan Sorunların Öğretmen Ve Veli Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Kutlu Abu, N., & Kayar, Z. (2020). Okul Öncesi̇ Öğretmenlerinin Aile Katılımına Yönelik Görüşlerinin Derinlemesine İncelenmesi̇. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 54, 156-183.
  • Ok, S. (2016a). Okul Öncesi Eğitimde Anne Babaların ve Öğretmenlerin Okul Aile İşbirliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Ok, S. (2016b). Öğretmen ve Ailelere Göre Okul Öncesi̇ Eği̇ti̇mde Okul-Ai̇le İşbi̇rli̇ği̇ni̇n Önemi̇. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(32), Art. 32.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem (1. bs). Epsilon Yayıncılık.
  • Özmantar, Z. K. (2020). Eğitim Çalışmalarında Sık Kullanılan Araştırma Türleri. İçinde S. Turan (Ed.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri (2. bs). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özyürek, A., Yavuz, F., Akça, F., Gündüz, Z. B., Öztabak, M. E., Saka, A., & Açıkyer, G. K. (2015). Okul Öncesi̇ ve İlkokullarda Ai̇le Katilimi Etki̇nli̇kleri̇ Ve Ebeveyn Beklenti̇leri̇ni̇n İncelenmesi̇. Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(3), 14-25.
  • Sağlam, M., & Çalışkan, Z. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımına İlişkin Ebeveyn ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 39-49.
  • Sapsağlam, Ö. (2020). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi (E. Ömeroğlu, Ed.; 2. bs). Pegem Akademi.
  • Tezel Şahin, F., & Ünver, N. (2005). Okulöncesi Eğitim Programlarına Aile Katılımı. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), Art. 1.
  • Ural, O., & Günşen, G. (2021). Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişsel Haritaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), Art. 1. https://doi.org/10.17679/inuefd.477932
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. bs). Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar.

Investigation into Parental Involvement in the Institutions that Provide Values Education in the Early Childhood

Yıl 2023, Cilt: 23 Sayı: 2, 346 - 363, 31.12.2023
https://doi.org/10.30627/cuilah.1349579

Öz

This study aims to investigate parental involvement in institutions providing values education in the early childhood period. In the case study design, face-to-face interviews are conducted with 5 educators and 5 parents working in two different 4-6 age group Quran courses in the Ümraniye district of Istanbul during the 2021-2022 academic year. Additionally, the "Preschool Teachers' Family Involvement Strategies Identification Scale (PFISIS)" is administered to 205 educators working in Quran courses for the 4-6 age group in various cities of Turkey. Content analysis is conducted on qualitative data for data analysis, and quantitative data are evaluated using descriptive statistics. According to the scale results, it is determined that the most preferred parental involvement strategies by educators are teacher-parent communication-based strategies and home-based strategies. Moreover, educators are found to rarely employ teacher-based strategies and occasionally to use school-parent based strategies. Similarly, through interviews conducted with educators and parents, it is concluded that both educators and parents lack sufficient knowledge about parental involvement and that parental involvement in Quran courses for the 4-6 age group reach an insufficient level.

Kaynakça

  • Akbaşlı, S., & Diş, O. (2019). Öğretmen Görüşleri̇ne Göre Okul-Ai̇le İşbi̇rli̇ği̇ni̇n Okul Ortamına Yararları. Electronic Turkish Studies, 14(7), 3598-3613.
  • Akgül, M. (2020). 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kursu Eği̇ti̇mi̇ni̇n Veli̇ Görüşleri̇ Doğrultusunda Değerlendi̇ri̇lmesi̇ (Amasya Örneği̇) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Amasya Üniversitesi.
  • Akkaya, M. (2007). Öğretmenlerin ve Velilerin Okulöncesi Eğitim Kurumlarında Uygulanan Aile Katılımı Çalışmalarına İlişkin Görüşleri [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Anadolu Üniversitesi.
  • Argon, T., & Kıyıcı, C. (2012). İlköğreti̇m Kurumlarında Ai̇leleri̇n Eği̇ti̇m Süreci̇ne Katılımlarına Yöneli̇k Öğretmen Görüşleri̇. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, Art. 19.
  • Aslan, M., & Bozan, S. (2020). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı. EJERCongress 2020 Bildiri Özetleri Kitabı. https://www.researchgate.net/profile/Serdar-Bozan-2/publication/344292228_Okul_Oncesi_Egitimde_Aile_Katilimi/links/5f7d8897a6fdccfd7b4caf8b/Okul-Oencesi-Egitimde-Aile-Katilimi.pdf
  • Atakan, H. (2010). Okul Öncesi Eğitiminde Aile Katılımı Çalışmalarının Öğretmen Ve Ebeveyn Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Bay, D. N., Bahçivan, E., & Kalay, B. (2018). Okul Öncesinde Okul-Ai̇le İşbirliğine Yönelik Ailelerin ve Öğretmenleri̇n Görüşleri̇. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(3), Art. 3.
  • Cansoy, R., & Türkoğlu, M. E. (2020). Verilerden Anlam İnşa Etme Süreci (2. bs, ss. 129-160). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Creswell, J. W. (2021). Nitel Araştırma Yöntemleri (S. B. Demir & M. Bütün, Çev.; 6. bs). Siyasal Kitabevi.
  • Çağdaş, A., & Seçer, Z. Ş. (2015). Anne- Baba Eğitimi (2. bs). Eğiten Kitap.
  • Ekinci Vural, D., & Kocabaş, A. (2016). Okul Öncesi Eğitim ve Aile Katılımı. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(59). Erdoğan, Ç., & Demi̇rkasımoğlu, N. (2010). Ailelerin Eğitim Sürecine Katılımına İlişkin Öğretmen Ve Yönetici Görüşleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 3(3), Art. 3.
  • Gökyer, N. (2017). Okulöncesi Öğretmenlerinin Uyguladıkları Aile Katılım Stratejileri. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(3), 334-348. https://doi.org/10.17679/inuefd.345583
  • Görür, E. (2020). Okul Öncesi Dönemde Uygulanan Aile Katılımı Etkinlikleri Hakkında Öğretmen Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Bahçeşehir Üniversitesi.
  • Günay Bilaloğlu, R. (2020). Erken Çocukluk Eğitiminde Aile Katılımı. İçinde D. Aslan (Ed.), Erken Çocukluk Eğitimine Giriş (1. bs, ss. 200-225). İzge Yayıncılık.
  • Günay Bilaloğlu, R., & Aktaş Arnas, Y. (2019). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımı Engelleri Ve Süreçte Karşılaşılan Sorunlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(3), 804-823.
  • Güven, G., Bayraktar, V., & Temel, F. (2017). Okul Öncesi Eğitimi Alanında Çalışan Öğretmenlerin Aile Eğitim Stratejilerine İlişkin Görüşlerinin Kıdem Durumuna Göre İncelenmesi. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), Art. 2.
  • Kar, E. B., Uzun, E. M., & Gök, R. (2017). Sınıf Ve Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇n Veli̇leri̇ Eği̇ti̇m Süreci̇ne Katmak İçi̇n Yaptıkları Uygulamalar. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 6(4), 11-20.
  • Keleş, O., & Dikici Sığırtmaç, A. (2016). Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Uyguladıkları Ai̇le KatılımStrateji̇leri̇ni̇ Beli̇rleme Ölçeği̇ Geçerli̇k Güveni̇rli̇k Çalışması. Eurasian Academy of Sciences Eurasian Education & Literature Journal, 6, 49-58.
  • Kuloğlu, A., Yaşar, Z., & Özer, M. (2021). Okul Öncesi̇ Öğretmenleri̇ni̇n Değerler Eği̇ti̇mi̇yle İlgi̇li̇ Görüşleri̇. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 43, 171-186.
  • Kurt, İ. (2017). Veli̇leri̇n 4-6 Yaş Grubu Kur’an Kurslarından Memnuniyet Düzeyleri̇ ve Beklentileri̇ Üzerine Bir Araştırma (Ankara Örneği̇) [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. Hitit Üniversitesi.
  • Kurtbaş, F. (2019). Okul Öncesi Dönem Değerler Eğitimi Uygulama Çalışmalarında Aile Katılımının Etkisine Yönelik Öğretmen Görüşleri [Yüksek Lisans Tezi]. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi.
  • Kurtuldu, B. S. (2010). Okulöncesi Eğitiminde Okul-Aile İlişkilerinde Yaşanan Sorunların Öğretmen Ve Veli Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi [Yüksek Lisans Tezi]. Selçuk Üniversitesi.
  • Kutlu Abu, N., & Kayar, Z. (2020). Okul Öncesi̇ Öğretmenlerinin Aile Katılımına Yönelik Görüşlerinin Derinlemesine İncelenmesi̇. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 54, 156-183.
  • Ok, S. (2016a). Okul Öncesi Eğitimde Anne Babaların ve Öğretmenlerin Okul Aile İşbirliği Hakkındaki Görüşlerinin İncelenmesi [Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi]. İstanbul Aydın Üniversitesi.
  • Ok, S. (2016b). Öğretmen ve Ailelere Göre Okul Öncesi̇ Eği̇ti̇mde Okul-Ai̇le İşbi̇rli̇ği̇ni̇n Önemi̇. İstanbul Aydın Üniversitesi Dergisi, 8(32), Art. 32.
  • Oktay, A. (1999). Yaşamın Sihirli Yılları: Okul Öncesi Dönem (1. bs). Epsilon Yayıncılık.
  • Özmantar, Z. K. (2020). Eğitim Çalışmalarında Sık Kullanılan Araştırma Türleri. İçinde S. Turan (Ed.), Eğitimde Araştırma Yöntemleri (2. bs). Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Özyürek, A., Yavuz, F., Akça, F., Gündüz, Z. B., Öztabak, M. E., Saka, A., & Açıkyer, G. K. (2015). Okul Öncesi̇ ve İlkokullarda Ai̇le Katilimi Etki̇nli̇kleri̇ Ve Ebeveyn Beklenti̇leri̇ni̇n İncelenmesi̇. Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2(3), 14-25.
  • Sağlam, M., & Çalışkan, Z. (2017). Okul Öncesi Eğitimde Aile Katılımına İlişkin Ebeveyn ve Öğretmen Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Uluslararası Erken Çocukluk Eğitimi Çalışmaları Dergisi, 2(2), 39-49.
  • Sapsağlam, Ö. (2020). Erken Çocuklukta Karakter ve Değer Eğitimi (E. Ömeroğlu, Ed.; 2. bs). Pegem Akademi.
  • Tezel Şahin, F., & Ünver, N. (2005). Okulöncesi Eğitim Programlarına Aile Katılımı. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), Art. 1.
  • Ural, O., & Günşen, G. (2021). Aile Katılım Çalışmalarına Yönelik Okul Öncesi Öğretmenlerinin Bilişsel Haritaları. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(1), Art. 1. https://doi.org/10.17679/inuefd.477932
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. bs). Seçkin Akademik ve Mesleki Yayınlar.
Toplam 33 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Değerler Eğitimi, Okul Öncesi Eğitim, Din Eğitimi
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İsmet Ayşegül Yıldırım 0000-0002-8745-8852

Oğuz Keleş 0000-0003-0698-7734

Erken Görünüm Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2023
Gönderilme Tarihi 24 Ağustos 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yıldırım, İ. A., & Keleş, O. (2023). ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), 23(2), 346-363. https://doi.org/10.30627/cuilah.1349579
AMA Yıldırım İA, Keleş O. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). Aralık 2023;23(2):346-363. doi:10.30627/cuilah.1349579
Chicago Yıldırım, İsmet Ayşegül, ve Oğuz Keleş. “ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 23, sy. 2 (Aralık 2023): 346-63. https://doi.org/10.30627/cuilah.1349579.
EndNote Yıldırım İA, Keleş O (01 Aralık 2023) ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 23 2 346–363.
IEEE İ. A. Yıldırım ve O. Keleş, “ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ”, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 23, sy. 2, ss. 346–363, 2023, doi: 10.30627/cuilah.1349579.
ISNAD Yıldırım, İsmet Ayşegül - Keleş, Oğuz. “ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD) 23/2 (Aralık 2023), 346-363. https://doi.org/10.30627/cuilah.1349579.
JAMA Yıldırım İA, Keleş O. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2023;23:346–363.
MLA Yıldırım, İsmet Ayşegül ve Oğuz Keleş. “ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ”. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD), c. 23, sy. 2, 2023, ss. 346-63, doi:10.30627/cuilah.1349579.
Vancouver Yıldırım İA, Keleş O. ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DEĞERLER EĞİTİMİ VEREN KURUMLARDA AİLE KATILIMININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (ÇÜİFD). 2023;23(2):346-63.

Correspondence Address
Cukurova University, Faculty of Theology, Balcali Campus, 01330, Saricam/Adana.