Amaç: Bu çalışmamızdaki amacımız; pandemi sürecinde online eğitim alan kişilerde görme bozukluklarının dağılımı incelemek, hangi görme sorunlarının daha fazla meydana geldiğini, günlük ortalama online ders saatiyle görme bozukluğu arasındaki ilişkiyi saptamak ve elde edilen sonuçlar ışığında bilimsel literatüre ve hizmet sunucularına kaynak oluşturmaktır.
Gereç ve Yöntem: Çalışmamız tanımlayıcı bir çalışmadır. Yapacağımız çalışma Eylül 2020 – Mayıs 2021 arasını kapsamaktadır. Çalışmamızın evrenini; anketimizi Google Formlar aracılığıyla 13 Mayıs – 20 Mayıs 2021 tarihleri arasında rastgele dağıttığımız, Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde online eğitim alan 167 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmamızda dağıttığımız anket formunda; yaş, cinsiyet, sınıf, son sekiz ay içinde günlük ortalama online ders süresi, düzenli göz kontrolü durumu, daha önce gözlük kullanımı, son sekiz ay içinde yeni oluşan göz problemi olup olmadığı, yeni oluşan göz problemi varsa şiddeti, türü, ne zaman başladığı; yeni oluşan şikayetler sonrasında doktora başvuru durumu, tanısı sorgulanmıştır..
Sonuç: Günlük ortalama online eğitim süresinin göz sağlığına etkilerini belirlemek amacıyla yapacağımız bu çalışma; hem literatüre hem de online eğitim sürelerinin düzenlenmesi için ilgili makamlara bir kaynak sunarak insan sağlığının ve eğitimin her şeyden önde geldiğini göstermek açısından faydalı olacaktır.
Purpose: Our aim in this study; is to examine visual disorders in people who get an online education in the pandemic process, to determine which visual disorders have come up more, to determine the relationship between daily online lesson hours and visual disorders. Finally, we aim to create resources to scientific literatures and service servers.
Materials and Methods: This study is a descriptive study and it includes between September 2020- May 2021. The universe of the study consists of the 167 students randomly selected from Çukurova University Faculty of Medicine who took online education and filled out our questionnaire through Google Forms between May 13 – May 20 2021. In the questionnaire form we distributed in our study; age, gender, class, average daily online course duration in the last eight months, regular eye control status, previous use of glasses, whether there was a new eye problem in the last eight months, if there was a new eye problem, its severity, type, when it started; after the new complaints, the status of applying to the doctor and his diagnosis were questioned..
Conclusion: This study, which we will do to determine the effects of the average daily online training time on eye health; will be useful in terms of showing that human health and education come first by providing a resource for both the literature and the relevant authorities for the regulation of online training periods.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |