Kargo ve taşımacılık sektörü her geçen gün daha da büyümektedir. Sektördeki büyüme ve müşteri isteklerindeki hızlı teslimat talebi karşısında kaynakların daha verimli yönetilmesi gerekmektedir. Kaynakların daha verimli yönetilebilmesi için kargo şubelerinin yer seçimi ve kargo araçlarının güzergah planlama süreçleri önem arz etmektedir. Yer seçimi ve güzergah planlama sürecinde Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) önemli avantajlar sağlamaktadır. Özellikle açık kaynak kodlu CBS verileri ve CBS yazılımları düşük maliyetli ve etkin çözümler sunmaktadır. Bu çalışmada Gaziantep ilinin Şehitkamil ilçesinde bir kargo firmasının şube yerleri irdelenmiş ve araçlara ait güzergahlar zaman kaybını ve yakıt tüketimini en aza indirecek şekilde analiz edilmiştir. Bu kapsamda yol ağı üzerinden isochrone haritalar üretilmiş. Bu isochrone bölgeleri içerisinde var olan nüfus sayıları hesaplanmış ve nüfus verilerine göre araç sorumluluk bölgeleri belirlenmiştir. Son olarak ta kargo araçlarının bir gün içerisinde teslimat yapması gereken yüzün üzerinde kargonun günlük rota planlaması yapılmıştır.
The cargo and transportation sector is growing day by day. Resources need to be managed more efficiently in the face of growth in the sector and fast delivery demand in customer requests. Location selection of cargo branches and route planning processes of cargo vehicles are important in order to manage resources more efficiently. Geographic Information Systems (GIS) provide significant advantages in site selection and route planning processes. Especially open source GIS data and GIS software offer low cost and effective solutions. In this study, the branch locations of a cargo company in ġehitkamil district of Gaziantep province were examined and the routes of the vehicles were analyzed in a way to minimize time loss and fuel consumption. In this context, isochrone maps were produced over the road network. The population numbers within these isochrone zones were calculated and vehicle liability zones were determined according to the population data. Finally, the daily route planning of more than a hundred cargoes, which are required to be delivered by cargo vehicles in one day, has been made.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |