Esnek yüzeyin NACA0018 sonlu kanat aerodinamik performansı üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla düşük hızlı rüzgar tünelinde deneysel çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda hücum açısının 0°-18° aralığında ve Reynolds sayısının farklı değerlerinde kanadın taşıma ve sürükleme kuvvetleri altı eksenli yük hücresi kullanılarak ölçülmüştür. Ayrıca, kanat üzerindeki akış yapısını resmetmek için yüzey yağ akış görselleştirme deneyleri gerçekleştirilmiştir. Esnek kanadın Re=3×104'te aerodinamik performansı önemli ölçüde iyileştirdiği gözlemlenmiştir. Esnek yüzeyin taşıma katsayısını arttırmakla birlikte aynı zamanda sürükleme katsayısını da azalttığı bulunmuştur. Tutunma kaybı açısı 2,5°'den 7°’ye geciktirilmiştir. Reynolds sayısı arttığında tutunma kaybı açısının daha fazla hücum açısına ötelendiği gözlemlenmiştir. Bununla birlikte, esnek yüzeyin aerodinamik performans üzerindeki etkisi Reynolds arttıkça azalmaktadır. Ayrıca, gözlemlenen uç girdabı ve laminer ayrılma kabarcığının yüzey akış yapısı önemli ölçüde etkilemektedir.
The experimental study is conducted in low-speed wind tunnel in order to explore the effects of flexible surface on the aerodynamic performance of NACA0018 finite wing. In this purpose, lift and drag force of the wing measured using six axes load cell over the angle of attack 0°-18° at different Reynolds numbers. Moreover, surface oil flow visualization experiments are performed to depict the flow structure over wing. The flexible wing remarkably improves aerodynamic performance at Re=3×104, and it also enhances the lift coefficient and diminishes the drag coefficient. The stall angle is delayed from 2.5° to 7°. It is observed that stall angle is shifted further angle of attack when Reynolds number increased. However, the effect of flexible surface on the aerodynamic performance diminishes with increasing Reynolds number. Furthermore, the observed tip vortex and laminar separation bubble significantly influence the surface flow structure.
NACA0018 Flexible surface Aerodynamic performance Finite wing
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Aerodinamik (Hipersonik Aerodinamik Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 40 Sayı: 1 |