Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Development of an Applied Automation Systems Simulator

Yıl 2016, Cilt: 31 Sayı: 1, 405 - 420, 15.06.2016
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.319346

Öz

The common expectations of the business world in Turkey are that the vocational schools of higher


education and technical schools train students according to the needs of the industry. In the rapidly


developing automation sector there is serious shortage of technically skilled personnel. The only way to


provide the amount of skilled technical personnel up to the expectations of the industry can only be


achieved by making the education in vocational schools oriented for the applied industry practice.


The developed Applied Automation Systems Simulator is designed to be used in vocational and technical


schools and also can be used in enterprises in the industry for hands on training for the staff. This


simulator is a training material that helps the technical personnel candidates who attend vocational


education to participate applied activities and to design new applications on their own.


There exist the miniatures of all the electrical sensors used in the industrial production systems on the


simulator where students can participate in some predefined application examples, observe and gather


info about experiments made by the students using the software in the simulator. Hence an educational


environment where students can practice real life situations applied in the industry before going to the


field can be created and the students can learn how to make reasoning in such situations by improving


their skills.


The developed simulator is compatible with all the PLC brands used in the industry therefore giving the


ability to test the programs written by the students in the software employed in the simulator. At the same


time by the use of microcontroller based control cards experimental studies can easily be made with the


simulator. The way to success in vocational and technical education is only possible by reinforcing the


theoretical education with hands on activities and experiential training. This simulator is capable of filling


the gap in this field.

Kaynakça

  • 1. Yörük, S., Dikici, A., Uysal, A., 2002. Bilgi Toplumu Ve Türkiye’de Mesleki Eğitim, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, 299-312, Elazığ.
  • 2. TİSK, 1997. Türkiye’de ve Dünyada Mesleki Eğitim, Ankara.
  • 3. Akpınar, B., 2005. Teknik Öğretmen Yetiştirme Sorunu ve Teknik Eğitim Fakültelerinin Geleceği, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 259-274, Ankara.
  • 4. Karacan, S., Karacan, E., 2004. Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri–MYO İşbirliğinin Gereği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 168-184, Kocaeli.
  • 5. Şimşek, E., Bilgili, M., Küçükatay, O., 2015. Programlanabilen Mantiksal Denetleyici (Plc) İle Çalişan Split Klima Tasarimi, 1.Endüstriyel Otomasyon Kongre Ve Sergisi , Adana, Türkiye, 14-16 Mayıs, Cilt.1, no.E/MMO/642, Sayfa 143-156, Adana.
  • 6. Akçali, İ., D., 1999. Otomatik Kontrol, Ç.Ü. Mactimarum Yayın No: 9, Adana.
  • 7. http://www.gemo.com.tr/ 7.01.2016 tarihinde erişildi.
  • 8. http://www.fastltd.com/ 07.01.2016 tarihinde erişildi.
  • 9. http://haber.star.com.tr/ekonomi/eleman- var ama, 9.02.2016 tarihinde erişildi.
  • 10. http://www.iskur.gov.tr/isarayan/kursarama.asp x 09.012. 2016 tarihinde erişildi.

Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi

Yıl 2016, Cilt: 31 Sayı: 1, 405 - 420, 15.06.2016
https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.319346

Öz

Türkiye’de iş çevrelerinin ortak beklentisi, mesleki ve teknik okulların yetiştirdiği teknik elemanların

piyasa ihtiyaçlarını karşılayabilir nitelikte olmasıdır. Baş döndürücü bir hızla gelişen otomasyon

sektöründe oldukça ciddi seviyede nitelikli ara eleman açığı bulunmaktadır. Türkiye’de otomatik kontrol

konusunda nitelikli ara eleman ihtiyacını gidermek ancak bu konuda eğitim veren mesleki okullarda

pratiğe yönelik eğitim yapılması ile mümkündür.

Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Simülatörü, Mesleki ve Teknik Eğitim verilen tüm okul ve kurumların

yanı sıra üretim yapan kurumların hizmet içi eğitim faaliyetlerinde de uygulamalı eğitim verebilmek

üzere tasarlanmıştır. Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Simülatörü mesleki ve teknik eğitim alan teknik

personel adaylarının uygulama faaliyetlerini gerçekleştirebildiği ve yaptığı uygulamalar sayesinde farklı

uygulamalar tasarlayabileceği bir eğitim materyalidir.

Sistem üzerinde endüstriyel üretimde kullanılan tüm elektriksel alıcıların minyatürleri üzerinde çeşitli

uygulama örnekleri ve yazılımlar gerçekleştirilerek deney sonuçlarının gözlemlenmesini sağlayan

materyaller mevcuttur. Böylece öğrenci ve kursiyerin sahada çalışmadan önce saha ortamına ön hazırlık

safhası olabilecek ve kendisini geliştirerek fikir yürütebilecek bir eğitim ortamı sağlanmaktadır.

Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Simülatörü piyasada bulunan tüm PLC markaları ile uyumlu çalışarak

yazılan programların test edilmesi olanağını sunmaktadır. Aynı zamanda mikro denetleyici tabanlı kontrol

kartları kullanılarak deneysel çalışmalar yapılabilmektedir. Mesleki ve teknik eğitimde başarıya

ulaşmanın yolu, verilen teorik bilgilerin uygulama ve deney faaliyetleri ile desteklenmesi ile mümkündür.

Bu set bu alandaki açığı kapatabilecek niteliktedir.

Kaynakça

  • 1. Yörük, S., Dikici, A., Uysal, A., 2002. Bilgi Toplumu Ve Türkiye’de Mesleki Eğitim, Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 12, Sayı 2, 299-312, Elazığ.
  • 2. TİSK, 1997. Türkiye’de ve Dünyada Mesleki Eğitim, Ankara.
  • 3. Akpınar, B., 2005. Teknik Öğretmen Yetiştirme Sorunu ve Teknik Eğitim Fakültelerinin Geleceği, GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 25, Sayı 1, 259-274, Ankara.
  • 4. Karacan, S., Karacan, E., 2004. Meslek Yüksekokullarında (MYO) Yapılan Staj Uygulamalarına İlişkin Bir Araştırma: Kalite ve Verimlilik İçin İş Yerleri–MYO İşbirliğinin Gereği, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 168-184, Kocaeli.
  • 5. Şimşek, E., Bilgili, M., Küçükatay, O., 2015. Programlanabilen Mantiksal Denetleyici (Plc) İle Çalişan Split Klima Tasarimi, 1.Endüstriyel Otomasyon Kongre Ve Sergisi , Adana, Türkiye, 14-16 Mayıs, Cilt.1, no.E/MMO/642, Sayfa 143-156, Adana.
  • 6. Akçali, İ., D., 1999. Otomatik Kontrol, Ç.Ü. Mactimarum Yayın No: 9, Adana.
  • 7. http://www.gemo.com.tr/ 7.01.2016 tarihinde erişildi.
  • 8. http://www.fastltd.com/ 07.01.2016 tarihinde erişildi.
  • 9. http://haber.star.com.tr/ekonomi/eleman- var ama, 9.02.2016 tarihinde erişildi.
  • 10. http://www.iskur.gov.tr/isarayan/kursarama.asp x 09.012. 2016 tarihinde erişildi.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Erdoğan Şimşek Bu kişi benim

Orçun Küçükatay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 31 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Şimşek, E., & Küçükatay, O. (2016). Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, 31(1), 405-420. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.319346
AMA Şimşek E, Küçükatay O. Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi. cukurovaummfd. Haziran 2016;31(1):405-420. doi:10.21605/cukurovaummfd.319346
Chicago Şimşek, Erdoğan, ve Orçun Küçükatay. “Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 31, sy. 1 (Haziran 2016): 405-20. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.319346.
EndNote Şimşek E, Küçükatay O (01 Haziran 2016) Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 31 1 405–420.
IEEE E. Şimşek ve O. Küçükatay, “Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi”, cukurovaummfd, c. 31, sy. 1, ss. 405–420, 2016, doi: 10.21605/cukurovaummfd.319346.
ISNAD Şimşek, Erdoğan - Küçükatay, Orçun. “Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi 31/1 (Haziran 2016), 405-420. https://doi.org/10.21605/cukurovaummfd.319346.
JAMA Şimşek E, Küçükatay O. Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi. cukurovaummfd. 2016;31:405–420.
MLA Şimşek, Erdoğan ve Orçun Küçükatay. “Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi”. Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlık Fakültesi Dergisi, c. 31, sy. 1, 2016, ss. 405-20, doi:10.21605/cukurovaummfd.319346.
Vancouver Şimşek E, Küçükatay O. Uygulamalı Otomasyon Sistemleri Eğitim Simülatörü Geliştirilmesi. cukurovaummfd. 2016;31(1):405-20.