BibTex RIS Kaynak Göster

ÇİN KAYNAKLARINA GÖRE İSLAMİYET’İN ÇİN’E GİRİŞİ

Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 27 - 36, 30.05.2016

Öz

Birçok dinin tarih boyunca ortaya çıktığı coğrafi bölgelerde kabullenilmesinde zorluk yaşanılmıştır. İslamiyet de bu dinlerden biri olmuş ve ilk vahyin geldiği Mekke topraklarında belli sayıdaki insanların dışında kabul görmemiştir. Bunun doğal bir sonucu olarak da Mekke’den Medine’ye hicret gerçekleşmiştir. Orta Doğu topraklarında doğan İslamiyet, yayılmacı bir politika izleyerek dünyanın dört bir noktasına ulaşmış ve dünya dini olmuştur. Arabistan topraklarından Çin’e kadar ulaşan İslamiyet, 8. yüzyılda Tang Hanedanlığı döneminde Çin’e girmiştir. İslamiyet, Tang Hanedanlığından itibaren sırasıyla Song, Yuan, Ming ve Qing hanedanlıklarında farklı gelişmeler göstererek kendi varlığını sürdürmüş ve zamanla Çin’in sosyal ve kültürel yapısının bir parçası olmuştur. Bu sosyal yapı, Çin’de yeni bir etnik ulusun oluşmasına neden olmuştur.  Bu ulusa “Huizu (回族)” adı verilmiştir. Bugün Çin Halk Cumhuriyeti sınırlarında Huilerin ve İslamiyet’in varlığını hala sürdürüyor olması bizlere Çin’in tarih boyunca İslamiyet ile ilgili izlediği politika hakkına bilgi verecektir.

Anahtar Kelimeler: İslamiyet’in Çin’e Girişi, Çin’de İslamiyet, Huizu, Hui Etnik Ulusu.

Kaynakça

  • Baoguang, N. (1990). The Hui: A Chinese Muslim Nationality. Journal Institute of Muslim Minority Affairs, Vol.11 (2), 257-262.
  • Broomhall, M. (1910). Islam in China: A Neglected Problem. Singapore: China Inland Mission.
  • Çin’deki Müslüman Nüfusu. (ty.). Pew Research Center. http://www.pewforum.org/2011/01/27/future-of-the-global-muslim-population-regional-asia/ adresinden erişilmiştir.
  • Gansu Sheng Minzu Yanjiu Suo. (1985). Xibei Yisilan Jiao Yanjiu. Lanzhou: Gansu Minzu Chuban She.
  • Gao, Z. Ve Li, Z.(2013). Yisilan Jiao Zhongguo Musilin Shehui Xiandaihua. Beijing: Zongjiao Wenhua Chuban She.
  • Gladney, D. (1991). Muslim Chinese: Ethnic Nationalism in the People's Republic. Cambridge: Harvard University Press.
  • Israeli, R. (2012). Islam in China. Politics and Religion Journal (PRJ), Vol. 6 (2), 251-268.
  • Jiu Tang Shu (Eski Tang Tarih Kayıtları). Benji Di Si (İmparator Gaozong Bölümü). (ty.). http://guoxue.lishichunqiu.com/shibu/jiutangshu/2177.html adresinden erişilmiştir.
  • Kim C. Ve Jung Y. (2009). Islam in China. Muslim-Christian Encounter Torch Trinity Center for İslamic Studies Journal Vol. 2 (2), 7-16.
  • Lee, H. (1991). İslam ve Türk Kültürünün Doğu’ya Yayılması. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayın Matbaacılık ve Ticaret İşletmesi.
  • Ma, J. (1997). Tang Chao yu Dashi de Hai Shang Jiaotong. Ningxia Daxue Xuebao Vol.19 (3), 34-39.
  • Ma,G.(1983). Yisilan Jiao zai Zhongguo de Jiuceheng. Alabo Shijie (3), 63-64.
  • Ming Shi (Ming Tarih Kayıtları). Xiyu Zhuan (Batı Bölgesi Bölümü). (ty.). http://guoxue.lishichunqiu.com/shibu/mingshi/4450.html adresinden erişilmiştir.
  • Qin, H. (2000). Yisilan Jiao Zhishi Duben. Beijing: Zongjiao Wenhua Chuban She.
  • Qiu, S. (2012). Zhongguo Huizu Shi. Yinchuan: Ningxia Renmin Chuban She.
  • Tanci, E. (2015). İbn Battutâ Seyahatnamesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Yang, X. (2012). Yuan Ming Shiqi Hanwen Yisilan Jiao Wenxian Yanjiu. Beijing: Zhonghua Shuju Chuban She.
  • Zhongguo Shehui Kexueyuan Shijie Zongjiao Yanjiu Suo Yisilan Jiao Yanjiu Shi. (1991). Yisilan Jiao Wenhua Mianmianguan. Jinan: Qilu Shushe Chuban She.
  • Zhongguo Yisilan Jiao Xiehui. (2011). Zhongguo Yisilan Jiao Jian Zhi. Beijing: Zongjiao Wenhua Chuban She.
Yıl 2016, Cilt: 2 Sayı: 2, 27 - 36, 30.05.2016

Öz

Kaynakça

  • Baoguang, N. (1990). The Hui: A Chinese Muslim Nationality. Journal Institute of Muslim Minority Affairs, Vol.11 (2), 257-262.
  • Broomhall, M. (1910). Islam in China: A Neglected Problem. Singapore: China Inland Mission.
  • Çin’deki Müslüman Nüfusu. (ty.). Pew Research Center. http://www.pewforum.org/2011/01/27/future-of-the-global-muslim-population-regional-asia/ adresinden erişilmiştir.
  • Gansu Sheng Minzu Yanjiu Suo. (1985). Xibei Yisilan Jiao Yanjiu. Lanzhou: Gansu Minzu Chuban She.
  • Gao, Z. Ve Li, Z.(2013). Yisilan Jiao Zhongguo Musilin Shehui Xiandaihua. Beijing: Zongjiao Wenhua Chuban She.
  • Gladney, D. (1991). Muslim Chinese: Ethnic Nationalism in the People's Republic. Cambridge: Harvard University Press.
  • Israeli, R. (2012). Islam in China. Politics and Religion Journal (PRJ), Vol. 6 (2), 251-268.
  • Jiu Tang Shu (Eski Tang Tarih Kayıtları). Benji Di Si (İmparator Gaozong Bölümü). (ty.). http://guoxue.lishichunqiu.com/shibu/jiutangshu/2177.html adresinden erişilmiştir.
  • Kim C. Ve Jung Y. (2009). Islam in China. Muslim-Christian Encounter Torch Trinity Center for İslamic Studies Journal Vol. 2 (2), 7-16.
  • Lee, H. (1991). İslam ve Türk Kültürünün Doğu’ya Yayılması. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayın Matbaacılık ve Ticaret İşletmesi.
  • Ma, J. (1997). Tang Chao yu Dashi de Hai Shang Jiaotong. Ningxia Daxue Xuebao Vol.19 (3), 34-39.
  • Ma,G.(1983). Yisilan Jiao zai Zhongguo de Jiuceheng. Alabo Shijie (3), 63-64.
  • Ming Shi (Ming Tarih Kayıtları). Xiyu Zhuan (Batı Bölgesi Bölümü). (ty.). http://guoxue.lishichunqiu.com/shibu/mingshi/4450.html adresinden erişilmiştir.
  • Qin, H. (2000). Yisilan Jiao Zhishi Duben. Beijing: Zongjiao Wenhua Chuban She.
  • Qiu, S. (2012). Zhongguo Huizu Shi. Yinchuan: Ningxia Renmin Chuban She.
  • Tanci, E. (2015). İbn Battutâ Seyahatnamesi. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Yang, X. (2012). Yuan Ming Shiqi Hanwen Yisilan Jiao Wenxian Yanjiu. Beijing: Zhonghua Shuju Chuban She.
  • Zhongguo Shehui Kexueyuan Shijie Zongjiao Yanjiu Suo Yisilan Jiao Yanjiu Shi. (1991). Yisilan Jiao Wenhua Mianmianguan. Jinan: Qilu Shushe Chuban She.
  • Zhongguo Yisilan Jiao Xiehui. (2011). Zhongguo Yisilan Jiao Jian Zhi. Beijing: Zongjiao Wenhua Chuban She.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ertuğrul Ceylan

Yayımlanma Tarihi 30 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Ceylan, E. (2016). ÇİN KAYNAKLARINA GÖRE İSLAMİYET’İN ÇİN’E GİRİŞİ. Current Research in Social Sciences, 2(2), 27-36.