In the present era, environmental concerns like air pollution, the decrease of natural resources (which has led to increased oil prices) and climate change have led to a shift in consumer preferences towards electric vehicles (EVs). The use of electric vehicles is regarded as an effective technology for reducing greenhouse gas emissions from road transportation using fossil fuels. Despite the recent influx of worldwide automotive brands into the Turkish market, the apportion of EV in the developing Turkish automobile market remains limited. It is crucial to identify the variables that influence consumers' intentions to purchase electric vehicles. The objective of this study is investigating the influence of environmental concern, environmental perception, social impact, performance and usage barriers on Turkish individuals' intentions to purchase EV. A survey was conducted online with 340 participants to test the research model and hypotheses derived from the literature. Once the data had been collected using the snowball sampling method, it was analyzed using the SPSS and SmartPLS software packages. The findings of the research indicate that consumers' environmental concerns and environmental perceptions have a significant effect on their purchasing intentions. On the other hand, while social influence and performance had a significant positive impact on the intention to purchase an EV, usage barriers did not have a significant impact.
Electric Vehicles Purchase Intention Environmental Perception Usage Barriers Performance Social Influence
Günümüzde hava kirliliği, doğal kaynakların tükenmesi (petrol fiyatlarının artmasıyla sonuçlanan) ve iklim değişikliği gibi çevresel sorunlar, tüketiciler arasında elektrikli araçların tercih edilmesine yol açmıştır. Elektrikli araçlar, fosil yakıtların kullanıldığı karayolu taşımacılığından kaynaklanan sera gazı emisyonlarını azaltan etkili bir teknoloji olarak kabul edilmektedir. Türkiye'de son dönemde birçok küresel marka otomobil pazarına girmiş olsa da, elektrikli araçların gelişmekte olan Türk otomobil pazarındaki payı sınırlı kalmaktadır. Bu nedenle, tüketicilerin elektrikli araç satın alma niyetlerini etkileyen faktörlerin belirlenmesi önemlidir. Bu çalışmanın amacı, çevresel kaygı, çevresel algı, sosyal etki, performans ve kullanım engellerinin Türk tüketicilerin elektrikli araçlara yönelik satın alma niyetleri üzerindeki etkisini araştırmaktır. Araştırma modelini ve literatüre dayalı hipotezleri test etmek için 340 katılımcı ile çevrimiçi bir anket gerçekleştirilmiştir. Veriler kartopu örnekleme yöntemi ile toplandıktan sonra SPSS ve SmartPLS paket programları kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, tüketicilerin çevresel kaygıları ile çevresel algılarının satın alma niyeti üzerinde önemli etkisi olduğunu doğrulamaktadır. Öte yandan elektrikli araç satın alma niyeti üzerinde sosyal etki ve performans anlamlı ve pozitif etkiye sahipken, kullanım engellerinin önemli bir etkisi olmadığı görülmüştür.
Elektrikli Araçlar Satın Alma Niyeti Çevresel Algı Kullanım Engelleri Performans Sosyal Etki
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Tüketici Davranışı, Tüketici Odaklı Ürün veya Hizmet Geliştirme |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 23 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Bizi sosyal medyadan takip edin!
https://twitter.com/AizoniaPublish
https://instagram.com/aizoniapublishing