Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI VE UMUTSUZLUKLARININ İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 2, 14 - 29, 31.10.2017

Öz

Bu araştırmanın amacı, bir devlet
üniversitesinin Fen Edebiyat Fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin kaygı ve
umutsuzluk düzeylerini bazı sosyodemografik değişkenler açısından incelemektir.
Araştırmanın evrenini 2013-2014 Eğitim-Öğretim Yılı Bahar Yarıyılı’nda sözkonusu
üniversitenin Fen Edebiyat Fakültesinin çeşitli bölümlerine kayıt yaptırmış 779
son sınıf öğrencisinin tamamından oluşmaktadır. Verilerin toplanması
aşamasında, araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu”,
 Spielberger ve arkadaşları (1964)  tarafından geliştirilen "Sürekli Kaygı
Ölçeği" ve
Beck ve
arkadaşları (1974) tarafından geliştirilen “Beck Umutsuzluk Ölçeği”
kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde frekans, yüzde, t-testi ve
varyans analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; cinsiyet ve
barındıkları yer değişkenlerine göre kaygı düzeyleri arasında anlamlı farklılık
olduğu öğretim durumu, okudukları bölüm, ağırlıklı genel not ortalaması ve anne
baba tutumuna göre ise kaygı düzeyleri arasında farklılık olmadığı
belirlenmiştir. Öğrencilerin umutsuzluk puanlarında ise okudukları bölüm ve
anne baba tutumuna göre farklılık belirlenmişken cinsiyet, öğretim durumu,
ağırlıklı genel not ortalaması ve barındıkları yere göre farklılık olmadığı
belirlenmiştir.

Kaynakça

  • Akçöltekin, A. ve Doğan, S. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Umutsuzluk Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Ardahan İli Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 49-59. Akgün, A., Gönen, S., Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen Ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 26(20), 283-299. 10 Nisan 2013 tarihinde http://www.esosder.com/dergi/20283-299.pdf adresinden erişildi. Aras, A. (2011). Müzik Bölümü Lisans Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi: Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 509-524. Baş, A. U. ve Kabasakal, Z. (2013). Öğretmen Adaylarında Umutsuzluk Ve Algılanan Sosyal Destek. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 2(1), 19-26. Beck, A. T., Weissman, A., Lester, D., Trexler, L. (1974). The Measurement of Pessimism: The Hopelessness Scale. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 42 (6), 861-865. Beck, A. T. and Steer, R. A. (1988). Manual for the Beck Hopelessness Scale. Psychological Corporation, San Antonio TX. Bozkurt, N. (2004). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 29 (133), 52-59. Börü, A. (2000). Üniversite Giriş Sınavlarında Öğrencilerin Yaşadığı Kaygı ve Nedenleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Canbaz, S. (2001). Samsun Çıraklık Eğitim Merkezi’ne Devam Eden Çırakların Sosyodemografik Çalışma Yaşamı Özelliklerinin ve Durumluk Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi, Samsun. Cannon, W. B. (1932). The Wisdom of the Body, New York. Ceyhan, A. A. (2004). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 91-101. Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 6-9 Temmuz 2004. Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 18 Eylül 2014 tarihinde https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/168.pdf adresinden erişildi. Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127, 10 Mart 2013 tarihinde http://www.esosder.com/dergi/14115-127.pdf adresinden erişildi. Çelikel, F.Ç. ve Erkorkmaz, Ü. (2008). Üniversite Öğrencilerinde Depresif Belirtiler Ve Umutsuzluk Düzeyleri İle İlişkili Etmenler. Nöropsikiyatri Arşivi, 45, 122-129. Dereli, F. ve Kabataş, S. (2009). Sağlık Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin İş Bulma Endişeleri ve Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36. Duman, S., Taşğın, Ö. ve Özdağ, S. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11 (3), 27-32. Dursun, S. ve Aytaç, S. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28 (1), 71-84. Dursun, S; Aytaç, S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin İşgücü Piyasasına Yönelik Beklentileri ve İş Deneyimleri İle Umutsuzluk ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 373-388. Gençay, S. ve Gençay, Ö. A. (2011). A Comparision of the Life Satisfaction and Hopelessness Levels of Teacher Candidates in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(2), 182-186. Gençtan, E. (2003). Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Davranışlar. Metis Yayınları, İstanbul. Güleç, C. ve Köroğlu, E. (1997). Psikiyatri Temel Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, Ankara. Horney, K. (1993). Nevrozlar ve İnsan Gelişimi (S. Budak, Çev.), Öteki Yayınevi, Ankara. Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 31-63. Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (1), 51-64. Köknel, Ö. (1989). Genel ve Klinik Psikiyatri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. Köknel, Ö. (1982). Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. Altın Kitaplar, İstanbul. Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Bökeoğlu, Ç. Ö. (2006). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Pegem Yayıncılık, Ankara. Nelson, P. R. A. (1983). Comparison of Sample Sizes for the Analysis of Means and the Analysis of Variance. Journal of Quality Technology, 15, 33-39. Öner, N. and Le Compte A. (1985). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Öner, N. (2009). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler: Bir Başvuru Kaynağı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Psikoloji Danışma Rehberlik ve Eğitim Merkezi (PDREM) Yayınları, Ankara. Özmen, D., Dündar, P. E., Çetinkaya, A. Ç., Taşkın, E. O. ve Özmen, E. (2008). Lise Öğrencilerinde Umutsuzluk ve Umutsuzluk Düzeyini Etkileyen Etkenler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 9 (1), 8-15. Özorak, Ö. (2010). Preoperatif Basınç Ağrı Eşiği, Stait Anxiety Inventory (Durumluluk Kaygı Ölçeği) ve Stres Hormonu (Kortizol’ün) Postoperatif Analjezi İhtiyacı İle Korelasyonu. Tıpta Uzmanlık Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi, Isparta, Roscoe, J. T. (1975). Fundamental Research Statistics for the Behavioral Sciences. New York: Holt, Rinehart and Winston. Sesti, A. M. (2000). State-Trait Anxiety Inventory in Medication Clinical Trials, QoL Newsletter, 25, 15-16. Spielberger, C. (1966). Theory and Research on Anxiety. In: Spielberger, C. Ed., Anxiety and Behavior, New York: Academic Press. Şahin, A. (2002). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13, 143-157. Şahin, C. (2009). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 271-286. Şanlı Kula, K. ve Saraç, T. (2015). Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı ve Umutsuzluklarının İncelenmesi. 9. Uluslararası İstatistik Kongresi, 327-328. Yalçın, S. ve Açıkgöz, İ. (2014). Sağlık Bilimleri Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (26), 259-270. Yeniçeri, N., Mevsim, V., Özçakar, N., Özan, S., Güldal, D. ve Başak, O. (2007). Tıp Eğitimi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Meslek Yaşamları ile İlgili Yaşadıkları Anksiyete ile Sürekli Anksiyetelerinin Karşılaştırılması. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 21 (1), 19-24. TDK. Kaygı, 10 Temmuz 2014 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=KAYGI adresinden erişildi. Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45. http://www.esosder.com/dergi/203245.pdf (Erişim Tarihi: 20.04.2013) Tümkaya, S., Aybek, B. ve Çalik, M. (2007). KPSS’ye Girecek Öğretmen Adaylarındaki Umutsuzluk ve Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerini Yordayıcı Değişkenlerin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 953-974. Tümkaya, S., Çelik, M. ve Aybek, B. (2011). Lise Öğrencilerinde Boyun Eğici Davranışlar, Otomatik Düşünceler, Umutsuzluk ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 77-94. 01 Aralık 2014 tarihinde http://sbeski.cu.edu.tr/dergi/dosyalar/2011.20.2.802.pdf adresinden erişildi. Üngören, E. ve Ehtiyar, R. (2009). Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 4(14), 2093-2127. Üstün, G., Dedekoç, Ş., Kavalı, T., Öztürk, F., Sapcı, Y. ve Can, S. (2014). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin İş Bulmaya İlişkin Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 200-221. Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317. Yılmaz, İ.A., Dursun, S., Güzeller, E.G. ve Pektaş, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 16-26. 22 Şubat 2016 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ejovoc/article/view/5000087399 adresinden erişildi.
Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 2, 14 - 29, 31.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Akçöltekin, A. ve Doğan, S. (2012). Sınıf Öğretmenlerinin Umutsuzluk Düzeylerinin Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Ardahan İli Örneği. The Journal of Academic Social Science Studies, 5(7), 49-59. Akgün, A., Gönen, S., Aydın, M. (2007). İlköğretim Fen Ve Matematik Öğretmenliği Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 26(20), 283-299. 10 Nisan 2013 tarihinde http://www.esosder.com/dergi/20283-299.pdf adresinden erişildi. Aras, A. (2011). Müzik Bölümü Lisans Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi: Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuarı Örneği. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 31 (2), 509-524. Baş, A. U. ve Kabasakal, Z. (2013). Öğretmen Adaylarında Umutsuzluk Ve Algılanan Sosyal Destek. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi (Journal of Research in Education and Teaching), 2(1), 19-26. Beck, A. T., Weissman, A., Lester, D., Trexler, L. (1974). The Measurement of Pessimism: The Hopelessness Scale. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 42 (6), 861-865. Beck, A. T. and Steer, R. A. (1988). Manual for the Beck Hopelessness Scale. Psychological Corporation, San Antonio TX. Bozkurt, N. (2004). Bir Grup Üniversite Öğrencisinin Depresyon ve Kaygı Düzeyleri ile Çeşitli Değişkenler Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 29 (133), 52-59. Börü, A. (2000). Üniversite Giriş Sınavlarında Öğrencilerin Yaşadığı Kaygı ve Nedenleri. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir. Canbaz, S. (2001). Samsun Çıraklık Eğitim Merkezi’ne Devam Eden Çırakların Sosyodemografik Çalışma Yaşamı Özelliklerinin ve Durumluk Kaygı Düzeylerinin Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Uzmanlık Tezi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Tıp Fakültesi, Samsun. Cannon, W. B. (1932). The Wisdom of the Body, New York. Ceyhan, A. A. (2004). Ortaöğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Programına Devam Eden Öğretmen Adaylarının Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1, 91-101. Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2004). Biyoloji Öğretmen Adaylarının Kaygılarını Etkileyen Etmenler. XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı 6-9 Temmuz 2004. Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi. 18 Eylül 2014 tarihinde https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/168.pdf adresinden erişildi. Çakmak, Ö. ve Hevedanlı, M. (2005). Eğitim ve Fen Edebiyat Fakülteleri Biyoloji Bölümü Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 4(14), 115-127, 10 Mart 2013 tarihinde http://www.esosder.com/dergi/14115-127.pdf adresinden erişildi. Çelikel, F.Ç. ve Erkorkmaz, Ü. (2008). Üniversite Öğrencilerinde Depresif Belirtiler Ve Umutsuzluk Düzeyleri İle İlişkili Etmenler. Nöropsikiyatri Arşivi, 45, 122-129. Dereli, F. ve Kabataş, S. (2009). Sağlık Yüksekokulu Son Sınıf Öğrencilerinin İş Bulma Endişeleri ve Umutsuzluk Düzeylerinin Belirlenmesi. Yeni Tıp Dergisi, 26, 31-36. Duman, S., Taşğın, Ö. ve Özdağ, S. (2009). Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu Spor Yöneticiliği Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilim Dergisi, 11 (3), 27-32. Dursun, S. ve Aytaç, S. (2009). Üniversite Öğrencileri Arasında İşsizlik Kaygısı. Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 28 (1), 71-84. Dursun, S; Aytaç, S. (2012). Üniversite Öğrencilerinin İşgücü Piyasasına Yönelik Beklentileri ve İş Deneyimleri İle Umutsuzluk ve Kaygı Düzeyleri Arasındaki İlişki Üzerine Bir Araştırma. Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10 (1), 373-388. Gençay, S. ve Gençay, Ö. A. (2011). A Comparision of the Life Satisfaction and Hopelessness Levels of Teacher Candidates in Turkey. Educational Research and Reviews, 6(2), 182-186. Gençtan, E. (2003). Psikodinamik Psikiyatri ve Normal Davranışlar. Metis Yayınları, İstanbul. Güleç, C. ve Köroğlu, E. (1997). Psikiyatri Temel Kitabı. Hekimler Yayın Birliği, Ankara. Horney, K. (1993). Nevrozlar ve İnsan Gelişimi (S. Budak, Çev.), Öteki Yayınevi, Ankara. Kaya, M. ve Varol, K. (2004). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeyleri ve Kaygı Nedenleri (Samsun Örneği). Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17, 31-63. Kayri, M. (2009). Araştırmalarda Gruplar Arası Farkın Belirlenmesine Yönelik Çoklu Karşılaştırma (Post-Hoc) Teknikleri. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 19 (1), 51-64. Köknel, Ö. (1989). Genel ve Klinik Psikiyatri. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. Köknel, Ö. (1982). Kaygıdan Mutluluğa Kişilik. Altın Kitaplar, İstanbul. Köklü, N., Büyüköztürk, Ş. ve Bökeoğlu, Ç. Ö. (2006). Sosyal Bilimler İçin İstatistik. Pegem Yayıncılık, Ankara. Nelson, P. R. A. (1983). Comparison of Sample Sizes for the Analysis of Means and the Analysis of Variance. Journal of Quality Technology, 15, 33-39. Öner, N. and Le Compte A. (1985). Durumluk-Sürekli Kaygı Envanteri El Kitabı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Öner, N. (2009). Türkiye’de Kullanılan Psikolojik Testlerden Örnekler: Bir Başvuru Kaynağı. Boğaziçi Üniversitesi Yayınları, İstanbul. Özgüven, İ. E. (1994). Psikolojik Testler. Psikoloji Danışma Rehberlik ve Eğitim Merkezi (PDREM) Yayınları, Ankara. Özmen, D., Dündar, P. E., Çetinkaya, A. Ç., Taşkın, E. O. ve Özmen, E. (2008). Lise Öğrencilerinde Umutsuzluk ve Umutsuzluk Düzeyini Etkileyen Etkenler. Anadolu Psikiyatri Dergisi, 9 (1), 8-15. Özorak, Ö. (2010). Preoperatif Basınç Ağrı Eşiği, Stait Anxiety Inventory (Durumluluk Kaygı Ölçeği) ve Stres Hormonu (Kortizol’ün) Postoperatif Analjezi İhtiyacı İle Korelasyonu. Tıpta Uzmanlık Tezi, Süleyman Demirel Üniversitesi Tıp Fakültesi, Isparta, Roscoe, J. T. (1975). Fundamental Research Statistics for the Behavioral Sciences. New York: Holt, Rinehart and Winston. Sesti, A. M. (2000). State-Trait Anxiety Inventory in Medication Clinical Trials, QoL Newsletter, 25, 15-16. Spielberger, C. (1966). Theory and Research on Anxiety. In: Spielberger, C. Ed., Anxiety and Behavior, New York: Academic Press. Şahin, A. (2002). İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13, 143-157. Şahin, C. (2009). Eğitim Fakültesinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeyleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 27, 271-286. Şanlı Kula, K. ve Saraç, T. (2015). Fen Edebiyat Fakültesi Öğrencilerinin Gelecek Kaygısı ve Umutsuzluklarının İncelenmesi. 9. Uluslararası İstatistik Kongresi, 327-328. Yalçın, S. ve Açıkgöz, İ. (2014). Sağlık Bilimleri Fakültesi Son Sınıf Öğrencilerinin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11 (26), 259-270. Yeniçeri, N., Mevsim, V., Özçakar, N., Özan, S., Güldal, D. ve Başak, O. (2007). Tıp Eğitimi Son Sınıf Öğrencilerinin Gelecek Meslek Yaşamları ile İlgili Yaşadıkları Anksiyete ile Sürekli Anksiyetelerinin Karşılaştırılması. DEÜ Tıp Fakültesi Dergisi, 21 (1), 19-24. TDK. Kaygı, 10 Temmuz 2014 tarihinde http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&kelime=KAYGI adresinden erişildi. Tümerdem, R. (2007). Dicle Üniversitesi Eğitim Fakültesi ve Fen Edebiyat Fakültesi Kimya Son Sınıf Öğrencilerinin Kaygılarını Etkileyen Etmenler. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(20), 32-45. http://www.esosder.com/dergi/203245.pdf (Erişim Tarihi: 20.04.2013) Tümkaya, S., Aybek, B. ve Çalik, M. (2007). KPSS’ye Girecek Öğretmen Adaylarındaki Umutsuzluk ve Durumluk-Sürekli Kaygı Düzeylerini Yordayıcı Değişkenlerin İncelenmesi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 7 (2), 953-974. Tümkaya, S., Çelik, M. ve Aybek, B. (2011). Lise Öğrencilerinde Boyun Eğici Davranışlar, Otomatik Düşünceler, Umutsuzluk ve Yaşam Doyumunun İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(2), 77-94. 01 Aralık 2014 tarihinde http://sbeski.cu.edu.tr/dergi/dosyalar/2011.20.2.802.pdf adresinden erişildi. Üngören, E. ve Ehtiyar, R. (2009). Türk ve Alman Öğrencilerin Umutsuzluk Düzeylerinin Karşılaştırılması ve Umutsuzluk Düzeylerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Turizm Eğitimi Alan Öğrenciler Üzerinde Bir Araştırma. Journal of Yasar University, 4(14), 2093-2127. Üstün, G., Dedekoç, Ş., Kavalı, T., Öztürk, F., Sapcı, Y. ve Can, S. (2014). Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin İş Bulmaya İlişkin Umutsuzluk Düzeylerinin İncelenmesi. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 200-221. Yenilmez, K. (2010). Ortaöğretim Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Umutsuzluk Düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 307-317. Yılmaz, İ.A., Dursun, S., Güzeller, E.G. ve Pektaş, K. (2014). Üniversite Öğrencilerinin Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi: Bir Örnek Çalışma. Electronic Journal of Vocational Colleges, 4(4), 16-26. 22 Şubat 2016 tarihinde http://dergipark.ulakbim.gov.tr/ejovoc/article/view/5000087399 adresinden erişildi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kamile Şanlı Kula

Turan Saraç

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2017
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şanlı Kula, K., & Saraç, T. (2017). FEN EDEBİYAT FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI VE UMUTSUZLUKLARININ İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(2), 14-29.