Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARININ İLETİŞİM EĞİTİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 1, 327 - 339, 16.04.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı , İletişim Bilimleri Programında eğitim görmekte olan birinci sınıf öğrencilerinin fotoğrafçılıkla ilgili olarak kazandıkları bilgi ve deneyimlerinin kendileri üzerindeki olası etkilerini belirlemek ve bu etkilerin, iletişim alanında sürdürecekleri eğitime dönük olarak ne yönde katkı sağlayabileceği sorusuna yanıt aramaktır. Buradan elde edilen sonuçların, daha üst sınıflarda programa yerleştirilmesi düşünülen fotoğrafçılıkla ilgili zorunlu ya da seçmeli diğer derslerin planlanması yönünde de yol gösterici olması beklenmektedir. 30 öğrenciden (toplam popülasyonun %50 si) Doğal Sorgulama (Naturalistic Enquiry) yöntemiyle (Erlandson vd., 1993) elde edilen yazılı verilerden oluşan örneklem içerik çözümlemesi yöntemiyle analiz edilmiştir. Çalışma sonunda, fotoğrafçılık eğitim ve pratiklerinin araştırmaya katılan öğrencilerde dikkatin odaklanması, sorgulayıcı yaklaşım, empati kurma, yaratıcılık gibi sosyal, bilişsel ve duyuşsal özelliklerine dönük olumlu katkı sağladığı yönünde farkındalık yarattığını gösterirken, fotoğrafçılık deneyim süreleri farklı olan iki grup arasında elde edilen bulgular nitel ve nicel olarak kıyaslanarak, ortak ve farklı yönleri ortaya konmuştur

Kaynakça

  • Anderson, L.W., Krathwohl, D.R., Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., Wittrock, M.C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman. Barkana, A. Öğrenme Çıktıları. (2008). Web: http://www.anadolu. edu.tr/duy/ilan/learningoutcomes/atilaHoca_20080527.pdf (Erişim 13 Ocak 2010) Berger, J. (2008) Görme Biçimleri. İstanbul:Metis Yayınları Bodur, F. (2006) ‘’ Haber yazısı ve haber fotoğrafı örnekleriyle “Yazılı Basında Etik” sorgulaması Küresel İletişim Dergisi sayı 2. Güz-2006 , sf 9.10 Coşkun, S., Yıldız , Ö. & Yazıcı , A. (2010). “The Use of Photography in Psychiatric Rehabilitation” Journal of Psychiatric Nursing. Volume 1. Issue, 3, Year 2013, PP.121-128. Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Ders Öğrenme Çıktıları Yazma (2010), Eğitim Programları Geliştirme Çalışması Ankara Üniversitesi, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Eğitim Programları Geliştirme Birimi. Erlandson, D. A., Harris, E.L., Skipper, B. L., &Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage Publications. Feldman, E. B. (1971)“Varieties of Visual Experience Art as Image and Idea” Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, N.J. pp. 50 -53 Field, J. (2003) Psycholinguistics. New York: Prentice Hall. Karadağ, Ç. (2000) Sözde Fotoğraf. İstanbul: İmge Yayınları. Kennedy, L. (2003) “Remembering September 11: Photography as Cultural Diplomacy “ International Affairs, Vol.4. Löbner, S. (2002) Understanding Semantics. London: Arnolds Publishing Özdemir, N. (2000) “İlerlemenin Yolunda Fotoğraf” Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi sayı 2. s. 19-34 van Dijck, J. (2008) “Digital Photography: Communication, Identity, Memory.” Visual Communication, Vol. 7, (2008), p. 57-76. Çevrimiçi:(Visualhttp://vcj.sagepub.com/CommunicationDigitalphotography:communication, identity) Verdi, F. (2012) Fotografın modern iletişim aracı olarak doğru tasarlanması Çevrimiçi:(http://www.technotoday.com.tr/detay/6435/2/Fotografin-modern-iletisim-araci-olarak-dogru-tasarimlanmasi (Erişim, 15 Ocak, 2010) Weiser, J. (2001) Phototherapy Techniques: using clients’ personal snapshots and familyphotos in counselling and therapy tools. 2001, Vol 29, Issue, 3/10.
Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 1, 327 - 339, 16.04.2017

Öz

Kaynakça

  • Anderson, L.W., Krathwohl, D.R., Airasian, P.W., Cruikshank, K.A., Mayer, R.E., Pintrich, P.R., Raths, J., Wittrock, M.C. (2001). A taxonomy for learning, teaching, and assessing: A revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives (Complete edition). New York: Longman. Barkana, A. Öğrenme Çıktıları. (2008). Web: http://www.anadolu. edu.tr/duy/ilan/learningoutcomes/atilaHoca_20080527.pdf (Erişim 13 Ocak 2010) Berger, J. (2008) Görme Biçimleri. İstanbul:Metis Yayınları Bodur, F. (2006) ‘’ Haber yazısı ve haber fotoğrafı örnekleriyle “Yazılı Basında Etik” sorgulaması Küresel İletişim Dergisi sayı 2. Güz-2006 , sf 9.10 Coşkun, S., Yıldız , Ö. & Yazıcı , A. (2010). “The Use of Photography in Psychiatric Rehabilitation” Journal of Psychiatric Nursing. Volume 1. Issue, 3, Year 2013, PP.121-128. Demirel, Ö. (2007). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık Ders Öğrenme Çıktıları Yazma (2010), Eğitim Programları Geliştirme Çalışması Ankara Üniversitesi, Ankara Üniversitesi Rektörlüğü Eğitim Programları Geliştirme Birimi. Erlandson, D. A., Harris, E.L., Skipper, B. L., &Allen, S. D. (1993). Doing naturalistic inquiry: A guide to methods. Newbury Park, CA: Sage Publications. Feldman, E. B. (1971)“Varieties of Visual Experience Art as Image and Idea” Prentice-Hall, Inc. Englewood Cliffs, N.J. pp. 50 -53 Field, J. (2003) Psycholinguistics. New York: Prentice Hall. Karadağ, Ç. (2000) Sözde Fotoğraf. İstanbul: İmge Yayınları. Kennedy, L. (2003) “Remembering September 11: Photography as Cultural Diplomacy “ International Affairs, Vol.4. Löbner, S. (2002) Understanding Semantics. London: Arnolds Publishing Özdemir, N. (2000) “İlerlemenin Yolunda Fotoğraf” Atatürk Üniversitesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Dergisi sayı 2. s. 19-34 van Dijck, J. (2008) “Digital Photography: Communication, Identity, Memory.” Visual Communication, Vol. 7, (2008), p. 57-76. Çevrimiçi:(Visualhttp://vcj.sagepub.com/CommunicationDigitalphotography:communication, identity) Verdi, F. (2012) Fotografın modern iletişim aracı olarak doğru tasarlanması Çevrimiçi:(http://www.technotoday.com.tr/detay/6435/2/Fotografin-modern-iletisim-araci-olarak-dogru-tasarimlanmasi (Erişim, 15 Ocak, 2010) Weiser, J. (2001) Phototherapy Techniques: using clients’ personal snapshots and familyphotos in counselling and therapy tools. 2001, Vol 29, Issue, 3/10.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hatice Çubukçu

Nüket Elpeze Ergeç Bu kişi benim

Ferhan Gündüz

Yayımlanma Tarihi 16 Nisan 2017
Gönderilme Tarihi 12 Kasım 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çubukçu, H., Elpeze Ergeç, N., & Gündüz, F. (2017). FOTOĞRAFÇILIK UYGULAMALARININ İLETİŞİM EĞİTİMİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(1), 327-339.