Bu araĢtırmanın temel amacı engelli öğrenci velilerinin kaynaĢtırmaya yönelik tutumlarını belirlemektir. AraĢtırma iliĢkisel tarama modelinde betimsel bir çalıĢmadır. AraĢtırma, Adana ili Seyhan, Yüreğir, Çukurova ve Sarıçam ilçelerinde, hafif ve orta düzeyde zihinsel engellilerin kaynaĢtırıldığı okullarda, çocuğu kaynaĢtırma eğitimine devam eden 100 veli ile gerçekleĢtirilmiĢtir. Bu araĢtırmada veri toplama aracı olarak, ailelerin kaynaĢtırmaya yönelik tutumunu ölçmek için Özbaba (2000) tarafından geliĢtirilen “Tutum Ölçeği” kullanılmıĢtır. AraĢtırmada ayrıca, velilerin bireysel özelliklerini ve kaynaĢtırma uygulamalarında karĢılaĢtıkları sorunlarla yaptıkları uygulamalara yönelik görüĢlerini belirlemek amacıyla araĢtırmacılar tarafından hazırlanmıĢ bilgi formu kullanılmıĢtır. Velilerin kaynaĢtırma eğitimine yönelik tutumlarına bakıldığında; genel olarak olumlu tutuma sahip oldukları ve kaynaĢtırma öğrencisi velilerinin çoğunluğunun çocuklarının aldığı kaynaĢtırma eğitiminden memnun olduğu belirlenmiĢtir.
KaynaĢtırma Eğitimi Tutum Öğretmen Aile BireyselleĢtirilmiĢ Eğitim Programı Hafif ve Orta Düzeyde Zihinsel Engelli Öğrenci
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2014 |
Gönderilme Tarihi | 16 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 23 Sayı: 1 |