Bu
araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre, ödevin yabancı dil öğretimindeki
rolünü incelemek; öğretmenlerin yabancı dil öğretiminde verilen ödevlere ilişkin
görüşlerini belirlemek ve bu konudaki önerilerini almaktır. Araştırma nitel
araştırma yöntem ve tekniklerine uygun olarak hazırlanmış bir durum
çalışmasıdır. Bu araştırmada üzerinde çalışılan durum İngilizce öğretmenlerinin
ödev konusundaki görüşleridir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim
yılında Konya iline bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan 50
İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun
belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından ilgili literatüre dayalı
olarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme
formundaki sorular; İngilizce öğretmenlerinin ödevle ilgili görüşlerini ve
uygulamadaki durumu belirlemeye yöneliktir. Verilerin analizinde nitel veri
analiz yöntemleri arasında yer alan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre, görüşmeye katılan ingilizce öğretmenlerinin tamamına yakını
ödev vermekte ve verilen ödevlerin en çok pekiştirici nitelikte olmasına dikkat
etmektedir. Verilen ödevler, okuma-yazma
becerisi ve gramer ve kelime bilgisini geliştirmeye yönelik ödevlerdir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 3 |