Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İNGİLİZCE EV ÖDEVLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 3, 78 - 91, 21.10.2017

Öz

Bu
araştırmanın amacı, öğretmen görüşlerine göre, ödevin yabancı dil öğretimindeki
rolünü incelemek; öğretmenlerin yabancı dil öğretiminde verilen ödevlere ilişkin
görüşlerini belirlemek ve bu konudaki önerilerini almaktır. Araştırma nitel
araştırma yöntem ve tekniklerine uygun olarak hazırlanmış bir durum
çalışmasıdır. Bu araştırmada üzerinde çalışılan durum İngilizce öğretmenlerinin
ödev konusundaki görüşleridir. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim
yılında Konya iline bağlı ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan 50
İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunun
belirlenmesinde kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırma
verilerinin toplanmasında araştırmacılar tarafından ilgili literatüre dayalı
olarak hazırlanmış yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme
formundaki sorular; İngilizce öğretmenlerinin ödevle ilgili görüşlerini ve
uygulamadaki durumu belirlemeye yöneliktir. Verilerin analizinde nitel veri
analiz yöntemleri arasında yer alan betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma
bulgularına göre, görüşmeye katılan ingilizce öğretmenlerinin tamamına yakını
ödev vermekte ve verilen ödevlerin en çok pekiştirici nitelikte olmasına dikkat
etmektedir. Verilen  ödevler, okuma-yazma
becerisi ve gramer ve kelime bilgisini geliştirmeye yönelik ödevlerdir. 

Kaynakça

  • Aladağ, C., Doğu S. (2009), “Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen ev ödevlerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 21. Sayfa 15-23. Albayrak, M. , Yıldız, A. , Berber, K.ve Büyükkasap, E. (2004). “İlköğretimde Ders Dışı Etkinlikler ve Bunlarla İlgili Öğrenci Davranışları Hakkında Velilerin Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 12, No:1, s.13- 18. Altmışdört, G. ve Işık A. (2012). Özel Amaçlı Yabancı Dil Öğretim Programında Ders Süreci Nasıl Değerlendirilir? Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 43, 14-24 Barnes, S. (2001), “Ladder To Learning Or Stairway To Stres: A Study Of Grade 4 HomeworkPractices”.http://www.collectionscanada.gc.ca/obj/s4/f2/dsk3/ftp05/mq64757.pdf (15 Mart 2017) Binbaşıoğlu, C.(1994), Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Birsen Yayınevi. İstanbul Bond, G. W., & Smith, G. J. (1966). Homework İn The Elementary School. The National Elementary Principal, 45(3), 46-50. Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde Ev Ödevi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cooper, H. (2001). “The battle over homework: Common ground for administrators, teacher, and parents”, Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Cooper, H. (2001). Homework For All-İn Moderation. Educational Leadership, 58(7), 34. Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. A. (2006). Does Homework İmprove Academic Achievement? A Synthesis Of Research, 1987–2003. Review Of Educational Research, 76(1), 1-62. Demirel, M. (1989). İlkokul Beşinci Sınıf Yabancı Dil Öğretiminde Ev Ödevi Olarak Verilen Araştırmaların Öğrenci Erişisine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Yatınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Ergün, M. Ve Özdaş A. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Kaya Matbaacılık. Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi ödev sürecine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79. Froiland, J. M. (2011). Parental Autonomy Support And Student Learning Goals: A Preliminary Examination Of An Intrinsic Motivation Intervention. Child Youth Care Forum, 40, 135–149. Güneş, F.(2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt;3 Sayı;2 Hizmetçi, S. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Ödev Stilleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi İflazoğlu, A. ve Hizmetçi, S. (2006). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma Örneği, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Ankara 2. 427–433. İflazoğlu Saban, A. Arslanhan Ş. (2015). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İe Ödev Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 40 İleri, S.A. (2013). TOBB ETÜ Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Ödevlere Karşı Tutumu ve Verilen Ödevlerin Öğrenci Başarısına Etkisi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Kapıkıran, Ġ., & Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Baģarısına Etkisi. PAÜ. Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54-60 Küçükahmet, L. (1998), Öğretim İlke Ve Yöntemleri. (9. Baskı). İstanbul: Alkım MEB (2011). Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara Oğuzkan, F. (1985), Orta Dereceli Okullarda Öğretim. Ankara:Emel Matbaacılık. Özer, B. ve Öcal, S. (2013) Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-134. Patton, M. Q. (2002). Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage. Şahin, Ç., Altınay, B.Y. (2008). İlköğretimde Ev Ödevlerine Yönelik Etüt Çalışmaları: Kavramsal Bir Analiz. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 1, Sayı 1, Aralık 2008 (41-52) Turanlı, A. S. (2007). Gerçek Bir İkilem: Ödev Vermek Ya Da Vermemek? Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154. Türkoğlu, A., İflazoğlu, A., Karakuş, M. (2007). “İlköğretimde Ödev” İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Twycross, A., ve Shields, L. (2005). Validity and Reliability-what’s İt All About? Paediatric Nursing,17(1), 36. Üstünel, M.F. (2016) Ödevin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme. Alkım Kitabevi, Ankar Yılmaz, Ç. (2013). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Türkçe Ödev Uygulamalarının Öğrencilerin Okul Başarısına Etkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Ylisans Tezi Wallinger, M. L. (2000). The Role of Homework in Foreign Language Learning. Foreign Language Annals, Vol; 33, no;5, 483-49 Yıldırım, A. Şimsek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6.Baskı, Ankara; Seçkin Yayınevi
Yıl 2017, Cilt: 26 Sayı: 3, 78 - 91, 21.10.2017

Öz

Kaynakça

  • Aladağ, C., Doğu S. (2009), “Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen ev ödevlerinin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirmesi”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Sayı: 21. Sayfa 15-23. Albayrak, M. , Yıldız, A. , Berber, K.ve Büyükkasap, E. (2004). “İlköğretimde Ders Dışı Etkinlikler ve Bunlarla İlgili Öğrenci Davranışları Hakkında Velilerin Görüşleri”, Kastamonu Eğitim Dergisi, Cilt 12, No:1, s.13- 18. Altmışdört, G. ve Işık A. (2012). Özel Amaçlı Yabancı Dil Öğretim Programında Ders Süreci Nasıl Değerlendirilir? Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı: 43, 14-24 Barnes, S. (2001), “Ladder To Learning Or Stairway To Stres: A Study Of Grade 4 HomeworkPractices”.http://www.collectionscanada.gc.ca/obj/s4/f2/dsk3/ftp05/mq64757.pdf (15 Mart 2017) Binbaşıoğlu, C.(1994), Genel Öğretim Bilgisi. Ankara: Birsen Yayınevi. İstanbul Bond, G. W., & Smith, G. J. (1966). Homework İn The Elementary School. The National Elementary Principal, 45(3), 46-50. Büyüktokatlı, N. (2009). İlköğretimde Ev Ödevi Uygulamalarına İlişkin Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Cooper, H. (2001). “The battle over homework: Common ground for administrators, teacher, and parents”, Thousand Oaks, CA: Corwin Press. Cooper, H. (2001). Homework For All-İn Moderation. Educational Leadership, 58(7), 34. Cooper, H., Robinson, J. C., & Patall, E. A. (2006). Does Homework İmprove Academic Achievement? A Synthesis Of Research, 1987–2003. Review Of Educational Research, 76(1), 1-62. Demirel, M. (1989). İlkokul Beşinci Sınıf Yabancı Dil Öğretiminde Ev Ödevi Olarak Verilen Araştırmaların Öğrenci Erişisine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Yatınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Ergün, M. Ve Özdaş A. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri. İstanbul: Kaya Matbaacılık. Ersoy, A. ve Anagün, Ş. S. (2009). Sınıf öğretmenlerinin fen ve teknoloji dersi ödev sürecine ilişkin görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1), 58-79. Froiland, J. M. (2011). Parental Autonomy Support And Student Learning Goals: A Preliminary Examination Of An Intrinsic Motivation Intervention. Child Youth Care Forum, 40, 135–149. Güneş, F.(2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları. Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt;3 Sayı;2 Hizmetçi, S. (2007). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Ödev Stilleri İle Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi İflazoğlu, A. ve Hizmetçi, S. (2006). İlköğretim Birinci Kademe Sınıf Öğretmenlerinin Ev Ödevleri Hakkındaki Görüşlerine İlişkin Nitel Bir Çalışma Örneği, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi. Ankara 2. 427–433. İflazoğlu Saban, A. Arslanhan Ş. (2015). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İe Ödev Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, Cilt: 8, Sayı: 40 İleri, S.A. (2013). TOBB ETÜ Hazırlık Sınıfı Öğrencilerinin Ödevlere Karşı Tutumu ve Verilen Ödevlerin Öğrenci Başarısına Etkisi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Kapıkıran, Ġ., & Kıran, H. (1999). Ev Ödevinin Öğrencinin Akademik Baģarısına Etkisi. PAÜ. Eğitim Fakültesi Dergisi, 5, 54-60 Küçükahmet, L. (1998), Öğretim İlke Ve Yöntemleri. (9. Baskı). İstanbul: Alkım MEB (2011). Ortaöğretim Kurumları İngilizce Dersi Öğretim Programı. Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara Oğuzkan, F. (1985), Orta Dereceli Okullarda Öğretim. Ankara:Emel Matbaacılık. Özer, B. ve Öcal, S. (2013) Sınıf öğretmenlerinin ev ödevlerine yönelik uygulamalarının ve görüşlerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 2(1), 133-134. Patton, M. Q. (2002). Qualitative evaluation and research methods. Newbury Park, CA: Sage. Şahin, Ç., Altınay, B.Y. (2008). İlköğretimde Ev Ödevlerine Yönelik Etüt Çalışmaları: Kavramsal Bir Analiz. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt 1, Sayı 1, Aralık 2008 (41-52) Turanlı, A. S. (2007). Gerçek Bir İkilem: Ödev Vermek Ya Da Vermemek? Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 136-154. Türkoğlu, A., İflazoğlu, A., Karakuş, M. (2007). “İlköğretimde Ödev” İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Twycross, A., ve Shields, L. (2005). Validity and Reliability-what’s İt All About? Paediatric Nursing,17(1), 36. Üstünel, M.F. (2016) Ödevin Akademik Başarıya Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi Varış, F. (1988). Eğitimde Program Geliştirme. Alkım Kitabevi, Ankar Yılmaz, Ç. (2013). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Türkçe Ödev Uygulamalarının Öğrencilerin Okul Başarısına Etkisinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Ylisans Tezi Wallinger, M. L. (2000). The Role of Homework in Foreign Language Learning. Foreign Language Annals, Vol; 33, no;5, 483-49 Yıldırım, A. Şimsek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 6.Baskı, Ankara; Seçkin Yayınevi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

İşıl Sönmez Ektem Bu kişi benim

Senem Büşra Yıldız

Yayımlanma Tarihi 21 Ekim 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Sönmez Ektem, İ., & Yıldız, S. B. (2017). İNGİLİZCE EV ÖDEVLERİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 26(3), 78-91.