Sanal birlikler tüketicilerle
ilişki kurmanın en etkili yollarından birisidir. Konaklama işletmeleri
tüketicilere ulaşmak için yeni bir pazarlama kanalı olan sanal birliklerden
yararlanmaktadır. Daha önceki yapılmış olan çalışmalarda üyelerin sanal birlik
etkinliklerine katılımı etkileyen fonksiyonel, sosyal, psikolojik, hedonik ve ekonomik
unsurlar beş katılım faydası olarak tanımlanmıştır. Bu çalışmada, beş katılım
faydasının yanı sıra gönderi özellikleri olarak ifade edilen gönderilerin
kalitesi, gönderilerin popülaritesi ve gönderilerin çekiciliğinin de tüketici
güveni ve sadakati üzerine etkisi incelenmiştir. Bu çalışmada, sanal birliklere
katılım düzeyinin otel işletmelerine yönelik markaya duyulan tüketici güveni ve
sadakati üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik kavramsal bir model
geliştirilmiştir. Saha çalışması İstanbul’da otel işletmelerinde konaklamış
olan ve daha önce ilgili otele ilişkin sosyal medya aracılığı ile bilgi ve
diğer tüketici görüşlerini araştırmış olan 407 tüketici üzerinde
gerçekleştirilmiş ve anket tekniği ile toplanan veri sonuçlarına yer verilmiştir.
Sosyal medya sanal birlikler sanal birliğe katılım marka sadakati marka güveni
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 26 Sayı: 3 |