İşletmelerin
hedefledikleri satış miktarına ve kâra ulaşabilmeleri için tüketicilerin fiyat
duyarlılıkları, fiyat bilinç düzeyleri, ödeme isteklilikleri gibi birçok
faktörü dikkate alarak doğru fiyat belirlemeleri ve uygun fiyat
farklılaştırması yapmaları gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı da, her şey dâhil
sistemde hizmet veren bir otel işletmesinde konaklayan turistlerin demografik
özelliklerine ve tatil davranışı özelliklerine göre fiyat duyarlılıklarının
karşılaştırılmasıdır. Bu kapsamda, Aydın ilinde faaliyet gösteren 5 yıldızlı
bir otel işletmesinde durum (örnek olay) çalışması gerçekleştirilmiştir. Çalışma
Temmuz 2017-Ağustos 2017 ayları ile sınırlandırılmıştır. Çalışma sonucunda, katılımcıların
demografik özelliklerine ve tatil davranışı özelliklerine göre farklı fiyat
algısına ve fiyat duyarlılığına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Fiyat Duyarlılık Ölçümü Fiyat Farklılaştırma Ödeme İstekliliği
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 27 Sayı: 2 |