BibTex RIS Kaynak Göster

Enflasyon Ortamında Firmaların Fiyatlama Stratejileri

Yıl 1987, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 01.06.1987

Öz

-

Enflasyon Ortamında Firmaların Fiyatlama Stratejileri

Yıl 1987, Cilt: 1 Sayı: 1, - , 01.06.1987

Öz

Enflasyon dönemlerinde reel gelirlilerin azalmasından dolayı fiyata karşı daha duyarlı hale gelen müşterilerin satınalma davranışlarında değişiklikler olmaktadır Bunun yanısıra girdi fiyatlarının ve gelecekteki belirsizliklerin artmasından dolayı da üretim maliyetleri artan firmalar varlıklarını sürdürebilmek ve gelişebilmek için artan maliyetlerden dolayı azalan kar marjlarını korumak zorundadırlar Kar marjının korunabilmesi için de ya maliyetlerin düşürülmesi ya da fiyatların artırılması gerekmektedir Girdi fiyatlarının sürekli artmasından dolayı maliyetleri düşürmenin zorluğu açıkça gözükmektedir Bunun yanısıra talebin esnekliği rekabet ortamı hükümetlerin politikaları ve ikamalların durumundan dolayı fiyatın doğrudan artırılması çoğu zaman mümkün olamamaktadır İşte böyle bir durumda firmalar izleyebilecekleri dolaylı stratejiler ile herbiri tüketiciler üzerinde farklı etkiler yapabilen fiyatlarını reel olarak arttırabilirler

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Kara Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 1987
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kara, A. (1987). Enflasyon Ortamında Firmaların Fiyatlama Stratejileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1).