Bu çalışmada fakülte son sınıf öğrencilerinin öğretmenlik uygulaması için gittikleri uygulama okullarında karşılaştıkları ikilemler ele alınmıştır Bu amaçla 1997 1998 akademik yılında Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngilizce Anabilim Dalında öğrenim gören 60 öğretmen adayı denek olarak seçilmiştir Veriler deneklere verilen anket onların uygulama sırasında tuttukları günlük ve yine onların uygulama sırasındaki deneyimlerini aktardıkları raporlardan toplanmıştır Elde edilen veriler analiz edilmiş ve ortaya çıkan sorunlar ve öğretmen adaylarının karşılaştığı ikilemler içerikleri bakımından sınıflandırılmış ve dile getirilen bu sorunlara çözüm yolları önerilmiştir
In this study the dilemma that the Student Teachers have encountered during their school experience in various secondary schools have been studied For this purpose in 1997 1998 academic year 60 Student Teachers in the ELT Department of Çukurova University were asked to keep a diary on daily basis and reflect what they had gained through their Teaching Practice experience At the end of the academic year they were also given a questionnaire to evaluate the Teaching Practice experience from various aspects As a result of the analysis of their reports and responses given in the questionnaire the problems that they pointed out have been categorized from various aspects and possible solutions to these problems have been sought and presented
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2000 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 6 Sayı: 6 |