There has been a debate upon the use of mother tongue L1 in foreign language classes for years While some scholars argue that it should be used neither by students nor by teachers others claim that total prohibition of its use is now unfashionable provided that the potential of its use in classroom is explored further As a contribution to this debate the research reported here concerns the use of L1 Turkish in this case in the English Language Teaching ELT Unit of Faculty of Education Çukurova University It specifically investigates whether it is applied by teachers and students in class and if so when and why The results of the research seem to be in line with the latter view mentioned above that there is always a place for the use of L1 depending on various factors arising from the teaching and learning process in class
Yabancı dil öğretiminde anadilin kullanılması uzun zamandan beri tartışılan bir konudur Bazı dilbilimciler hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin anadili kullanmaları tezini savunurken diğer bir grup ise sınıf içindeki anadil kullanımının daha derinlemesine araştırılması kaydıyla böyle bir tezin son zamanlarda benimsenemeyeceğini öne sürmektedirler Bu tartışmaya katkıda bulunmak amacıyla bu araştırmada Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı’ndaki sınıflarda anadilin Türkçe’nin ne zaman ve niçin kullanıldığı ele alınmaktadır Bu çalışma özellikle anadilin öğretmenler ve öğrenciler tarafından kullanılıp kullanılmadığını kullanılıyorsa nerede ne zaman ve niçin kullanıldığını ortaya koymaktadır Araştırma sonuçları yukarıdaki görüşlerden ikincisi ile aynı doğrultudadır Buna göre öğrenme öğretme süreçlerinde ortaya çıkan çeşitli faktörlere bağlı olarak yabancı dil öğretiminde anadil kullanımının her zaman önemli bir yer tuttuğu görüşü desteklenmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2000 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2000 Cilt: 6 Sayı: 6 |