The aim of the presem study is to examine fatherhood role perception of adolescents studying in different departments of Çukurova University evaluation of their own [athers’ behavior and changes iR auitudes of adolescents from traditional to modern with their [athers’ practice and sociodemographic factors For this purpose a sociodemographic questionnaire Fatherhood Role Attitudes of Adolescems and Fatherhood Attitudes and Behaviors of their Fathers questionnaires were applied to a samp1e of 204 st dens from different departınents In Factar Analysis IS faetors in relation to adolescents fatherhood role and II factors for their fathers’ behavior were detennİned Modernization of adolescents’ fatherhood aHitude is higher than their fathers’ fatherhood behavior females received higher scores than males Those stUdying in Social sciences coming from urban areas and last year students received higher scores Parents’ education oceupation income residence variables seem to be relared ta adoleseent fatherhood attitUde variables Fathers’ s fatherhood variables do not seem to be influencial on fatherhood role attitude of adoleseems İn many dimensions as it is expeeted Limited number of factars in relatian to their fathers behavior were found to be related to variables of adolescents’ fatherhood attitudes
Bu çalışmanın amacı Çukurova Üniversitesinin çeşitli bölümlerinde okuyan gençlerin babalık rolünü nasıl algıladıkları kendi babalarının davranışını nasıl değerlendirdikleri babalarının babalık uygulaması ve sosyo demografik faktörlerle gencin tutumlarında gelenekselden çağdaşa farklılaşmaları incelenmektir Bu amaçla sosyo demografik değerlendirme soru kağıdı gencin babalık rolüne İlişkin kendi görüşü kendi babasının davranışını değerlendirmesi soru kağıtları çeşitli bölümlerden 204 öğrenciden oluşan örneklem grubuna uygulanmıştır Faktör analizi sonucunda gencin tutumuna İlişkin 15 babasının davranışına ilişkin IL faktör belirlenmiştir Gençlerin babalık rolü tutumundaki çağdaşlığın babanın davranışındaki çağdaşlıktan yüksek olduğu kızların erkeklerden daha yüksek puanlar aldığı görülmüştür Sosyal bilimlerde okuyanlar kentsel yöreden gelen ve son sınıfta olanlarda puanlar diğerlerinden daha yüksektir Ana baba eğitimi meslek gelir yerleşim yeri gibi bazı değişkenler gencin tutumları ile ilişkilidir Babanın davranışlarının gencin babalık rolü tutumunda beklendiği kadar çok boyutta etkili olmadığı söylenebilir Babanın davranışına ilişkin sınırlı sayıda faktör gencin bazı görüşleri üzerinde etkili bulunmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2001 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 8 Sayı: 8 |