BibTex RIS Kaynak Göster

Yeni Bir Pazarlama Aracı Olarak İnternet ve Firmalar Arası Pazarlamada İnternet Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Sınıflandırılması

Yıl 2002, Cilt: 9 Sayı: 9, - , 01.03.2002

Öz

Parallel to the development of internet technology firms start to use internet on performing various business activities Especially in the field of marketing internet provides many advantages for the firms Internet offers many tools for the firms on gathering and providing information communication transactions and distribution The purposes of this study are to determine the aim of using internet and to categorize the factors affecting internet usage in business to business marketing According to some important findings of the reserach it has been found that most of the business firms have been using internet and web for promoting the firm and its products communicating with their customers and incresing sales Also factor affecting the internet usage has been categorized as marketing effectivness cost effectivness adaption to technology and easiness of communication

Yeni Bir Pazarlama Aracı Olarak İnternet ve Firmalar Arası Pazarlamada İnternet Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Sınıflandırılması

Yıl 2002, Cilt: 9 Sayı: 9, - , 01.03.2002

Öz

İnternet teknolojisinde yaşanan gelişmelere paralel olarak işletmeler de bu teknolojiden yararlanmak üzere çeşitli faaliyetlerin yürütülmesinde interneti kullanmaktadırlar Özellikle pazarlama alanında internetin kullanımı işletmelere önemli avantajlar sağlamaktadır İnternet işletmelere bilgi sunma ve sağlama iletişim ticari işlemler ve dağıtım alanlarında kullanabilecekleri çeşitli araçlar sunmaktadır Bu çalışma ile firmalar arası pazarlama alanında işletmelerin internet kullanım amaçları belirlenmeye çalışılmış ve bu alanda internet kullanımında etkili olan faktörler sınıflandırılmıştır Araştırma sonucunda elde edilen bazı önemli bulgulara göre; işletmelerin büyük bir kısmının interneti ve webi firma ve ürün tanıtımı müşterilerle iletişim ve satış artırma amaçlı kullandıkları ortaya çıkmıştır Ayrıca firmalar arası pazarlamada internet kullanımını etkileyen faktörler pazarlama etkinliği maliyet etkinliği teknolojiye uyum ve iletişim kolaylığı olarak saptanmıştır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Hilal İnan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2002
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2002 Cilt: 9 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA İnan, Y. D. D. H. (2002). Yeni Bir Pazarlama Aracı Olarak İnternet ve Firmalar Arası Pazarlamada İnternet Kullanımını Etkileyen Faktörlerin Sınıflandırılması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(9).