BibTex RIS Kaynak Göster

İlköğretim I Kademe Birinci Sınıf Yazı Öğretiminde Temel ilkeler

Yıl 2005, Cilt: 14 Sayı: 1, 69 - 74, 01.06.2005

Öz

Writing is an important channel that provides to an individual the opportunity to express ones ideas feelings and aesthetic skills As an indicator of an individual’s personality in hand writing education priority must be given to creating an environment that serves the purpose The student is equipped with nice hand writing skills and the habit of it from the beginning of primary school in a planned fashion This skill affects the success in other courses in an important manner as well In the process of hand writing education especially in the introduction of letters and of their comprehension phase it is believed that making connections between the characters and some objects in nature and objects that are in common use in day to day activities is an effective model of education

Kaynakça

  • Akyol, Hayati. (2000). Yazı Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi Süreli Yayınlar Dizisi. Milli
  • Eğitim Basımevi, Ankara. Artut, K., Demir, H. (2003). Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, s. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Çelenk, Süleyman.(2003). İlkokuma – Yazma Programı ve Öğretimi, s.10. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Erman, Özlem. (2002). Disleksi. Çoluk Çocuk. Aylık Anne Baba Eğitimi Dergisi, sayı: 17, s.
  • KÖK Yayıncılık, Ankara. Gray, William. (1964). Okuma ve Yazma Öğretimi, çev: Nejat Yüzbaşıoğulları, s.260, Milli
  • Eğitim Basımevi, İstanbul. Meadows, Sara. (1994). The Development of Writing, p.175. The Open University, London, Routledge, UK.
  • Schade, V. Ingrid. (1990). Kalligraphie. Gestalten mit Schrift. Falken, Hamburg, Deutchland.
  • Türe, Fatma. (1998). Çocukların Gözüyle Harfler. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, s.4,
  • Mas Matbaacılık, İstanbul.

İLKÖĞRETİM (I. KADEME-BİRİNCİ SINIF) YAZI ÖĞRETİMİNDE TEMEL İLKELER

Yıl 2005, Cilt: 14 Sayı: 1, 69 - 74, 01.06.2005

Öz

Yazı bireyin duygu düşünce ve estetik becerilerine olanak sağlayan önemli bir ifade aracıdır Bireyin kişiliğinin bir göstergesi olan yazı öğretiminde öncelikli olarak amaca uygun ortamlar sağlanmalıdır Güzel yazı yazma alışkanlığı ve becerisi ilköğretimden itibaren öğrenciye planlı olarak kazandırılır Bu beceri diğer derslerin başarısını da önemli ölçüde etkiler Yazı öğretimi sürecinde özellikle harflerin tanıtılması ve kavratılmasında doğadaki bazı varlıklarla ve günlük yaşamda sıkça kullanılan objelerle olan benzerliklerinin ilişkilendirilmesi etkili bir öğretim modeli olarak düşünülmektedir

Kaynakça

  • Akyol, Hayati. (2000). Yazı Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi Süreli Yayınlar Dizisi. Milli
  • Eğitim Basımevi, Ankara. Artut, K., Demir, H. (2003). Güzel Yazı Teknikleri ve Öğretimi, s. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Çelenk, Süleyman.(2003). İlkokuma – Yazma Programı ve Öğretimi, s.10. Anı Yayıncılık, Ankara.
  • Erman, Özlem. (2002). Disleksi. Çoluk Çocuk. Aylık Anne Baba Eğitimi Dergisi, sayı: 17, s.
  • KÖK Yayıncılık, Ankara. Gray, William. (1964). Okuma ve Yazma Öğretimi, çev: Nejat Yüzbaşıoğulları, s.260, Milli
  • Eğitim Basımevi, İstanbul. Meadows, Sara. (1994). The Development of Writing, p.175. The Open University, London, Routledge, UK.
  • Schade, V. Ingrid. (1990). Kalligraphie. Gestalten mit Schrift. Falken, Hamburg, Deutchland.
  • Türe, Fatma. (1998). Çocukların Gözüyle Harfler. Yapı Kredi Kültür Sanat Yayıncılık, s.4,
  • Mas Matbaacılık, İstanbul.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Öğr. Gör. Kazım Artut Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Artut, Ö. G. K. (2005). İLKÖĞRETİM (I. KADEME-BİRİNCİ SINIF) YAZI ÖĞRETİMİNDE TEMEL İLKELER. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 69-74.