BibTex RIS Kaynak Göster

Toplam Kalite Yönetimi’nin Başarıyla Uygulanma Esasları Bir Hizmet İşletmesi Örneği

Yıl 2005, Cilt: 14 Sayı: 1, 353 - 362, 01.06.2005

Öz

In this study a survey of literature is conducted concerning the development and importance of the quality concept in time and the requirements for a successful application of Total Quality Management The subject of the field study is a leading service establishment in the retail industry Data from the questionnaires filled out by the managers of the key departments indicate that the company has a quality system exhibiting the characteristics of Total Quality Management despite the need for a flatter organization structure Key Words : Quality Quality Management System Total Quality Management

TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ’NİN BAŞARIYLA UYGULANMA ESASLARI – BİR HİZMET İŞLETMESİ ÖRNEĞİ

Yıl 2005, Cilt: 14 Sayı: 1, 353 - 362, 01.06.2005

Öz

Kalite, çağımızın yükselen değeridir. Bu çalışma, Toplam Kalite Yönetimi’ne (TKY)
kadar olan süreç içinde kalite kavramının tarihsel gelişimi, TKY sisteminin başarılı bir
şekilde uygulanma esasları ve konuyla ilgili olarak bir hizmet işletmesi üzerinde yapılan
alan araştırmasını kapsamaktadır. Yöneticilere uygulanan anketlerden elde edilen
bulgular sonucunda uygulama konusu olan işletmenin hiyerarşik yönetim yapısı dışında
Toplam Kalite Yönetimi’nin ilkelerini taşıyan bir kalite sistemine sahip olduğu
anlaşılmıştır. Araştırma dünya perakende sektörünün en büyükleri arasında yer alan bir
perakende işletmesinin kalite sistemine ışık tutması açısından önem taşımaktadır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Doç. Dr. Bahar Taner Bu kişi benim

İlke Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2005
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Taner, D. D. B., & Kaya, İ. (2005). TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ’NİN BAŞARIYLA UYGULANMA ESASLARI – BİR HİZMET İŞLETMESİ ÖRNEĞİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 353-362.