In this study it has been aimed how the practice stages can be achieved by exposing the institutional foundations of the brainstorm method The brainstorm method is important for the reason of improving student’s creativity forming democratic consciousness and solving problems Students are ensured to join classes actively by means of this method Thus it is seemed that it is based on more integrative and cooperation system than the traditional education methods Otherwise it is possible to produce a lot and various thoughts by the brainstorm method Finally it will be effective that teachers apply the brainstorm method when it is necessary Key word: Brainstorm Method Practice Teacher
Bu çalışmada, beyin fırtınası yönteminin kuramsal temelleri
ortaya konularak uygulama aşamalarının nasıl
gerçekleştirilebileceği amaçlanmıştır. Beyin fırtınası
yöntemi, öğrencilerin yaratıcılıklarını geliştirebilme,
demokratik bilinç oluşturabilme ve problemleri
çözebilmeleri açısından önemlidir. Bu yöntemle
öğrencilerin aktif olarak derse katılımları sağlanmaktadır.
Böylece de geleneksel öğretim yöntemlerinden daha
bütünleştirici ve işbirliğine dayalı olduğu görülmektedir.
Ayrıca beyin fırtınası yöntemi ile birçok ve çeşitli
düşüncelerin üretilmesi de mümkündür. Sonuçta,
öğretmenlerin beyin fırtınası yöntemini yeri geldiğince
derslerde uygulaması etkili olacaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2005 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 14 Sayı: 1 |