The purpose of this study was to determine how university students’ loneliness are predicted by their level of psychological well being self acceptance personal growth purpose in life positive relations with others environmental mastery and autonomy To collect data UCLA R Loneliness Russell Peplau Cutrona 1980 and Psychological Well Being Scales Ryff 1989a were used The sample was consisted of 268 university students from Cukurova University Adana Turkey For the analysis of the data multiple regression analysis was used Pearson Product Momentum Correlation matrix results revealed that all psychological well being dimensions were significantly correlated to “UCLA Loneliness Scale” scores and Stepwise Regression analysis results explained 49 of total variance The results has shown the best predictor of loneliness was positive relations with others The results were discussed in the light of the related literature Key Words: Loneliness Psychological well being University Students ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNDE YALNIZLIĞIN YORDAYICISI OLARAK PSİKOLOJİK İYİ OLMA Özet Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olmaları ile ilgili boyutların kendini kabul kişisel büyüme yaşam amacı diğerleriyle olumlu ilişkiler çevresel kontrol ve otonomi onların yalnızlık düzeylerini ne oranda yordadığını belirleyebilmektir Araştırmada veri toplama araçları olarak UCLA Yalnızlık Ölçeği Russell Peplau Cutrona 1980 ve Psikolojik İyi Olma Ölçeği Ryff 1989a kullanılmıştır Örneklem 268 üniversite öğrencisinden oluşmuştur Pearson Product Momentum Korelasyon katsayıları yalnızlık düzeyleri ile psikolojik iyi olma boyutlarının anlamlı ilişkiler gösterdiğini ve Stepwise Regresyon Analizi ise toplam varyansın 49’unu yordadığı görülmüştür Araştırma sonuçları psikolojik iyi olmanın boyutlarından biri olan diğerleriyle olumlu ilişkilerin yalnızlığı en fazla yordadığını göstermiştir Sonuçlar ilgili literatür ışığında tartışılmıştır Anahtar Sözcükler: Yalnızlık Psikolojik İyi Olma Üniversite Öğrencileri
Bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi olmaları ile ilgili
boyutların (kendini kabul, kişisel büyüme, yaşam amacı, diğerleriyle olumlu ilişkiler,
çevresel kontrol ve otonomi) onların yalnızlık düzeylerini ne oranda yordadığını
belirleyebilmektir. Araştırmada veri toplama araçları olarak UCLA Yalnızlık Ölçeği
(Russell, Peplau & Cutrona, 1980) ve Psikolojik İyi Olma Ölçeği(Ryff,1989a)
kullanılmıştır. Örneklem 268 üniversite öğrencisinden oluşmuştur. Pearson Product
Momentum Korelasyon katsayıları yalnızlık düzeyleri ile psikolojik iyi olma
boyutlarının anlamlı ilişkiler gösterdiğini ve Stepwise Regresyon Analizi ise toplam
varyansın %49’unu yordadığı görülmüştür. Araştırma sonuçları psikolojik iyi olmanın
boyutlarından biri olan diğerleriyle olumlu ilişkilerin yalnızlığı en fazla yordadığını
göstermiştir. Sonuçlar ilgili literatür ışığında tartışılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 16 Sayı: 2 |