This study is a case study which describes the change processes of a teacher candidate’s during professional development The strategies that the participant of this study developed to deal with disruptive behaviours within the research period starting from the final year of teacher training and continuing through the first year in the profession were explored Data collected via semi structured interview observation vignette task and diary were analyzed with the content analysis method The participant commenced with a few strategies and moved to his full time teaching both enlarging his repertoire and questioning those handling strategies As a conclusion the change in the participant’s professional development is found due to contribution of experience and knowing the target population Keywords: Professional development and change disruptive behaviour case study This study is part of a PhD thesis which was supported by Cukurova University The Research Funds Office EF 2005 D1 ÖZET Bu çalışma mesleki gelişim esnasında öğretmen adayının değişim süreçlerini tasvir eden bir örnek olay incelemesidir Öğretmenlik eğitiminin son yılından başlayarak meslekteki ilk yıl boyunca katılımcının dersin akışını bozan davranışlara karşı geliştirdiği stratejiler incelenmiştir Yarı yapılandırılmış görüşme gözlem senaryo vignette ödevi ve günce yoluyla toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir Katılımcı az sayıda strateji ile başladığı mesleki gelişimine mesleğe başladığı yılda hem strateji sayısını arttırarak hem de kullandığı stratejileri sorgulama öngörüsüne sahip olarak devam etmiştir Sonuç olarak katılımcının mesleki değişiminde tecrübe ve hedef kitle bilgisi değişime katkıda bulunan ana faktörler olarak bulunmuştur Anahtar kelimeler: Mesleki gelişim ve değişim dersin akışını bozan davranış örnek olay incelemesi
Professional development and change disruptive behaviour case study
Bu çalışma, mesleki gelişim esnasında öğretmen adayının değişim süreçlerini
tasvir eden bir örnek olay incelemesidir. Öğretmenlik eğitiminin son yılından
başlayarak meslekteki ilk yıl boyunca katılımcının dersin akışını bozan davranışlara
karşı geliştirdiği stratejiler incelenmiştir. Yarı yapılandırılmış görüşme, gözlem, senaryo
(vignette) ödevi ve günce yoluyla toplanan veriler içerik analizi yöntemi ile analiz
edilmiştir. Katılımcı az sayıda strateji ile başladığı mesleki gelişimine, mesleğe
başladığı yılda hem strateji sayısını arttırarak hem de kullandığı stratejileri sorgulama
öngörüsüne sahip olarak devam etmiştir. Sonuç olarak, katılımcının mesleki
değişiminde tecrübe ve hedef kitle bilgisi değişime katkıda bulunan ana faktörler olarak
bulunmuştur.
Mesleki gelişim ve değişim dersin akışını bozan davranış örnek olay incelemesi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2007 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2007 Cilt: 16 Sayı: 2 |