BibTex RIS Kaynak Göster

Bilgi Ve Bilgi Paylaşımının Yenilikçilik Üzerine Etkileri

Yıl 2008, Cilt: 17 Sayı: 1, 189 - 202, 01.03.2008

Öz

In this study the relationship between innovation and the concepts of knowledge and knowledge sharing is investigated For generating an open and competitive innovation culture the significance of sharing knowledge the people and organizations have and using it in the process of innovation is highlighted In this context after reviewing the literature on knowledge and knowledge categories the concept of innovation and its scope the association between innovation and knowledge and the necessity and importance of generating an innovation culture the relationship between innovation and knowledge is supplemented with a conceptual dimension Keywords: Knowledge knowledge sharing innovation competition

Kaynakça

  • Aramburu, N., Saenz, J. ve Rivera, O. (2006), “Fostering Innovation And Knowledge Creation: The Role Of Management Context”, Journal of Knowledge Management, 10 (3): 157-168.
  • Argyris, C. (2001), "Öğrenmenin Önünü Tıkayan İyi İletişim", Örgütsel Öğrenme, (Çev.Nurettin Elhüseyni), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Aydın, A. H. (2008), “Örgütlerde Personelin Tatmini”, Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, Eğitim Kitabevi Yayınları: 361-373.
  • Barışık, S. (2001), “Yenilik, Yenilik Oluşumunda Devletin Rolü”, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, 2001/4:7–24.
  • Barker, A. (2001), “Yenilikçilik Deyince Ne Anlıyoruz?”, Yenilikçiliğin Simyası, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları: 21–37.
  • Barutçugil, İ. (2002), Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Basadur, M. ve Gelade, G.A. (2006), “The Role of Knowledge Management in The Innovation Process”, Journal Compilation, 15(1): 45-62.
  • Bashorat, I. (2006), Propensity for Knowledge Sharing: An Organizational Justice Perspective, Ph.D. Thesis, University of North Texas.
  • Brakensiek, F.C. (2002), “Knowledge Management for EHS Professionals”, Occupational Health-Safety, January:72-74.
  • Brown, J.S. (2003), “Şirketi Yeniden Yaratan Araştırma”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Budak, G. (1998), Yenilikçi Yönetim Yaratıcı Birey, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Cabrera, A. ve Cabrera E.F. (2002), “Knowledge-Sharing Dilemmas”, Organizations Studies, 23/5:687-710.
  • Celep, C. ve Çetin, B. (2003), Bilgi Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Chen, L.Y. (2004), An Examination of the Relationships Among Leadership Behaviors, Knowledge Sharing, and Organization’s Marketing Effectiveness in Professional Service Firms That Have Been Engaged in Strategic Alliences, Ph.D. Thesis, University of Nova Southeastrn.
  • Chermin, M.M. ve Nijhof, W.J. (2005), “Factors Influencing Knowledge Creation and Innovation in An Organisation”, Journal of European Industrial Training, 29(2):135–147.
  • Davenport, T. ve Prusak, L. (2001), İş Dünyasında Bilgi Yönetimi, (Çev. Günhan Günay), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Dosi, G.; Lrena, P. ve Labini, M.S. (2005), “Evaluating and Comparing The Innovation Performance of The United States and The European Union”, Expert Report Prepared For The Trend Chart Policy Works, LEM.
  • Drucker, P.F. (2003), “Yenilikçilik Disiplini”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları, ss. 119–134.
  • Drucker, P.F. (2007), 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, (Çev. İrfan Bahçıvangil ve Gülenay Gorbon), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Drucker, P.F. (1995), Değişim Çağının Yönetimi, (Çev. Zülfü Dicleli), İstanbul: Türk Henkel Dergisi Yayınları.
  • Drucker, P.F. (1998), Sonuç İçin Yönetim, (Çev. Bülent Toksöz), İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Durna, U. (2002), Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ersen, H. (1997), Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi, Verimli ve Etkin Olmanın Yolu, İstanbul: Sim Matbaacılık.
  • Gardner, H. (2004), Zihniyetleri Değiştirmek, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Garvin, D.A. (1999), “Öğrenen Bir Örgüt Yaratmak”, Bilgi Yönetimi, (Çev. Gündüz Bulut), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Goh, A.L.S. (2005), “Harnessing Knowledge for Innovation: an Integrated Management Framework”, Journal of Knowledge Management, 9(4): 6–18.
  • Güleç, A. S. ve Yalçın, A. (2003), Elektronik İstila, Adana: Nobel Kitabevi.
  • Güleş, H.K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik İşletmeler İçin Stratejik Rekabet Aracı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hamel, G. (2000), Devrimin Başına Geçin, (Çev. Nurettin Elhüseyni), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Hansen, M.; Nohria, N. ve Tiernay,T. (2001),"Bilgi Yönetimi Stratejiniz Ne?", Örgütsel Öğrenme, (Çev. Nurettin Elhüseyni), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Ipe, M. (2003), The Praxis of Knowledge Sharing in Organizations: A Case Study, Ph. D. Thesis, The University of Minnesota.
  • Johnston, R.E. ve Bate, J.D. (2003), The Power of Strategy Innovation: A New Way of Linking Creativity and Strategic Planning to Discover Great Business Opportunities, 1601 Broadway, New York: AMACOM- American Management Association.
  • Karakaya, A. (2002), “İşletme Yönetiminde Stratejik Bilgi Kullanım Yönetimi Üzerine Bir Araştırma-KalDemir A.Ş. ve Bağlı Ortaklıklar”, 10.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi:303-320.
  • Kermally, S. (2004), Gurus On People Management, London: Thorogood Publishing.
  • King, J.M. (2001), Employee Participation in Organizationally-Maintained Knowledge Sharing Activities, A Master Thesis, University of Toronto.
  • Lin, H.F. (2007), “Knowledge Sharing and Firm Innovation Capability: An Empirical Study”, International Journal of Manpower, 28(3/4): 315–332.
  • Maciariello, J.A. (2005), Gün Gün Drucker, (Çev. Murat Çetinbakış), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Marouf, L. (2005), The Role of Business and Social Ties in Organizational Knowledge Sharing: A Case Study of A Financial Institution, Ph. D. Thesis, University of Pittsburgh.
  • Mcdonald, R.E. (2002), Knowledge Entrepreneurship: Linking Organizational Learning and Innovation, Ph. D. Thesis, University of Connecticut.
  • Nickols, F. (2000), The Knowledge in Knowledge Management, New Jersey: The Distance Consulting Company.
  • Paukert, M., Niederée, C., Muscogiuri, C., Bouquet, P. ve Hemmje, M. (2001), Knowledge in the Innovation Process: An Empirical Study for Validating the Innovation Knowledge Life Cycle, European Commission, IST-2001-38422.
  • Peebles, E. (2003), “Yeniliği Esinlendirmek”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Soule, D.L. (2003) Bridging Knowledge Gaps: Knowledge Sharing and Learning Practices in Virtual Development Teams, Ph. D. Thesis, Harvard University.
  • Stankosky, M.A. (2004), Criteria for Measuring Knowledge Management Efforts in Organizations, Ph. D. Thesis, The George Washington University.
  • Stewart, T.A. (1997), Entellektüel Sermaye, (Çev. Nurettin Elhüseyni), İstanbul: Kontent Kitap.
  • T. Small, C. ve P. Sage, A. (2005/2006), “Knowledge Management and Knowledge Sharing: A Review” Information Knowledge Systems Management: 5, IOS Press (2005/2006):153–169.
  • Volg, A.J. (1991),"İşletmelerin Değişen Yapıları: Alvin Toffler İle Söyleşi", Küresel Rekabet, (Çev. Mustafa Özel), İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Wolpert, J.D. (2003), “Yenilik Kutularının Dışına Çıkmak”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Yazıcı, S. (2000), “Rekabetçi Avantaj Sağlamada Yaratıcılık ve Yenilik, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, 2000/3:79–92.
  • Yeniçeri, Ö. (2004), “Geleceği İnşa Edebilecek İki Soyut Stratejik Kaynak: Öksüz Sermaye ve Suskun Yaratıcılık”, Standard Dergisi, 47(507):36-45.

Bilgi Ve Bilgi Paylaşımının Yenilikçilik Üzerine Etkileri

Yıl 2008, Cilt: 17 Sayı: 1, 189 - 202, 01.03.2008

Öz

Bu çalışmada; bilgi ve bilgi paylaşımı ile yenilikçilik arasındaki ilişki incelenmiştir Çalışmada örgütlerin ve bireylerin yenilikçiliğe açık rekabette başarılı ve yenilikçi kültür oluşturmalarında sahip oldukları bilgiyi paylaşmalarının ve yenilik sürecinde kullanmalarının önemi vurgulanmaktadır Bu bağlamda bilgi ve bilgi türleri yenilikçilik kavramı ve kapsamı yenilikçilik ve bilgi ilişkisi yenilikçi kültür oluşturmanın gereği ve önemi rekabette bilgi temelli yenilikçiliğin rolü üzerine literatür incelemesi yapılarak bilgi ile yenilikçilik arasındaki ilişkiye kavramsal bir boyut kazandırılmıştır Anahtar kelimeler: Bilgi bilgi paylaşımı yenilikçilik rekabet THE IMPACT OF KNOWLEDGE AND KNOWLEDGE SHARING ON INNOVATION

Kaynakça

  • Aramburu, N., Saenz, J. ve Rivera, O. (2006), “Fostering Innovation And Knowledge Creation: The Role Of Management Context”, Journal of Knowledge Management, 10 (3): 157-168.
  • Argyris, C. (2001), "Öğrenmenin Önünü Tıkayan İyi İletişim", Örgütsel Öğrenme, (Çev.Nurettin Elhüseyni), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Aydın, A. H. (2008), “Örgütlerde Personelin Tatmini”, Çağdaş Yönetim ve Örgütsel Başarım, Eğitim Kitabevi Yayınları: 361-373.
  • Barışık, S. (2001), “Yenilik, Yenilik Oluşumunda Devletin Rolü”, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, 2001/4:7–24.
  • Barker, A. (2001), “Yenilikçilik Deyince Ne Anlıyoruz?”, Yenilikçiliğin Simyası, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları: 21–37.
  • Barutçugil, İ. (2002), Bilgi Yönetimi, İstanbul: Kariyer Yayıncılık.
  • Basadur, M. ve Gelade, G.A. (2006), “The Role of Knowledge Management in The Innovation Process”, Journal Compilation, 15(1): 45-62.
  • Bashorat, I. (2006), Propensity for Knowledge Sharing: An Organizational Justice Perspective, Ph.D. Thesis, University of North Texas.
  • Brakensiek, F.C. (2002), “Knowledge Management for EHS Professionals”, Occupational Health-Safety, January:72-74.
  • Brown, J.S. (2003), “Şirketi Yeniden Yaratan Araştırma”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Budak, G. (1998), Yenilikçi Yönetim Yaratıcı Birey, İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Cabrera, A. ve Cabrera E.F. (2002), “Knowledge-Sharing Dilemmas”, Organizations Studies, 23/5:687-710.
  • Celep, C. ve Çetin, B. (2003), Bilgi Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Chen, L.Y. (2004), An Examination of the Relationships Among Leadership Behaviors, Knowledge Sharing, and Organization’s Marketing Effectiveness in Professional Service Firms That Have Been Engaged in Strategic Alliences, Ph.D. Thesis, University of Nova Southeastrn.
  • Chermin, M.M. ve Nijhof, W.J. (2005), “Factors Influencing Knowledge Creation and Innovation in An Organisation”, Journal of European Industrial Training, 29(2):135–147.
  • Davenport, T. ve Prusak, L. (2001), İş Dünyasında Bilgi Yönetimi, (Çev. Günhan Günay), İstanbul: Rota Yayınları.
  • Dosi, G.; Lrena, P. ve Labini, M.S. (2005), “Evaluating and Comparing The Innovation Performance of The United States and The European Union”, Expert Report Prepared For The Trend Chart Policy Works, LEM.
  • Drucker, P.F. (2003), “Yenilikçilik Disiplini”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları, ss. 119–134.
  • Drucker, P.F. (2007), 21. Yüzyıl İçin Yönetim Tartışmaları, (Çev. İrfan Bahçıvangil ve Gülenay Gorbon), İstanbul: Epsilon Yayıncılık.
  • Drucker, P.F. (1995), Değişim Çağının Yönetimi, (Çev. Zülfü Dicleli), İstanbul: Türk Henkel Dergisi Yayınları.
  • Drucker, P.F. (1998), Sonuç İçin Yönetim, (Çev. Bülent Toksöz), İstanbul: İnkılap Kitabevi.
  • Durna, U. (2002), Yenilik Yönetimi, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Ersen, H. (1997), Toplam Kalite ve İnsan Kaynakları Yönetimi İlişkisi, Verimli ve Etkin Olmanın Yolu, İstanbul: Sim Matbaacılık.
  • Gardner, H. (2004), Zihniyetleri Değiştirmek, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Garvin, D.A. (1999), “Öğrenen Bir Örgüt Yaratmak”, Bilgi Yönetimi, (Çev. Gündüz Bulut), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Goh, A.L.S. (2005), “Harnessing Knowledge for Innovation: an Integrated Management Framework”, Journal of Knowledge Management, 9(4): 6–18.
  • Güleç, A. S. ve Yalçın, A. (2003), Elektronik İstila, Adana: Nobel Kitabevi.
  • Güleş, H.K. ve Bülbül, H. (2004), Yenilikçilik İşletmeler İçin Stratejik Rekabet Aracı, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Hamel, G. (2000), Devrimin Başına Geçin, (Çev. Nurettin Elhüseyni), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Hansen, M.; Nohria, N. ve Tiernay,T. (2001),"Bilgi Yönetimi Stratejiniz Ne?", Örgütsel Öğrenme, (Çev. Nurettin Elhüseyni), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Ipe, M. (2003), The Praxis of Knowledge Sharing in Organizations: A Case Study, Ph. D. Thesis, The University of Minnesota.
  • Johnston, R.E. ve Bate, J.D. (2003), The Power of Strategy Innovation: A New Way of Linking Creativity and Strategic Planning to Discover Great Business Opportunities, 1601 Broadway, New York: AMACOM- American Management Association.
  • Karakaya, A. (2002), “İşletme Yönetiminde Stratejik Bilgi Kullanım Yönetimi Üzerine Bir Araştırma-KalDemir A.Ş. ve Bağlı Ortaklıklar”, 10.Ulusal Yönetim ve Organizasyon Kongresi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi:303-320.
  • Kermally, S. (2004), Gurus On People Management, London: Thorogood Publishing.
  • King, J.M. (2001), Employee Participation in Organizationally-Maintained Knowledge Sharing Activities, A Master Thesis, University of Toronto.
  • Lin, H.F. (2007), “Knowledge Sharing and Firm Innovation Capability: An Empirical Study”, International Journal of Manpower, 28(3/4): 315–332.
  • Maciariello, J.A. (2005), Gün Gün Drucker, (Çev. Murat Çetinbakış), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Marouf, L. (2005), The Role of Business and Social Ties in Organizational Knowledge Sharing: A Case Study of A Financial Institution, Ph. D. Thesis, University of Pittsburgh.
  • Mcdonald, R.E. (2002), Knowledge Entrepreneurship: Linking Organizational Learning and Innovation, Ph. D. Thesis, University of Connecticut.
  • Nickols, F. (2000), The Knowledge in Knowledge Management, New Jersey: The Distance Consulting Company.
  • Paukert, M., Niederée, C., Muscogiuri, C., Bouquet, P. ve Hemmje, M. (2001), Knowledge in the Innovation Process: An Empirical Study for Validating the Innovation Knowledge Life Cycle, European Commission, IST-2001-38422.
  • Peebles, E. (2003), “Yeniliği Esinlendirmek”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Soule, D.L. (2003) Bridging Knowledge Gaps: Knowledge Sharing and Learning Practices in Virtual Development Teams, Ph. D. Thesis, Harvard University.
  • Stankosky, M.A. (2004), Criteria for Measuring Knowledge Management Efforts in Organizations, Ph. D. Thesis, The George Washington University.
  • Stewart, T.A. (1997), Entellektüel Sermaye, (Çev. Nurettin Elhüseyni), İstanbul: Kontent Kitap.
  • T. Small, C. ve P. Sage, A. (2005/2006), “Knowledge Management and Knowledge Sharing: A Review” Information Knowledge Systems Management: 5, IOS Press (2005/2006):153–169.
  • Volg, A.J. (1991),"İşletmelerin Değişen Yapıları: Alvin Toffler İle Söyleşi", Küresel Rekabet, (Çev. Mustafa Özel), İstanbul: İz Yayıncılık.
  • Wolpert, J.D. (2003), “Yenilik Kutularının Dışına Çıkmak”, Yenilikçilik, (Çev. Ahmet Kardam), İstanbul: MESS Yayınları.
  • Yazıcı, S. (2000), “Rekabetçi Avantaj Sağlamada Yaratıcılık ve Yenilik, Verimlilik Dergisi, Milli Prodüktivite Merkezi Yayını, 2000/3:79–92.
  • Yeniçeri, Ö. (2004), “Geleceği İnşa Edebilecek İki Soyut Stratejik Kaynak: Öksüz Sermaye ve Suskun Yaratıcılık”, Standard Dergisi, 47(507):36-45.
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Yavuz Demirel Bu kişi benim

Öğr. Gör. Zeliha Seçkin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2008
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Demirel, Y. D. D. Y., & Seçkin, Ö. G. Z. (2008). Bilgi Ve Bilgi Paylaşımının Yenilikçilik Üzerine Etkileri. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(1), 189-202.