In this study the anger and aggression levels of high school students were investigated according to the gender the school students attend depends on their wish or not grade and high school field type Relationship between the anger and the aggression was investigated The study group consisted of 260 high school students selected from Seyhan and Yüreğir Districts of Metropolitan Municipality of Adana To measure the anger and aggression level of the students Trait Anger Anger Expression which was adapted to Turkish by Özer 1994 and Aggression Scales Can 2002 were administered One Way ANOVA Pearson Product Moment Correlation Scheffe and t test were used to analyze the data The results of the study showed a gender difference on physical aggression a difference on anger according to the kind of school students attend and a grade level difference on anger and aggression levels of the students High school field type difference on indirect aggression levels of students In addition a positive significant relationship was found between the anger and the aggression Key Words: Anger aggression high school student
Bu çalışmada lise 9 10 ve 11 sınıflara devam eden öğrencilerin cinsiyet istediği okula gidip gitmeme sınıf düzeyi ve alan türü değişkenleri açısından öfke ve saldırganlık düzeylerinin farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiş öfke ve saldırganlık arasındaki ilişkiye bakılmıştır Uygulamalar Adana Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde bulunan orta öğretim okulları arasından Seyhan ve Yüreğir ilçesinden iki okuldan toplam 260 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir Çalışmada öğrencilerin saldırganlık ve öfke düzeyleri ile ilgili veri toplamak için Saldırganlık Ölçeği Can 2002 ve Özer 1994 tarafından Türkçe’ye uyarlanan Sürekli Öfke ve Öfke Tarz Ölçeği kullanılmıştır Elde edilen verilerin istatistiksel analizinde Tek Yönlü Varyans Analizi t Testi Pearson Korelasyonu ve Scheffe Testi kullanılmıştır Sonuç olarak öğrencilerin fiziksel saldırganlık düzeylerinde cinsiyetleri açısından öfke düzeylerinde istedikleri okula gidip gitmemeleri açısından saldırganlık ve öfke düzeylerinde sınıf düzeyleri açısından anlamlı farklılıklar gözlenmiştir Dolaylı saldırganlık düzeylerinde ise alan türü açısından anlamlı farklılık tespit edilmiştir Ayrıca öfke ve saldırganlık arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunmuştur Anahtar Sözcükler: Öfke saldırganlık lise öğrencisi ANGER AND AGGRESSION ON HIGH SCHOOL STUDENTS
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Eylül 2008 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 17 Sayı: 3 |