BibTex RIS Kaynak Göster

Grup Uygulamalarinda Aktiviteler Egzersizler: Amaçlari Çeşitleri Ve Uygulama Örnekleri

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 194 - 208, 01.09.2009

Öz

-

GRUP UYGULAMALARINDA AKTİVİTELER/EGZERSİZLER; AMAÇLARI, ÇEŞİTLERİ VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ

Yıl 2009, Cilt: 18 Sayı: 2, 194 - 208, 01.09.2009

Öz

Bir grup uygulamasına başlamadan önce uygulayıcılar “ne çeşit bir grubu
yönetebilmeye yeterli oldukları” konusunda kendilerini sorgulamalıdırlar. Liderin
yeterliliğini aldığı eğitim ve kişisel deneyimleri etkilemektedir. (Chen ve Rybak, 2004).
Yalom (1992)’ a göre bir grup uygulamasına başlamadan önce liderin grupla ilgili bazı
konular hakkında önemli kararlar alması gerekir. Aslında başarılı bir grup çalışması
liderin oturumlara başlamadan önce yaptığı çalışmalara dayanmaktadır. Grup
çalışmalarında lider, oturumların süresini ve sayısını, üye sayısını ve her bir oturumda
ne tür aktivitelerin yer alacağını belirlemelidir. Bu planlama kapsamında lider,
oturumların süresini ve sayısını, oturumlardaki üye sayısını ve her bir oturumda ne tür
aktivitelerin yer alacağını kararlaştırmalıdır.
Literatür incelendiğinde grup uygulamalarında aktivitelerin/egzersizlerin farklı
amaçlarla kullanıldığı görülmektedir. Bu araştırmada, grup uygulamalarında
aktivite/egzersizlerin kullanılmasının sağladığı yararlar ve ayrıca gruplardaki her bir
aşamaya uygun olarak kullanılabilecek aktivite/egzersiz çeşitleri sunulmaktadır.
Araştırmada sunulan bilgilerin, özellikle yeni başlayan uygulayıcılar için aydınlatıcı ve
yol gösterici nitelik taşıyabileceği düşünülmektedir.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Prof.dr. S.sonay Güçray Bu kişi benim

Arş.gör. Oğuzhan Çolakkadıoğlu Bu kişi benim

Arş.gör. Ferah Çekici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Eylül 2009
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 18 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güçray, P. S., Çolakkadıoğlu, A. O., & Çekici, A. F. (2009). GRUP UYGULAMALARINDA AKTİVİTELER/EGZERSİZLER; AMAÇLARI, ÇEŞİTLERİ VE UYGULAMA ÖRNEKLERİ. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 194-208.