Although both private and state theatres in our country have founded their own children theatre units we can’t say they did something for the youth ones As the absence of this area in our theatres the playwrights have been indifferent have not been interested in this area as well in this special area At this point The studies that will be held by some high schools secondary schools can support and help both for the socialization of young people and their interest and love for theatre A tutor who would like to perform a play with their students may attend lot of problems at the school he or she works for On top of all these problems we could mention finding an appropriate text for young people to perform In this study we will examine this problem of the tutors and try to suggest some alternatives for the solutions
Ülkemizde özel ya da ödenekli tiyatrolar Çocuk Tiyatrosu birimlerini kurmuş
olmalarına karşın gençler için böyle bir çalışmanın varlığından söz edemiyoruz. Gençlik
tiyatromuzun olmayışı yazarlarımızın da bu alana gereken ilgiyi göstermemelerine
neden oluyor. Bu noktada eğitim kurumlarının bu alanda yapacakları çalışmalar bir
yandan katılımcı öğrencilerine tiyatroyu sevdirip sosyalleşmelerine destek olurken diğer
yandan Türkiye’de gençlik tiyatrosunun temellerini atmaktadır. Bir eğitim kurumu
çatısı altında gençlerle tiyatro yapmak isteyen öğretmen birçok sorunla karşılaşabilir.
Karşılaşacağı birçok sorunun yanı sıra metin bulma konusunda da ciddi sıkıntılar
yaşayabilir. Yaptığımız bu çalışma kapsamında öğretmenin bu sorunlarını ele alacak ve
çözüm önerileri üretmeye çalışacağız.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2010 |
Gönderilme Tarihi | 29 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 1 |