BibTex RIS Kaynak Göster

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Bilişsel Farkındalığın Etkisi: Bir Nedensel Karşılaştırma Araştırması

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 2, 18 - 30, 01.06.2010

Öz

This study is an ex post facto research which has investigeted the effect of metacognition on the prospective science teachers 8217; academic achievement The research was conducted on a group of 104 students attending the Science Teaching Department of Çukurova University The students were grouped as 8220;high 8221; 8220;middle 8221; 8220;low 8221; accordig to the avarage marks of their undergraduated education These groups were madeby using the related literature Metacognition Abilities Scale was used as a data acquisition tool The data were analyzed using the correlation and one way Anova analysis When the data were analyzed it was seen that there was a high positive and significant colleration between the future science teachers 8217; academic achievement and metacognition abilities as well as that teachers 8217; academic achievement increased significantly with her his metacognition abilities The results were compared with the studies on the related literature and some suggestions were made Key words: Metacognition ex post facto research academic achievement science education

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Bilişsel Farkındalığın Etkisi: Bir Nedensel Karşılaştırma Araştırması

Yıl 2010, Cilt: 19 Sayı: 2, 18 - 30, 01.06.2010

Öz

Bir nedensel karşılaştırma araştırması olan bu çalışmada fen ve teknoloji öğretmen adaylarının akademik başarıları üzerinde bilişsel farkındalık faktörünün etkisi incelenmiştir Araştırma Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi fen ve teknoloji öğretmenliği bölümüne devam etmekte olan 104 öğretmen adayı üzerinde yürütülmüştür Öğretmen adayları lisans eğitimi ortalamalarına göre ilgili literatürden faydalanılarak yüksek orta ve düşük akademik başarılı olarak gruplandırılmıştır Veri toplama aracı olarak Bilişsel Farkındalık Becerileri Ölçeği kullanılmıştır Elde edilen veriler kolerasyon ve tek yönlü varyans analizi yapılarak çözümlenmiştir Sonuçlar fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilişsel farkındalık beceri düzeyleri ile akademik başarı puanları arasında yüksek düzeyde pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğunu ve akademik başarı düzeyindeki artışla bilişsel farkındalık düzeyinin de anlamlı olarak arttığını göstermiştir Sonuçlar ilgili literatürdeki çalışmalarla da karşılaştırılmış ve önerilerde bulunulmuştur Anahtar Kelimeler: Bilişsel farkındalık nedensel karşılaştırma araştırması akademik başarı fen eğitimi

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Nuri Emrahoğlu Bu kişi benim

Ayşe Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2010
Gönderilme Tarihi 29 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Emrahoğlu, Y. D. D. N., & Öztürk, A. . (2010). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Akademik Başarılarına Bilişsel Farkındalığın Etkisi: Bir Nedensel Karşılaştırma Araştırması. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19(2), 18-30.